Ψυχολογία

Πώς να ξεκινήσετε δυναμικά μία επιχείρηση στη μόδα χωρίς budget και πελατολόγιο

Photo by Nakota Wagner on Unsplash

Ως συνήθως, για την έναρξη μιας επιχείρησης, χρειάζεται μία καλή ιδέα και το κατάλληλο κεφάλαιο. Tι συμβαίνει όμως όταν δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα και ένα καλά οργανωμένο πελατολόγιο;
Αν και η πρόκληση σε αυτή την περίπτωση είναι σαφώς μεγαλύτερη, δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραιτηθείτε από το αρχικό σας στόχο. Αυτό που μπορείτε να κάνετε, είναι να κινηθείτε πιο στρατηγικά και να εστιάσετε στα «εργαλεία» που έχετε ήδη στη διάθεση σας.

Όνομα ετικέτας

Προτού ξεκινήσετε οποιαδήποτε ενέργεια για την επιχείρηση σας, καλό είναι να έχετε σκεφτεί πολύ καλά το όνομα της ετικέτας. Θα σας είναι πολύ χρήσιμο αν έχετε ήδη κάνει συγκεκριμένο στο μυαλό σας, τα είδη των ρούχων που θα εμπορευτείτε. Σε ποιους καταναλωτές απευθύνεστε και ποιας ηλικιακής ομάδας. Ποιο θα είναι το στιλ των ρούχων και ποιο το στοιχείο που εσείς ειδικεύεστε ή ξεχωρίζετε κάνοντας κάτι διαφορετικό.
Το βήμα αυτό είναι τόσο σημαντικό, που στην ουσία αποτελεί την ταυτότητα σας, δηλαδή ορίζει ως προς τι θα γίνετε γνωστοί στον κόσμο και δεν απαιτεί ούτε ένα ευρώ, παρά μόνο τη δική σας οξυδέρκεια και φαντασία.

Στηρίξτε την επιλογή σας

Η βιομηχανία της μόδας είναι πρωτοποριακή, με όλο και περισσότερες μάρκες να εισέρχονται στον κλάδο, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο! Σύμφωνα με τους ειδικούς, όταν ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος, τότε θα μπορέσετε να επιβιώσετε και να εξελιχθείτε, μόνο αν στηρίξετε απόλυτα την επιλογή σας, ακόμα και αν είστε μόνοι σας σε αυτό.

Οι μεγαλύτερες τάσεις της μόδας δεν ξεκίνησαν από ντροπαλούς και συνεσταλμένους ανθρώπους ή από τις εταιρείες που διαχειρίζονται. Οι παγκόσμιες τάσεις ξεκινούν από εκείνους που είναι πρόθυμοι να αξιοποιήσουν και να ανακαλύψουν τολμηρές και ριζοσπαστικές ιδέες, οι οποίες θα εκφράζουν και τον υπόλοιπο κόσμο.
Ακόμα και χωρίς χρήματα ή έτοιμο πελατολόγιο, μια μάρκα που υποστηρίζει αυτό που πρεσβεύει, είναι έτοιμη να απογειωθεί και να χαράξει τη δική της πορεία στον χώρο της μόδας.

Επαναστατικό ή «αντάρτικο» μάρκετινγκ

Αυτό σημαίνει ότι καλό είναι να βρείτε δημιουργικές ιδέες και τρόπους για να προωθήσετε την μάρκα σας χωρίς να χρειαστούν οικονομικές δαπάνες.
Η ιδέα προωθήθηκε για πρώτη φορά το 1984 και δεν είχε ποτέ μεγαλύτερη σημασία από ό, τι σήμερα, που ο περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί smart phones και ασχολείται έντονα στα social media.
Το αντάρτικο μάρκετινγκ είναι κατάλληλο για μικρές μάρκες που δεν διαθέτουν τους οικονομικούς πόρους για τη δημιουργία ακριβών διαφημίσεων για τα προϊόντα τους.
Καλό είναι να σκεφτείτε εναλλακτικές λύσεις διαφήμισης. Από τα social media, μέχρι και την παλιά τακτική που διαδίδεται κάτι από στόμα σε στόμα.

Social media

Η στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιλαμβάνει όλα τα πράγματα που θα δημοσιεύετε και σας «αρέσουν». Άρα κατά κάποιο τρόπο αποτελεί την επέκταση του «DNA» της επωνυμίας σας, και θα σας βοηθήσει στον τρόπο που επικοινωνείτε με το κοινό.

Η δημιουργικότητα ακόμα και χωρίς χρήματα, είναι καθοριστική για την επιτυχία σας. Αν χειριστείτε έξυπνα τη σελίδα σας στα social media, θα δείτε να εκτοξεύονται οι follower σας, άρα και οι υποψήφιοι πελάτες σας.

Δεξιότητες

Για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη ετικέτα μόδας από το μηδέν, απαιτείται δημιουργικότητα, αποφασιστικότητα, ευελιξία, προοπτική και ικανότητα κατανόησης και εργασίας με διαφορετικούς τύπους ανθρώπων. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι απαραίτητες από την αρχή και αν και είναι δύσκολο να κυριαρχήσουν, μπορούν να αναπτυχθούν μέσα από χρόνια πρακτικής.

Δεν υπάρχει υποκατάστατο δεξιοτήτων στον τομέα της επιχειρηματικότητας και αυτό ισχύει ιδιαίτερα στη βιομηχανία μόδας. Πρέπει να είστε σε θέση να κάνετε μια ειλικρινή αξιολόγηση του εαυτού σας για να ανακαλύψετε σε ποιους τομείς υστερείτε, ώστε να αρχίσετε σιγά σιγά να αναπτύσσεστε σε αυτούς.

Έχοντας όλες τις παραπάνω ιδέες κατά νου, μπορείτε να ξεκινήσετε την επιχείρηση σας και να καταφέρετε να κάνετε ένα δυνατό ξεκίνημα στην αγορά.

Διαβάστε επίσης:

4 επιτυχημένες γυναίκες αποκαλύπτουν πώς έχτισαν τις επιχειρήσεις τους

Aπό υπάλληλος σε επιχειρηματίας: Πως να πετύχετε τη στροφή στην καριέρα σας

Οι 4 φάσεις της γυναικείας καριέρας: Τα νέα δεδομένα, ο κορονοϊός και η κρίση των 30

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για τις πιο ξεχωριστές ειδήσεις