NEED TO KNOW

H L’Oréal αποκαλύπτει την επόμενη γενιά των φιλόδοξων στόχων της για τη βιωσιμότητα προς το 2030

Η L’Oréal λανσάρει σήμερα το νέο της πρόγραμμα βιωσιμότητας «L’Oréal for the future», αποκαλύπτοντας τις νέες φιλοδοξίες του Ομίλου για το 2030. Στο πλαίσιο των αυξανόμενων περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων, η L’Oréal επιταχύνει τον μετασχηματισμό της προς ένα επιχειρηματικό μοντέλο, που σέβεται τα όρια του πλανήτη και ενισχύει τις δεσμεύσεις για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ενσωμάτωση:

 

 

Προκειμένου να ενδυναμώσει τους καταναλωτές της να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, η L’Oréal ανέπτυξε ένα μηχανισμό «Σήμανσης του Περιβαλλοντικού και Κοινωνικού Αντικτύπου» των προϊόντων της, με κλίμακα από το Α έως το Ε – πιστοποιημένο από ανεξάρτητους επιστημονικούς εμπειρογνώμονες και επικυρωμένο από έναν ανεξάρτητο ελεγκτή – που προοδευτικά θα ενσωματωθεί σε όλα τα προϊόντα και όλες τις κατηγορίες.

 

«Η βιώσιμη επανάσταση της L’Oréal μπαίνει σε μια νέα εποχή. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης είναι άνευ προηγουμένου και είναι κρίσιμο να επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας για τη διατήρηση ενός ασφαλούς λειτουργικού χώρου για την ανθρωπότητα. Εμείς θα το κάνουμε αυτό στις δικές μας επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και στη συμβολή μας στην κοινωνία γενικότερα. Γνωρίζουμε ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι μπροστά μας και η L’Oréal θα παραμείνει πιστή στην φιλοδοξία της: να λειτουργεί εντός των ορίων του πλανήτη», δήλωσε ο Jean Paul Agon, Chairman και CEO της LOréal.

 

Μετασχηματίζοντας το επιχειρηματικό μοντέλο της L’Oréal με στόχο το σεβασμό των «ορίων του πλανήτη»

Τα «όρια του πλανήτη» είναι όρια, που εάν διαπεραστούν, θα θέσουν σε κίνδυνο την ικανότητα της Γης να παρέχει  ένα περιβάλλον κατάλληλο για την ανθρώπινη ανάπτυξη. Ο σεβασμός ενός ασφαλούς λειτουργικού χώρου για την ανθρωπότητα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τις επόμενες δεκαετίες, σύμφωνα με την ομόφωνη γνώμη των επιστημόνων[1] και γι’ ‘αυτό η L’Oréal στοχεύει να μεταβεί σε έναν τρόπο λειτουργίας, όπου όλη η δραστηριότητά της θα πραγματοποιείται εντός των ορίων του πλανήτη.

Ως εκ τούτου, ο Όμιλος έχει ορίσει νέους μετρήσιμους στόχους για το 2030, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, όπως αυτή ορίζεται από την πρωτοβουλία[2] «Science Based Targets Initiative», αλλά προχωρά και ένα βήμα παραπέρα με την αντιμετώπιση ακόμα τριών σημαντικών περιβαλλοντικών ζητημάτων: διατήρηση της βιοποικιλότητας, βιώσιμη διαχείριση των υδάτων και κυκλική χρήση πόρων. Για να διασφαλίσει ότι η λειτουργία της σέβεται έναν πλανήτη με περιορισμένους πόρους και είναι δίκαιη για τις κοινότητες με τις οποίες συνεργάζεται, η L’Oréal όχι μόνο θα συνεχίσει να μειώνει τον άμεσο περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, αλλά και να μειώνει τις επιπτώσεις ολόκληρης της δραστηριότητάς της, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών και των καταναλωτών της.

Full length shot of an attractive young woman using her cellphone while relaxing at home on the weekend

«Την τελεύταία δεκαετία έχουμε μεταμορφώσει ριζικά την εταιρεία μας, θέτοντας τη βιωσιμότητα στον πυρήνα του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Με τις νέες μας δεσμεύσεις, μπαίνουμε σε μια νέα φάση επιτάχυνσης αυτού του μετασχηματισμού: προχωρώντας πέρα από τις άμεσες περιβαλλοντικές μας επιπτώσεις, βοηθώντας τους καταναλωτές να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, αλλά και συμβάλλοντας θετικά στην κοινωνία και το περιβάλλον. Ως μια ηγέτιδα εταιρεία στη βιομηχανία της ομορφιάς, θεωρούμε ότι είναι ο ρόλος μας να συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, χωρίς αποκλεισμούς», δήλωσε η Alexandra Palt, Chief Corporate Responsibility Officer για τον Όμιλο LOréal.

Ένα σαφές παράδειγμα αυτού που θέλει να επιτύχει η L’Oréal: έως το 2025, όλα τα διοικητικά και ερευνητικά κέντρα, αλλά και τα κέντρα παραγωγής του Ομίλου θα επιτύχουν ουδετερότητα άνθρακα, βελτιώνοντας την ενεργειακή τους απόδοση και χρησιμοποιώντας 100% ανανεώσιμη ενέργεια. Μέσω αυτής της δέσμευσης, η L’Oréal επιθυμεί να συμβάλει στην ενεργειακή μετάβαση στις χώρες όπου δραστηριοποιείται.

 

Ενδυναμώνοντας τους καταναλωτές της LOréal να επιλέξουν βιώσιμη κατανάλωση  

Η L’Oréal θεωρεί ότι η συμπερίληψη του επιχειρηματικού οικοσυστήματος της (πελάτες, προμηθευτές και καταναλωτές) αποτελεί μέρος της ευθύνης της. Για να βοηθήσει τους 1,5 δισεκατομμύρια καταναλωτές της να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, η L’Oréal ανέπτυξε ένα μηχανισμό Σήμανσης του Περιβαλλοντικού και Κοινωνικού Αντικτύπου των προϊόντων της. Η σήμανση θα περιλαμβάνει μια βαθμολογία σε κλίμακα από το Α έως το Ε, με ένα προϊόν «Α» να θεωρείται «το καλύτερο στην κατηγορία» όσον αφορά στον περιβαλλοντικό και κοινωνικό του αντίκτυπο. Η μέθοδος εγκρίθηκε από ανεξάρτητους επιστημονικούς εμπειρογνώμονες και τα δεδομένα έχουν επαληθευτεί από τον ανεξάρτητο ελεγκτή Bureau Veritas Certification. Οι ετικέτες και οι βαθμολογίες θα είναι προσβάσιμες στις ιστοσελίδες των προϊόντων. Το πρώτο προϊόν που θα εφαρμόσει τη νέα μεθοδολογία από το 2020 είναι η Garnier μέσω των προϊόντων περιποίησης μαλλιών. Η Garnier είναι το τρίτο μεγαλύτερο προϊόν ομορφιάς παγκοσμίως και ηγέτης της αγοράς στη Γαλλία. Η σήμανση των προϊόντων θα επεκταθεί προοδευτικά σε άλλες χώρες, προϊόντα και κατηγορίες.

Συμβάλλοντας στην επίλυση των παγκόσμιων προκλήσεων και στηρίζοντας επείγουσες κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες, μέσω ενός πρωτοποριακού προγράμματος που λανσαρίστηκε το Μάιο του 2020:

Η L’Oréal ανακοίνωσε το Μάιο του 2020 ότι θα διαθέσει 150 εκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση επειγόντων κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων:

Σχετικά με τις δεσμεύσεις της L’Oréal για βιωσιμότητα: δεν ξεκινάμε από το μηδέν

Από πολύ νωρίς, η L’Oréal συνειδητοποίησε την ανάγκη να ανταποκριθεί στις περιβαλλοντικές προκλήσεις. Ως εταιρεία με βιομηχανία, αποφάσισε ότι η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των εργοστασίων και των κέντρων διανομής της ήταν το πιο προφανές απαραίτητο πρώτο βήμα, για να ξεκινήσει η διαδικασία μετασχηματισμού της. Αυτή η πρώτη φάση έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.

Το 2013, η L’Oréal αποφάσισε να εστιάσει στον πυρήνα της δραστηριότητάς της: την ανάπτυξη προϊόντων ομορφιάς, το παγκόσμιο πρόγραμμα βιωσιμότητας Sharing Beauty With All, ανακοινώνοντας απτούς στόχους βιωσιμότητας έως το 2020. Στον πυρήνα της έθεσε ένα καινοτόμο εργαλείο γνωστό ως SPOT (for Sustainable Product Optimization Tool), φτιαγμένο για την αξιολόγηση και βελτίωση της περιβαλλοντικής και κοινωνικής απόδοσης των προϊόντων σε όλες τις μάρκες. Η βιωσιμότητα έχει πλέον ενσωματωθεί πλήρως στη διαδικασία σχεδιασμού των νέων προϊόντων του Ομίλου, από τα πρώτα στάδια.

 

 

Σχετικά με τη LOréal

Για περισσότερα από 100 χρόνια, η L’Oréal είναι αφοσιωμένη στην ομορφιά. Με το μοναδικό διεθνές χαρτοφυλάκιό της, που αποτελείται από 34 διαφορετικές και αλληλοσυμπληρούμενες μάρκες, ο ‘Όμιλος σημείωσε κατά το 2019 πωλήσεις ύψους 29,87 δισ. ευρώ, ενώ απασχολεί 82.600 άτομα παγκοσμίως. Αποτελώντας την κορυφαία εταιρεία ομορφιάς παγκοσμίως, η L’Oréal είναι παρούσα σε όλα τα δίκτυα διανομής: κανάλια ευρείας διανομής, πολυκαταστήματα, φαρμακεία, κομμωτήρια, καταστήματα αφορολόγητων ειδών, επώνυμα καταστήματα λιανικής και ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η έρευνα και η καινοτομία, καθώς και μία εξειδικευμένη ερευνητική ομάδα 3.885 ατόμων, αποτελούν τον πυρήνα της στρατηγικής της L’Oréal, που στοχεύει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες ομορφιάς σε όλο τον πλανήτη. Η δέσμευση της L’Oréal για βιώσιμη ανάπτυξη για το 2020 με την ονομασία “Sharing Beauty With All”, θέτει φιλόδοξους στόχους βιωσιμότητας σε όλη την αλυσίδα αξίας του Ομίλου. www.loreal.com

[1] Η έννοια των «ορίων του πλανήτη» ορίστηκε το 2009 από μια ομάδα επιστημόνων του συστήματος της Γης και του περιβάλλοντος με επικεφαλής το Κέντρο Ανθεκτικότητας της Στοκχόλμης και το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας.

[2] Η πρωτοβουλία «Science Based Targets» είναι μια συνεργασία μεταξύ CDP, UN Global Compact, WRI και WWF. Επιδιώκει να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να δεσμευτούν σε μια εθελοντική μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με την τροχιά + 1,5 ° C που προτείνουν οι διεθνείς εμπειρογνώμονες για το κλίμα.

 

[3] Το Ταμείο “L’Oréal Fund for Nature Regeneration” θα είναι ένα «Άλλο Εναλλακτικό Ταμείο Επένδυσης» βάσει του νόμου L.214.24 III του Γαλλικού Νομισματικού και Χρηματοοικονομικού Κώδικα και θα συσταθεί με τη μορφή απλοποιημένης μετοχικής εταιρείας με μεταβλητό κεφάλαιο. Το Ταμείο “L’Oréal Fund for Nature Regeneration” θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στην L’Oréal και τις θυγατρικές της και δεν θα διατίθεται στην αγορά σε τρίτους ούτε θα έχει εγγραφεί από τρίτους. Επιπλέον, αυτό το έγγραφο δεν αποτελεί «προσφορά κινητών αξιών στο κοινό» κατά την έννοια του κανονισμού της ΕΕ 2017/1129 («Κανονισμός για τα ενημερωτικά δελτία»).

 

1