SUSTAINABILITY

O λόγος που βιωσιμότητα και ρατσισμός, δεν πάνε μαζί

πηγή: Instagram @fash_rev

Ο χώρος της μόδας, όσο κι αν προσπαθεί να αλλάξει πρόσωπο, είναι γνωστός για τα στερεότυπα που προωθεί. Δεν παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους, περιορίζοντας σημαντικά εκείνες των μαύρων εργαζομένων, ενώ, συχνά, απευθύνεται σε συγκεκριμένη μερίδα καταναλωτών. Κάτι άλλο που τον διακρίνει, είναι ο τρόπος με τον οποίο επιβαρύνει το περιβάλλον.

«Όλα αυτά συνδέονται μεταξύ τους», δήλωσε η σύμβουλος βιωσιμότητας, Aja Barber, στη Vogue Business. «Αν, στις περιοχές όπου γίνεται η παραγωγή, οι άνθρωποι δεν έχουν καθαρό, πόσιμο νερό, τότε τι σημασία έχει αν χρησιμοποιείς λιγότερο νερό στην παραγωγική διαδικασία;»

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sustainable Fashion Forum (@thesustainablefashionforum) στις


Οι χώρες στις οποίες παρασκευάζονται τα περισσότερα από τα ρούχα μας, είναι οι πιο ευάλωτες κι επηρεάζονται άμεσα από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Από την ημέρα που ξέσπασε η πανδημία, ένα τεράστιο μέρος brands και πολυτελών οίκων δηλώνει πως στέκεται στο πλευρό της μαύρης κοινότητας, ενώ σ’ αυτήν ανήκουν οι εργάτες των βιομηχανικών τους μονάδων στο Μπανγκλαντές και την Καμπότζη, οι οποίοι έχουν πάψει να αμείβονται. Στα πλουσιότερα κράτη, οι έγχρωμες κοινωνίες είναι εκείνες που ζουν στις πιο μολυσμένες περιοχές – ανάμεσά τους και οι υπάλληλοι των εργοστασίων παραγωγής ρούχων στο Los Angeles.

«Από τη στιγμή που υπάρχουν προβλήματα στην αλυσίδα παραγωγής σου και δεν μπορείς να εξασφαλίσεις ανθρώπινες συνθήκες στους εργαζομένους σου, τότε ποιες ζωές έχουν σημασία;» τόνισε οργισμένη η Barber, αναφερόμενη στην καμπάνια #BlackLivesMatter;

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Eco-Age (@ecoage) στις


Έρευνες δείχνουν πως οι εταιρείες με μεγαλύτερη ποικιλομορφία στην ηγεσία τους, έχουν βελτιωμένη περιβαλλοντική απόδοση και αυξημένα κέρδη. Μάλιστα, τα έγχρωμα μέλη των διοικητικών συμβουλίων δίνουν ένα πιο ανταγωνιστικό πρόσωπο τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Utah. Η αλλαγή βρίσκεται στα χέρια της βιομηχανίας της μόδας καθώς, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, ακόμη και οι επιχειρήσεις που προωθούν την ηθική πλευρά της, έχουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους κυρίως λευκούς.

«Οι διακρίσεις με βάση το φύλο και τη φυλή, προκαλούν τεράστιο πλήγμα στο χώρο», είπε στη Vogue Business η Christy Glass από το Πανεπιστήμιο της Utah.

Βλέπουμε μεγάλα και μικρά brands να διορθώνουν πρόχειρα και βιαστικά τα λάθη των περασμένων ετών, θεωρώντας πως βάζοντας έναν μαύρο άνθρωπο σε ηγετική θέση, θα διορθώσουν το πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, είναι πολλά αυτά που χρειάζεται να γίνουν.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fashion Revolution (@fash_rev) στις


Η Rachel Faller, ιδρύτρια της zero-waste επιχείρησης Tonlé, πιστεύει πως η ποικιλομορφία έχει ζωτική σημασία για την εξέλιξή της. «Ο πυρήνας μας βρίσκεται στην Καμπότζη και η ομάδα μας είναι πολύ πιο άμεσα συνδεδεμένη με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και της περιβαλλοντικής ρύπανσης. Ενώ συχνά αναλαμβάνω εγώ τις αναρτήσεις στα social media, οι θέσεις μας διαμορφώνονται από τους εργαζομένους που βιώνουν από πρώτο χέρι τα ζητήματα που παλεύουμε να λύσουμε», ανέφερε. Η ίδια, είναι η μοναδική λευκή στην ίδια της την εταιρεία.

Ο ρατσισμός, όπως και η περιβαλλοντική κρίση, είναι ένα πρόβλημα που βρίσκει τις ρίζες του στα βάθη ενός γερά δομημένου συστήματος. Τα brands φαίνεται να θέλουν να αλλάξουν, όμως αυτό είναι κάτι που απαιτεί απόλυτη αφοσίωση. «Η συμβουλή μου, από τη στιγμή που οι ισχυρότεροι του χώρου έχουν ένα σημαντικό μειονέκτημα που πρέπει να διορθωθεί, είναι να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να κάνουν ό,τι χρειάζεται», δήλωσε στη Vogue Business η σύμβουλος βιώσιμης μόδας, Dominique Drakeford.

Οι προσπάθειές τους να βελτιώσουν την συμπεριφορά τους απέναντι στον πλανήτη και την αλυσίδα παραγωγής τους, χρειάζεται να εντατικοποιηθούν εξίσου. Η CEO του κοινωνικού και περιβαλλοντικού ιδρύματος Slow Factory, Céline Semaan, παρατηρεί πως «το να χρησιμοποιείς οργανικό βαμβάκι, δεν εγγυάται βιώσιμους μισθούς για τους αγρότες. Δεν μπορούμε να τα βλέπουμε μονόπλευρα

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fashion Revolution (@fash_rev) στις

 

Διαβάστε επίσης:

Καταρρίπτουμε τους μεγαλύτερους μύθους για την ηθική μόδα

O λόγος που brands και καταναλωτές κάνουν στροφή προς τη βιωσιμότητα

3 δημιουργοί μιλούν για αυτό που λείπει από τη βιώσιμη μόδα