Power

Portraits70: Οι γυναίκες που ξεχώρισαν στο χώρο της ναυτιλίας

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων στον κόσμο, οι επιδραστικές προσωπικότητες της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι πολλοί. Οι γυναίκες πλέον τολμούν να ασχοληθούν με τον συγκεκριμένο κόσμο, ο οποίος είναι κατεξοχήν ανδροκρατούμενος κι όχι μόνο τα καταφέρνουν καλά, αλλά έχουν γίνει κορυφαίες.

Οι παρακάτω κυρίες της ναυτιλίας που επέλεξε το #portraitsgr για το αφιέρωμα με τις 70 πιο ισχυρές Ελληνίδες για το 2020, διακρίθηκαν για τις κινήσεις, την επιχειρηματική τους δράση αλλά και την προσφορά τους στο κοινωνικό σύνολο.

Η Μαρία Αγγελικούση, έχει λάβει το «δαχτυλίδι» της διαδοχής, σε έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς ναυτιλιακούς ομίλους στον κόσμο. Η Αντιπρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group κρατά την προσωπική της ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Αφήνει, όμως, το έργο της να μιλήσει για εκείνη. Αφήνει, άλλωστε, το δικό της αποτύπωμα στον μεγαλύτερο ελληνικό ναυτιλιακό όμιλο. Ο στόλος του, μαζί με τα υπό ναυπήγηση πλοία ξεπέρασε το «ψυχολογικό όριο» των 150 πλοίων, φτάνοντας τα 154. Εξ αυτών τα 50 είναι LNG carriers. Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, καύσιμο που αναμένεται να «κυριαρχήσει» στην ενέργεια την επόμενη 20ετία. Τα πλοία αυτά κοστίζουν από 180 εκατ. δολάρια μέχρι και 200 εκατ. δολάρια το ένα.

Μέχρι πριν από 10 μήνες, η Σεμίραμις Παληού ήταν γνωστή στη ναυτιλιακή κοινότητα ως μια νέα γυναίκα, που σταδιακά και με σκληρή δουλειά ανέβαινε σκαλί – σκαλί τις διοικητικές θέσεις του οικογενειακού ναυτιλιακού ομίλου Diana Shipping. Το 2020, ήταν η χρονιά της. Έγινε η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει το «πηδάλιο» στην Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (HELMEPA) σε μια πολύ δύσκολη περίοδο, και με στόχο να περάσει το δημιούργημα της ελληνικής ναυτιλίας, που ίδρυσε ο αείμνηστος Γεώργιος Λιβανός, στη νέα ψηφιακή εποχή. Μετά την HELMEPA, σειρά είχε η Diana Shipping με την κυρία Παληού να αναλαμβάνει στις αρχές Μαρτίου τα ηνία, της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, αναλαμβάνοντας καθήκοντα διευθύνουσας συμβούλου.

Η Μελίνα Τραυλού δραστηριοποιείται στον άκρως ανταγωνιστικό τομέα των pure car carriers, των πλοίων δηλαδή που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την μεταφορά αυτοκινήτων. Βρίσκεται στο τιμόνι της Neptune Lines και διαχειρίζεται έναν στόλο από 17 «Pure Car and Truck Carrier», πλοία που μπορούν να μεταφέρουν από 1.500 μέχρι 4.600 αυτοκίνητα το καθένα, ενώ ο στόλος της είναι ένας από τους νεότερους στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 8,5 έτη. Την τελευταία πενταετία, πραγματοποίησε και ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο άνοιγμα στα Bulk Carriers, ιδρύοντας το 2017 την Neptune Dry. Η εταιρεία, σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Equasis διαθέτει έναν στόλο πέντε bulk carriers με μέσο όρο ηλικίας μόλις τα έξι έτη.

Η Αγγελική Φράγκου ρίσκεται στο «πηδάλιο» του – ελληνικών συμφερόντων – ναυτιλιακού ομίλου Navios, ο οποίος διαθέτει σήμερα έξι εταιρείες, και περισσότερα από 200 πλοία στο στόλο του. Σε αριθμό πλοίων, είναι ο μεγαλύτερος στην Ελλάδα. Παρότι τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες γυναίκες αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους στη ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, η κυρία Φράγκου ήταν από τις πρώτες που άνοιξαν το δρόμο.

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση