NEED TO KNOW

Οι Αμερικανοί διαθέτουν 1,7 τρισ. δολάρια και είναι έτοιμοι για «εκδικητικές αγορές»

Photo by Sunyu Kim on Unsplash

Bloomberg

Οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να περάσουν στην αντεπίθεση προχωρώντας στις λεγόμενες «εκδικητικές αγορές«.

Ένα χρόνο μετά την πανδημία που έχει καταστρέψει τις ζωές, τις θέσεις εργασίας και την οικονομία, όσοι είναι αρκετά τυχεροί και έχουν διαθέσιμο εισόδημα είναι έτοιμοι να βγουν έξω και να ξεχυθούν στα καταστήματα για αγορές – ακόμα κι αν δεν έχουν ακόμα να φορέσουν πουθενά εκείνο το εκπληκτικό φόρεμα και τα νέα τους sneakers. Κάποιοι αποδίδουν αυτή την συμπεριφορά στις «εκδικητικές αγορές».

Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ πλησιάζουν σε νέα επίπεδα ρεκόρ ενώ η απασχόληση και οι εμβολιασμοί αυξάνονται. Οι Αμερικανοί έχουν συγκεντρώσει ένα τεράστιο απόθεμα αποταμιεύσεων – το Bloomberg Economics εκτιμά ότι είναι περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια από την αρχή της πανδημίας έως τον Ιανουάριο. Και τα κεφάλαια αυτά πρόκειται να ενισχυθούν από το νέο γύρο οικονομικών κινήτρων που ξεκινά η χώρα.

Καθώς η οικονομία ανοίγει και πάλι, οι καταναλωτικές δαπάνες κατά τα επόμενα δύο τρίμηνα είναι πιθανόν να είναι οι ισχυρότερες των τελευταίων 70 ετών, σύμφωνα με τους οικονομολόγους της Wells Fargo & Co.

Οι εκδικητικές δαπάνες παρατηρήθηκαν ήδη από τον περασμένο Απρίλιο στην Κίνα, όταν η κυβέρνηση άρχισε να άρει τα περιοριστικά μέτρα επιστρέφοντας στην κανονικότητα, αφού η χώρα αποτέλεσε το επίκεντρο της πανδημίας κατά τις πρώτες της ημέρες.

Ο αντίκτυπος στις εταιρείες ήταν ξεκάθαρος: οι πωλήσεις του αμερικανικού κοσμηματοπωλείου Tiffany & Co. στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 90% τον Μάιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ η Hermes, το πολυτελές εμπορικό σήμα που είναι γνωστό για τις τσάντες των 10.000 δολαρίων, εμφάνισε κέρδη 2,7 εκατ. δολαρίων σε μία μόλις ημέρα από το άνοιγμα του καταστήματος της στην περιοχή Guangzhou.

Η Κίνα ανακάμπτει έκτοτε, ακόμη και την ώρα που ο ιός συνεχίζει να μαίνεται σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η επανέναρξη των εγχώριων ταξιδιωτικών διαδρόμων έφερε τόνωση στον τουρισμό, με τους ντόπιους να επισκέπτονται προορισμούς όπως το Μακάο και το Χανάν.

Ξόδεψαν τόσο μεγάλα ποσά εκεί, που brands όπως η Ralph Lauren, η Estee Lauder και η Coach προσπαθούν να ανοίξουν περισσότερα καταστήματα. Υπάρχει ελπίδα ότι θα υπάρξει παρόμοια εκτίναξη και στις ΗΠΑ.

Ενώ η οικονομία των ΗΠΑ πιθανότατα θα ανοίξει ξανά σταδιακά κατά τη διάρκεια του 2021, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση αρχίζει ήδη να διανέμει νέα κεφάλαια για την τόνωση της οικονομίας.

«Αυτός ο κύκλος τόνωσης έρχεται την ίδια στιγμή που η οικονομία ξανανοίγει», δήλωσε η Michelle Meyer, επικεφαλής των οικονομικών των ΗΠΑ στην Bank of America. «Αν έχετε ήδη πολλά στον τραπεζικό λογαριασμό σας και δεν έχετε πολλά χρέη για αποπληρωμή, τότε πιθανότατα νιώθετε πιο άνετα να ξοδέψετε τα επιπλέον χρήματα».

Ο προηγούμενος γύρος

Ακόμη και ο προηγούμενος γύρος με τις επιταγές των 600 δολαρίων, οι οποίες είχαν λιγότερο από το μισό της αξίας των επικείμενων πληρωμών των 1.400 δολαρίων, συνέβαλαν στην αύξηση των αγορών του Ιανουαρίου.

Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε διάστημα επτά μηνών λόγω των ενισχυμένων δαπανών για ρούχα, ηλεκτρονικά είδη, έπιπλα σπιτιού και άλλα. Τα πολυκαταστήματα σημείωσαν αύξηση σχεδόν 21% στις πωλήσεις τους σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Και υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης, καθώς οι πωλήσεις σε πολλούς τύπους καταστημάτων και εστιατορίων παραμένουν κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα. Ενώ οι δαπάνες έχουν μειωθεί από τον υψηλό ρυθμό του Ιανουαρίου, ο νέος γύρος πληρωμών θα προσφέρει στήριξη στους καταναλωτές. Οι πληρωμές των 1.400 δολαρίων θα μπορούσαν να αυξήσουν τις πωλήσεις των εστιατορίων για έως και επτά εβδομάδες, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg Intelligence.

Πάντως τα καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ, από τα εκπτωτικά με ρούχα μέχρι τις μπουτίκ πολυτελών κοσμημάτων περιμένουν με αγωνία αυτό τον μήνα.

Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της Abercrombie & Fitch, της Coty και της TJX Cos., ανέφεραν ο καθένας ξεχωριστά την προοπτική των «εκδικητικών αγορών» για τους επόμενους μήνες. Η Poshmark, μια διαδικτυακή πλατφόρμα μεταπώλησης, επισήμανε ότι οι πωλήσεις καλοκαιρινών φορεμάτων διπλασιάστηκαν τον Φεβρουάριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Διαβάστε επίσης:

Λιανεμπόριο: Στο «ραντάρ» μεγάλων παικτών η ελληνική αγορά – Τα σενάρια για Courir, Primark και Ocado

Παρίσι: Δυναμική επιστροφή στην πρωτιά της αγοράς τέχνης

Λιανεμπόριο: Ζητείται επειγόντως «σωσίβιο» για την επόμενη μέρα – Τι τρομάζει την αγορά

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση