Fashion

Bridgerton: Γιατί όλοι μιλούν για τις εμφανίσεις της σειράς εποχής του Netflix;

Πηγή φωτογραφίας Instagram @bridgertonnetflix

Η σειρά εποχής «Bridgerton», που θα την βρείτε στην streaming πλατφόρμα του Netflix, έχει συγκεντρώσει αμέτρητους θαυμαστές ανά τον κόσμο και όχι αδίκως. Πρόκειται για την τηλεοπτική μεταφορά των μυθιστορημάτων εποχής της Τζούλια Κουίν και πιο συγκεκριμένα του πρώτου βιβλίου της «The Duke and I».

Το «Bridgerton» βασίζεται σε μια γνωστή συνταγή επιτυχίας. Το ρομαντικό love story, που ισορροπεί μεταξύ του «Περηφάνια και Προκατάληψη» και του «Gossip Girl», οι γοητευτικοί πρωταγωνιστές, όπως η Φίμπι Ντίβενορ και ο Ρεγκέ – Ζαν Πέιτζ και τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια που ζωντανεύουν το Λονδίνο της Γεωργιανής εποχής, στις αρχές του 19ου αιώνα κατά τη διάρκεια της αντιβασιλείας (Regency era 1811-1820), καθήλωσαν 63 εκατομμύρια τηλεθεατές. Οι περισσότεροι από αυτούς, μάλιστα, μιλούν ακόμα για τις εκθαμβωτικές και προσεγμένες εμφανίσεις κάθε χαρακτήρα της σειράς.

Η ενδυματολόγος του «Bridgerton» δεν είναι άλλη από την Έλεν Μιρότζνικ, μία γυναίκα με μεγάλη καριέρα στο χώρο. Στο παρελθόν, μάλιστα, ήταν η υπεύθυνη για τα κοστούμια των ταινιών «The Greatest Showman», «Maleficent: Mistress of Evil», «Βασικό Ένστικτο» και «Fatal Attraction», ενώ έχει κερδίσει ένα βραβείο «Emmy» για τη δουλειά της στο «Behind the Candelabra». Παρά την πολυετή εμπειρία της παραδέχτηκε σε συνέντευξή της ότι «το ‘Bridgerton’ ήταν μεγάλη πρόκληση για εκείνη. Στόχος ήταν να διατηρηθεί η μόδα και το στυλ της εποχής αλλά και, κατά κάποιον τρόπο, να εκσυγχρονιστεί έτσι ώστε να έχει απήχηση στο κοινό και να μην είναι άλλη μία ‘σειρά εποχής’».

Για τη δημιουργία τους το Netflix και η Έλεν Μιρότζνικ συνεργάστηκαν με τους νεαρούς ανερχόμενους σχεδιαστές του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας, ώστε να αναβιώσουν την αισθητική της Regency Era (περίοδος της Αντιβασιλείας).

H Μιρότζνικ επέλεξε να χρησιμοποιήσει σύγχρονες τεχνικές ραψίματος και μια χρωματική παλέτα εμπνευσμένη από τις δεκαετίες του ’50 και ’60. Όπως εξήγησε η ίδια, η συλλογή «New Look» του Dior από το 1947 και η έκθεση «Christian Dior: Designer of Dreams στο Μουσείο V&A» του Λονδίνου την βοήθησαν πολύ να πετύχει αυτή την μείξη της σύγχρονης μόδας με τη Γεωργιανή εποχή. Τα κοστούμια σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από μια ομάδα 238 ατόμων, που εργάστηκε ασταμάτητα για πέντε μήνες προτού ξεκινήσουν τα γυρίσματα της σειράς.

Όπως αναφέρει η ίδια «κάθε κοστούμι είχε τη δικιά του χρονοβόρα διαδικασία, για παράδειγμα κάθε φόρεμα αποτελείται από πολλά στρώματα από οργάντζα και τούλι, που δημιουργούν μια αίσθηση ρευστότητας στην κίνηση», ενώ στη συνέχεια κάθε κομμάτι διακοσμήθηκε στο χέρι με κεντήματα. Συνολικά δημιουργήθηκαν 7.500 κοστούμια εκ των οποίων τα 104 ήταν μονάχα για την πρωταγωνίστρια Ντάφνι. Επίσης, αν και η σειρά διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Regency Era, τα ντεκολτέ έγιναν πιο χαμηλά και σέξι, αντίθετα από τις πιο αυστηρές γραμμές των ρούχων της εποχής. «Αυτό το σόου είναι σέξι, διασκεδαστικό και πολύ πιο προσιτό από το συνηθισμένο δράμα εποχής, για αυτό και θέλαμε τα κοψίματα στο λαιμό να είναι πιο αποκαλυπτικά και να κολακεύουν το γυναικείο σώμα», εξηγεί σε πρόσφατη συνέντευξη της η Μιρότζνικ.

Μάλιστα, τα κοστούμια κάθε βασικού χαρακτήρα είχαν σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντανακλούν απολύτως το χαρακτήρα τους. Καθ ‘όλη τη διάρκεια της πρώτης σεζόν, στο κοινό παρουσιάζονται διαφορετικές οικογένειες. Μέχρι το τέλος της, γίνεται σαφές ότι κάθε οικογένεια έχει τη δική της προσέγγιση στη μόδα και τα χρώματα, τα οποία υποδεικνύουν πράγματα για την κάθε μία. Όπως αναφέρει η ίδια «οι Μπρίτζερτον ήταν βαθύπλουτοι – παραδοσιακοί, σοφιστικέ, βαθιά μορφωμένοι: Ανώτατη αριστοκρατία με την πλήρη σημασία. Υπήρχε πάντα μια κομψότητα και μια φινέτσα στην εμφάνισή τους, για αυτό και βασικά χρώματα τους είναι το μπλε, το ασημί και οι παστέλ αποχρώσεις. Από την άλλη πλευρά οι Φέδρινγκτον ήταν περισσότερο «νεόπλουτοι», όχι κληρονόμοι. Ήταν το άκρως αντίθετο από τους Μπρίτζερτον. Ήθελαν να τους βλέπουν και να τους συναναστρέφονται. Ήταν θρασείς και θαρραλέοι. Ήταν πολύχρωμοι, υπερβολικά στολισμένοι και φορτωμένοι με αξεσουάρ. Ήταν πολύ σε στυλ Versace-esque!».

Η χρωματική παλέτα της οικογένειας Hastings, πάλι, είναι κόκκινη και χρυσή, όπως ακριβώς περιγράφεται και στο βιβλίο της Quinn «The Duke and I». Έτσι, συναντάμε τον Δούκα Σιμόν Μπασέ σε κάθε επεισόδιο να φοράει τα συγκεκριμένα χρώματα, όπως επίσης και πιο σκούρα, κάτι που συμβολίζει την ταραγμένη του παιδική ηλικία που τον στοιχειώνει στην ενήλικη ζωή του. Όμως, όταν η Ντάφνι Μπρίτζερτον τον παντρεύεται, τα χρώματα της αλλάζουν και συνδυάζουν τόσο εκείνα της οικογένειας της όσο και του νέου συζύγου της. Έτσι, συμβολίζεται η ένωση τους και την βλέπουμε μετά το γάμο τους με παστέλ μωβ αποχρώσεις.

Όσον αφορά την οικογένεια Μπρίτζερτον πάνω στα πουκάμισα των αντρών συναντάμε κεντημένες μέλισσες. Αν και δεν εξηγείται στη σειρά, ο πατέρας της οικογένειας, ο Έντμουντ Μπρίτζερτον, πέθανε από τσίμπημα μέλισσας, για αυτό και η σειρά είναι γεμάτη με αναφορές μελισσών. Μάλιστα, μια πραγματική μέλισσα φέρνει τη σειρά σε έναν πλήρη κύκλο, με τις σκηνές έναρξης και λήξης να είναι στραμμένες πάνω στο έντομο.

Οι ενδυματολογικές εξηγήσεις δεν σταματούν εδώ, αφού ακόμα και οι εμφανίσεις της Βασίλισσας Καρλότας είχαν βαθύτερα νοήματα. Για παράδειγμα στα πρώτα επεισόδια εμφανίζεται με ένα άφρο χτένισμα, κάτι που συμβολίζει την καταγωγή της. Πολλοί ιστορικοί πιστεύουν πως η Βασίλισσα Καρλότα ήταν η πρώτη μαύρη βασίλισσα στην ιστορία της Αγγλίας, μία θεωρία που ήθελε να αναδείξει ιδιαιτέρως η Μιρότζνικ.

Ακόμα και η αινιγματική Λαίδη Γιστλντάουν, που τελικά είναι η φαινομενικά αθώα Πενέλοπε Φέδρινγκτον, φανερώνει ενδυματολογικά μυστικά. Η Πενέλοπε, λοιπόν, ντύνεται πάντα στα κίτρινα, ένα χρώμα που σχετίζεται πρωταρχικά με τη θετικότητα, την χαρά και την ζεστασιά. Ωστόσο, αποτελεί και το χρώμα της προσοχής. Είναι ένα σήμα από την ενδυματολόγο πως οι θεατές πρέπει να δείξουν προσοχή όσον αφορά την Πενέλοπε.

Το «Bridgerton», λοιπόν, μας μάγεψε με την πλοκή του, τα σκηνικά του και τις ευφάνταστες ενδυματολογικές επιλογές των γοητευτικών χαρακτήρων του. Ένα πρόσφατο report της δημοφιλούς βρετανικής retaling πλατφόρμας Lyst, απέδειξε και την τεράστια επιρροή που άσκησε η σειρά στις αγοραστικές διαθέσεις των τηλεθεατών – καταναλωτών. Σύμφωνα με αυτή μέσα στο πρώτο διάστημα της προβολής του «Bridgerton» οι αναζητήσεις για κορσέδες αυξήθηκαν κατά 123%, για πέρλες και στέκες με φτερά κατά 49%, για μακριά γάντια κατά 23% και για empire line φορέματα κατά 93%!

Αν δεν έχετε παρακολουθήσει ήδη τη διάσημη σειρά σας συμβουλεύουμε να το κάνετε άμεσα και να αφεθείτε στη μαγεία της αλλά και να εμπνευστείτε από τις εμφανίσεις της!

Διαβάστε επίσης:

Twiggy: Το μοντέλο – σύμβολο των 60s μέσα από 10 φωτογραφίες

Haute Couture: Η ιστορία της Υψηλής Ραπτικής

Maison Margiela: Το πιο μυστηριώδες brand στο χώρο της μόδας

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση