Ζέττα Τζουβάλα (FREZYDERM): Με αφοσίωση, προσήλωση και σκληρή δουλειά η επιτυχία είναι μονόδρομος, ανεξαρτήτως φύλου

H FREZYDERM είναι από τις ελληνικές εταιρείες που γνωρίζουν συνεχή ανάπτυξη, τα τελευταία χρόνια η οποία και συνεχίστηκε και εν μέσω πανδημίας αφού τα προϊόντα της πωλούνται κυρίως μέσω φαρμακείων.

Η Ζέττα Τζουβάλα, Planning & Purchasing Manager στη Frezyderm, φροντίζει να  εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ροή και επάρκεια προϊόντων στην αγορά μέσω της παραγωγικής διαδικασίας, συντονίζοντας την καμπύλη ζήτησης με τον προγραμματισμό παραγωγής των προϊόντων και την έγκαιρη προμήθεια πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας.

Μία θέση που ανέλαβε σε νεαρή ηλικία, και υπηρετεί με πάθος, συνεισφέροντας στη σημαντική πορεία ανάπτυξης της ελληνικής εταιρείας, που παράγοντας ελληνικά καλλυντικά και αντηλιακά το 2020 πέτυχε πωλήσεις 44 εκατ. ευρώ, αυξημένες από το 2019. Στο portraits.gr μας μιλάει για τις προκλήσεις της δουλειάς της, και τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις για επαγγελματική ανέλιξη: Πιστεύει ότι με αφοσίωση, προσήλωση και σκληρή δουλειά η επιτυχία είναι μονόδρομος, ανεξάρτητα το φύλο.

Πότε ξεκινήσατε στην FREZYDERM και ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας;

H δική μου παρουσία στην FREZYDERM ξεκινά κάποιους μήνες πριν από την έναρξη της λειτουργίας του εργοστασίου, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα. Το 2002 από την πρώτη μέρα λειτουργίας του εργοστασίου στη Μεταμόρφωση μετεγκαταστάθηκα κι εγώ εκεί και από τότε είμαστε συνοδοιπόροι στο επιτυχημένο αυτό ταξίδι. Κοντεύοντας 20 χρόνια παρουσίας στην FREZYDERM η σχέση αυτή δεν θα μπορούσε παρά να είναι σχέση ζωής αφού πλέον τη νιώθω σαν προέκταση της οικογένειάς μου.

H FREZYDERM είναι μία αμιγώς ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1986 με στόχο τη δημιουργία ασφαλών και αποτελεσματικών δερματολογικών προϊόντων υψηλής ποιότητας με αυστηρά φαρμακευτικά κριτήρια. Τα προϊόντα της εταιρείας μέσω της ιατρικής ενημέρωσης επικοινωνούνται στους ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων όπως δερματολόγους, πλαστικούς χειρούργους, οδοντιάτρους, παιδιάτρους κ.α. Επίσης, μέσα από ένα ισχυρό τμήμα πωλήσεων το brand name της εταιρείας αναπτύσσεται μέρα με τη μέρα σε όλη την Ελλάδα σε ένα κύκλο 4500 φαρμακείων, ενώ έντονη είναι και η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας. Το 2020 η εταιρεία παρά τις μεγάλες δυσκολίες αυτής της χρονιάς, πέτυχε να αυξήσει τις συνολικές της πωλήσεις στα 44 εκατ. ευρώ.

Ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα και μυστικό της επιτυχημένης πορείας της είναι τα προϊόντα της. Και αυτό γιατί δόθηκε εξαρχής, ιδιαίτερη βαρύτητα  στη στελέχωση ισχυρού τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης επικεντρωμένο στον σχεδιασμό και ανάπτυξη καλλυντικών και κοσμετολογικών προϊόντων βάσει των σύγχρονων δεδομένων της κοσμετολογίας. Το 2002 εγκαινιάστηκε η ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής της εταιρείας, άρτια οργανωμένη και απόλυτα εναρμονισμένη με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά standards.

Ποιος είναι ο δικός σας ρόλος και ποιες οι δυσκολίες του;

Εργάζομαι ως Planning & Purchasing Manager της εταιρείας. Πρόκειται για θέση κλειδί σε μία παραγωγική επιχείρηση αφού οφείλει να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη ροή και επάρκεια προϊόντων στην αγορά μέσω της παραγωγικής διαδικασίας, συντονίζοντας την καμπύλη ζήτησης με τον προγραμματισμό παραγωγής των προϊόντων και την έγκαιρη προμήθεια α’ υλών και υλικών συσκευασίας.

Το monitoring των πωλήσεων, η ανάλυση στατιστικών στοιχείων, ο έλεγχος αποθεμάτων, η μελέτη της αγοράς και του ανταγωνισμού και η συνεχής επανεκτίμηση της καμπύλης ζήτησης είναι καθημερινές απαιτήσεις της θέσης αυτής.

Πρόκειται για μία δυναμική ενασχόληση με πολλές εναλλαγές που απαιτεί γρήγορες αποφάσεις, ευελιξία και προσαρμοστικότητα στα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα.

Για παράδειγμα κάποιες φορές μπορεί να υπάρξει δυσχέρεια στην παράδοση κάποιων α’ υλών για διάφορους λόγους όπως μία έλλειψη από τον οίκο του εξωτερικού ή όπως τώρα για παράδειγμα με το BREXIT που έπρεπε να πραγματοποιηθούν μεγαλύτερες παραγγελίες από τις συνηθισμένες προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις από τις αλλαγές των διαδικασιών. Επιπλέον, κάποια peak της ζήτησης χρειάζονται να αντιμετωπιστούν άμεσα οπότε να επισπευσθούν οι διαδικασίες προμηθειών, αλλά και κάποιες εμβόλιμες εξαγωγές που θα πρέπει να εκτελεστούν κατά προτεραιότητα απαιτούν διαρκώς ειδικές συνθήκες  αντιμετώπισης

Γι’ αυτό το λόγο, όμως,  παρά τα 20 σχεδόν χρόνια παρουσίας μου σε αυτή την θέση δεν πλήττω ποτέ και νιώθω την ίδια χαρά και δημιουργικότητα κάθε πρωί που ξεκινώ να πάω στο γραφείο.

Απαιτεί εξειδικευμένες σπουδές η συγκεκριμένη θέση;

Nαι σίγουρα. Αρωγός στην πορεία μου αυτή στάθηκε και η φοίτησή μου στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς στο τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας από το οποίο αποκόμισα τις απαιτούμενες γνώσεις για το χειρισμό μίας τέτοιας θέσης καθώς είναι η κατεξοχήν αρμόδια σχολή για την εκπαίδευση και ανάδειξη στελεχών ικανών να αντιμετωπίσουν με τη βοήθεια σύγχρονων τεχνολογιών τα πολύπλοκα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά την παραγωγική διαδικασία. Στην Ελλάδα τη θέση αυτή στελεχώνουν συνήθως χημικοί-μηχανικοί, οπότε θα έλεγα ότι εγώ είχα άλλον ένα άσο στο μανίκι για την επιτυχημένη πορεία μου. Σημαντικές γνώσεις και πληροφορίες για τη θέση αυτή μου προσέφερε και το μεταπτυχιακό μου στη διοίκηση των επιχειρήσεων (ΜΒΑ). Γενικά θεωρώ ότι η συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση είναι απαραίτητα για την επιβίωση και την εξέλιξη ενός επιτυχημένου στελέχους.

Είναι εύκολο να γίνει αποδεκτή μια νεαρή γυναίκα μάνατζερ από τους άντρες υφισταμένους της;

Ο αντρικός εγωισμός και οι ανασφάλειες ή ηλικιακή διαφορά μπορούν να αποτελέσουν τροχοπέδη στη λειτουργεία ενός τμήματος αν ο επικεφαλής είναι για παράδειγμα νεότερος.

Οι υφιστάμενοι ήταν ίσως οι πιο δύσπιστοι στην αρχή απέναντί μου καθώς η τοποθέτηση ενός νεαρού κοριτσιού σε μία τόσο σημαντική θέση τους ξένιζε ελαφρώς. Πολύ γρήγορα όμως η εικόνα αυτή άλλαξε και η αποδοχή από όλους ήταν πια εμφανής. Η αμοιβαία εμπιστοσύνη, η καλή συνεργασία και η συλλογική προσπάθεια είναι αυτά που οδηγούν στην επιτυχία μιας εταιρείας.

Και η αποδοχή, ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη των ανωτέρων αλλά και των υφισταμένων κερδίζονται καθημερινά και είναι το κλειδί για μία επιτυχημένη πορεία. Τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη είναι οι αναγκαίες συνθήκες για την ανάπτυξη και την παραγωγικότητα μίας επιχείρησης.

Πιστεύετε ότι είναι το ίδιο εύκολο σε γυναίκες και άνδρες να ανέλθουν ιεραρχικά σε μια επιχείρηση; Τι απαιτείται για να τα καταφέρουν;

Θα συμβούλευα όλες τις γυναίκες να ακολουθήσουν το όνειρό τους γιατί με αφοσίωση, προσήλωση και σκληρή δουλειά η επιτυχία είναι μονόδρομος, ανεξάρτητα το φύλο. Είμαι πολύ χαρούμενη και ιδιαίτερα ευγνώμων που η διοίκηση της εταιρείας με τίμησε με την εμπιστοσύνη της δίνοντάς μου αυτή τη θέση σε αρκετά νεαρή ηλικία. Γενικά «ζώντας και μεγαλώνοντας» μέσα στην οικογένεια της FREZYDERM διαπιστώνω καθημερινά ότι υπάρχει ένα φιλόξενο περιβάλλον για όλους τους εργαζόμενους ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλο τους χωρίς διακρίσεις και με ίσες ευκαιρίες για όλους.

Είναι αλήθεια ή μύθος ότι είναι δύσκολο να συνδυαστούν οι υποχρεώσεις στην οικογένεια με τις απαιτήσεις μιας υψηλής θέσης;

Να συνδυάζεις οικογένεια και εργασία δεν είναι κάτι εύκολο. Θεωρώ όμως ότι όσο πιο ευχαριστημένος είσαι με την εργασία σου τόσο καλύτερη είναι και η επικοινωνία στο σπίτι ακόμη κι αν ο χρόνος που έχεις να διαθέσεις είναι πιο λίγος. Όταν αγαπάς το επάγγελμά σου και περνάς όμορφα σε αυτό δεν σε κουράζει ο χρόνος που θα διαθέσεις. Σίγουρα σε όλα χρειάζεται ισορροπία και η κατανομή του ελεύθερου χρόνου και σε άλλες δραστηριότητες που μας ευχαριστούν δίνει ένα boost σε όλα τα επίπεδα.

Ποιες ήταν οι επιπτώσεις της πανδημίας στη δουλειά σας και στην εταιρεία;

Η πανδημία μας έχει όλους επηρεάσει. Δε νομίζω να υπάρχει κάποιος που να μην είναι ανήσυχος σε αυτή την συγκυρία. Η ανασφάλεια για το μέλλον και την πορεία της οικονομίας είναι τεράστια.

Η εταιρεία μας ακόμη και στους δύσκολους αυτούς καιρούς καταφέρνει και συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της, κύρια λόγω της υψηλής ποιότητας των προϊόντων της καθιστώντας την πρωταρχική επιλογή των καταναλωτών. Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά κανάλια διανομής αλλά και τα φαρμακεία ως φυσικός και κύριος τόπος πώλησης των προϊόντων της FREZYDERM που παρέμειναν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια του lockdown επέτρεψαν την απρόσκοπτη προμήθεια των καλλυντικών μας από τους αγοραστές.

Εντυπωσιακή είναι και η εξαγωγική δραστηριότητα της FREZYDERM αφού πολύ γρήγορα οι εξαγωγές έφτασαν να αντιπροσωπεύουν το 10% του ετήσιου τζίρου της εταιρείας συμμετέχοντας δραστικά στην ανοδική της πορεία.

Αισθάνομαι πολύ τυχερή και χαρούμενη που βρέθηκα από τόσο μικρή ηλικία σε αυτή την ιδιαίτερα απαιτητική θέση σε μία τόσο σπουδαία εταιρεία αλλά και ιδιαίτερα ευγνώμων προς τους ιδιοκτήτες της Ιωάννη και Ευθύμιο Αναστασίου που με εμπιστεύθηκαν εξαρχής. Ελπίζω η επιτυχία της σύμπλευσης αυτής να συνεχίζεται πάντα κι εγώ να νιώθω τον ίδιο ενθουσιασμό και την ίδια ευφορία, όπως τότε που πρωτοξεκίνησα, κάθε πρωί που ξεκινώ για να πάω στο γραφείο μου προκειμένου να αντιμετωπίσω καινούργιες προκλήσεις και να ασχοληθώ με νέα projects.

 

Διαβάστε επίσης:

Χριστίνα Δουκουζγιάννη (Μake Video Greece): Η Ελληνίδα που μας μαθαίνει πώς θα κάνουμε τα καλύτερα βίντεο στο YouTube

Μυλαίδη Στούµπου (Microsoft Corp.): Οι γυναίκες φοβούνται να διεκδικήσουν μία προαγωγή ακόμη κι αν διαθέτουν τα προσόντα

Μαρία Πάτση (Warply): Το 90% των developers και των στελεχών στις εταιρείες τεχνολογίας είναι άνδρες

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση