Sustainability

4+1 λάθος υποθέσεις που κάναμε για την ηθική μόδα

πηγή: Pexels

Αποτελεί αρκετά συνηθισμένο θέμα συζήτησης, ενημερωνόμαστε αρκετά και έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που θεωρούμε τους εαυτούς μας ειδήμονες στην ηθική μόδα. Έχουμε αποφασίσει πως δεν ωφελεί το περιβάλλον ενώ, εξαιτίας της, συνάνθρωποί μας στις αναπτυσσόμενες – και όχι μόνο – χώρες υποφέρουν. Και έχουμε απόλυτο δίκιο. Υπάρχουν, όμως, ορισμένες απόψεις που έχουμε υιοθετήσει και δεν είναι ακριβείς.

Η γρήγορη μόδα βλάπτει το περιβάλλον


Ναι, οι περισσότερες εταιρείες γρήγορης μόδας βλάπτουν σοβαρά τον πλανήτη. Όμως, είμαστε κι εμείς μέρος του προβλήματος. Αν, για παράδειγμα, με το που χαλάσει μία μπλούζα, εμείς πάμε στο κατάστημα κι αγοράσουμε άλλες τρεις αρκετά οικονομικές, δεν μπορούμε να κατηγορούμε μία ολόκληρη βιομηχανία για τον υπερκαταναλωτισμό μας. Αν, επίσης, εμείς επιλέγουμε να την πετάξουμε αντί να την ανακυκλώσουμε, η γρήγορη μόδα δεν έχει καμία ευθύνη.

Αυτό δεν αναιρεί το αντίκτυπό της στο περιβάλλον και τη συμπεριφορά μας, όμως δεν είναι η μοναδική αιτία του  προβλήματος.

Αν δωρίζουμε τα ρούχα μας, εκπληρώνουμε το χρέος μας προς τη βιωσιμότητα


Φυσικά και είναι πολύ ωραία κίνηση, όμως πολλοί άνθρωποι τη χρησιμοποιούν για να δικαιολογήσουν τη διαρκή τους ανάγκη για αγορές. Η αλήθεια είναι πως μόνο το 20% των ρούχων που δωρίζονται στα second-hand καταστήματα πωλούνται στους πελάτες. Τα υπόλοιπα, είτε καταλήγουν στα σκουπίδια, είτε σε αναπτυσσόμενες χώρες όπου διατίθενται σε εξευτελιστικές τιμές.

Η ηθική μόδα δεν αφορά το μέσο καταναλωτή


Η ηθική μόδα μας αφορά όλους. Ναι, οι περισσότερες εταιρείες είναι πιο ακριβές από εκείνες της γρήγορης παραγωγής, όμως τα ρούχα διαρκούν περισσότερο στο χρόνο. Κι έπειτα, αν έχουμε περιορισμένο budget, μπορούμε πάντα να πάρουμε κάτι vintage, μεταχειρισμένο, το οποίο θα προσαρμόσουμε στο στιλ μας. Γιατί να σπαταλήσουμε τα ίδια χρήματα για μία μπλούζα αμφιβόλου ποιότητας από τεράστιες αλυσίδες, στηρίζοντας τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας;

Επιλέγοντας βιώσιμα brands, λύνουμε όλα τα προβλήματα του χώρου της μόδας


Όπως η γρήγορη μόδα δεν προκαλεί από μόνη της το πρόβλημα, έτσι και η βιώσιμη δεν το λύνει. Αν ψωνίζουμε διαρκώς, με κάθε ευκαιρία, ακόμη κι αν προτιμούμε ηθικές εταιρείες, συνεχίζουμε να αποτελούμε μέρος της κατάστασης αυτής. Είναι σημαντικό να μάθουμε να ζούμε με λιγότερα αγαθά και να εκτιμήσουμε περισσότερο τους φυσικούς πόρους της Γης μας – οι οποίοι είναι κάθε άλλο παρά άφθονοι.

Οι ηθικές εταιρείες είναι πράγματι ηθικές

Το greenwashing είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της βιομηχανίας. Πολλά brands παρουσιάζουν ελλιπή ή ψευδή στοιχεία, βγάζοντας προς τα έξω ένα οικολογικό προσωπείο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Θα πέσουμε πανεύκολα στην παγίδα αυτή, αν δεν ενημερωνόμαστε σε βάθος και μένουμε στα στοιχεία που δημοσιεύει η εκάστοτε εταιρεία. Η ιστοσελίδα Good On You περιλαμβάνει καταλόγους με χιλιάδες επιχειρήσεις, ταξινομημένες ανάλογα με το αντίκτυπο που έχουν στο περιβάλλον.

 

Διαβάστε επίσης:

Ηθική μόδα: Η αλλαγή θα έρθει μόνο αν οι πολυτελείς οίκοι κάνουν το μεγάλο βήμα

«Αγόρασε – Φόρεσε – Πέταξε»: Η φιλοσοφία της γρήγορης μόδας

O λόγος που βιωσιμότητα και ρατσισμός, δεν πάνε μαζί

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση