Ψυχολογία

Ο διάβολος φοράει Prada: Τι μαρτυρά έρευνα για τις γυναίκες που ντύνονται με επώνυμα ρούχα

Photo by freestocks on Unsplash

Ολοι θυμόμαστε την ταινία ο “Διάβολος φορούσε Prada”, με την αγαπημένη Maryl Streep, στον ρόλο της δεσποτικής διευθύντριας περιοδικού μόδας, η οποία είχε κάνει τη ζωή της Αnne Hathaway, όπως και των υπολοίπων υπαλλήλων της μαρτύριο.  Ο ρόλος της Meryl Streep, λέγεται ότι είναι εμπνευσμένος από την Anna Wintour , τη σιδηρά κυρία της μόδας.

Τα επώνυμα ρούχα, υποδηλώνουν κύρος, επιτυχία και καλή οικονομική κατάσταση. Οι γυναίκες όμως, φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη αδυναμία σε αυτά, καθώς τις κάνουν να νιώθουν πιο ισχυρές και πιο μοναδικές.

Ακαδημαϊκοί στο πανεπιστήμιο του Maryland, πραγματοποίησαν μία σειρά από πειράματα για να προσδιορίσουν πώς τα ρούχα διάσημων σχεδιαστών, αλλάζουν την ψυχολογία και τη συμπεριφορά τους .Σε ένα τεστ που περιελάμβανε 72 γυναίκες φοιτήτριες, οι μισές κράτησαν μια τσάντα Prada που κόστιζε 1.500 λίρες και οι υπόλοιπες  μια κοινή αξίας 60 λίρες.

Οι συμμετέχουσες κλήθηκαν αργότερα να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με μία πέννα μέσα από μία ποικιλία από πολυτελείς μέχρι και πιο απλές. Τους ρωτήθηκε επίσης πώς θα μοιραζόντουσαν ένα υποθετικό χρηματικό έπαθλο.

Οι γυναίκες με τις τσάντες Prada, είχαν διπλάσιες πιθανότητες να πάρουν το τελευταίο εναπομείναν ακριβό στυλό, ενώ ταυτόχρονα απέδωσαν μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων στον εαυτό τους. Αλλά αυτό το μοτίβο συμπεριφοράς αντιστράφηκε όταν αυτές, είχαν την ευκαιρία να είναι γενναιόδωρες μπροστά σε άλλους. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην επιθυμία να «ενισχύσει τη φήμη κάποιου» παρά στην πραγματική καλοσύνη.

Ο Yajin Wang, επίκουρος καθηγητής marketing του πανεπιστημίου, δήλωσε ότι η «εμπειρία κατανάλωσης» ήταν αυτή που οδηγούσε στην αλλαγή συμπεριφοράς και όχι επειδή ήταν «κακοί άνθρωποι που απλά φοράνε πολυτελή προϊόντα».

Επομένως, δεν είναι απαραίτητα διάβολοι που αγοράζουν το Prada αλλά μάλλον το αντίστροφο. Όταν ντύνονται με επώνυμα ρούχα, αλλάζει η ψυχολογία τους και γίνονται πιο εγωκεντρικές και άπληστες.

Προηγούμενη έρευνα, διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που αγοράζουν επώνυμες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Gucci και Burberry, είναι πιο πιθανό να έχουν πολιτικά συντηρητικές απόψεις. Επίσης είναι πιο επιρρεπείς στο να μην μπορούν να αντισταθούν στα γλυκά και τις σοκολάτες.