NEED TO KNOW

Νέα μελέτη δείχνει ότι οι καταναλωτές όταν συγκρίνουν brands επιλέγουν εκείνο που έχει κάποιο σκοπό

Photo by Joshua Rawson-Harris on Unsplash

Όταν ένας καταναλωτής βλέπει ένα λογότυπο μιας επωνυμίας, που ξέρει ότι βασίζεται σε κάποιο σκοπό, το συσχετίζει αυτόματα με λέξεις όπως «υπευθυνότητα», «συμπόνοια» και «ήθος». Επομένως όταν κάποιος θεωρεί ότι μια επωνυμία έχει γνώμονα το σκοπό, είναι επίσης πιο πιθανό να το θυμηθεί, όταν έρθει η στιγμή να κάνει τις αγορές του και να θέλει να εργαστεί για την εταιρεία που κατασκευάζει τα αγαπημένα του προϊόντα.

Αυτά τα ευρήματα αποτελούν μέρος μιας νέας ανάλυσης από την εταιρεία επικοινωνιών Porter Novelli. Η διαδικασία περιλάμβανε την εμφάνιση λογότυπων των συμμετεχόντων και στη συνέχεια τους ζήτησε να συσχετίσουν αμέσως την επωνυμία με συγκεκριμένες λέξεις. «Μας βοηθά να δούμε τις υποσυνείδητες συσχετίσεις που έχουν οι καταναλωτές με τις μάρκες και τα χαρακτηριστικά τους», λέει η Andrea List, αντιπρόεδρος της ανάλυσης και έρευνας στο Porter Novelli. «Επειδή αυτή η μεθοδολογία σάς επιτρέπει μόνο 800 χιλιοστά του δευτερολέπτου να αποφασίσετε σχετικά με το αν συσχετίζετε μια επωνυμία με αυτό το χαρακτηριστικό, δεν έχετε χρόνο να το σκεφτείτε – είναι αυτόματη».

Οι συμμετέχοντες έκριναν τις επωνυμίες με βάση την αυτόματη, διαισθητική και ασυνείδητη σκέψη, παρά με έλεγχο και ανάλυση.

Το τεστ συγκρίνει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντέδρασαν σε ανταγωνιστικά εμπορικά σήματα, ένα συμβατικό και ένα θεωρούμενο με γνώμονα το σκοπό, σε μερικές κατηγορίες. Υπήρχε μια σαφής σχέση με τις συγκεκριμένες μάρκες και σκόπιμες λέξεις όπως «αξιόπιστες» ή «διαφανείς».

Αυτή η σύνδεση έχει σημασία όταν οι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις σχετικά με το τι θα αγοράσουν. Σε ένα άλλο μέρος της μελέτης, οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες μια σειρά χαρακτηριστικών που βασίζονται στο σκοπό και στη συνέχεια ρώτησαν ποιες ενέργειες θα έκαναν εάν μια εταιρεία είχε αυτές τις ιδιότητες.

Περισσότερα από τα τρία τέταρτα δήλωσαν ότι ήταν πιο πιθανό να εμπιστευτούν την εταιρεία. Το 78% ήταν πιο πιθανό να θυμούνται μια εταιρεία με ισχυρό σκοπό. Επίσης ήταν πιο πιθανό να θέλουν να εργαστούν για την εταιρεία και να μείνουν πιστοί σε αυτή.

Το 72% είπε επίσης ότι θα ήταν πιο πιθανό να συγχωρήσουν την εταιρεία εάν έκανε κάποιο λάθος. Τα δύο τρίτα δήλωσαν ότι θα εξετάσουν το σκοπό της εταιρείας όταν αποφασίζουν τι θα αγοράσουν και το 71% είπε ότι θα αγόραζαν προϊόντα από μια εταιρεία που βασίζεται σε έναν σκοπό, εάν το κόστος και η ποιότητα ήταν ίδια με το αντίστοιχο ανταγωνιστικό bramd.

Επομένως το υποσυνείδητο,  είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο ισχυρό όσον αφορά τις ενέργειες που κάνουν οι καταναλωτές. Ο σκοπός διαπιστώθηκε ότι έχει ενσωματωθεί βαθιά στην ψυχή μας και στις αποφάσεις που λαμβάνουμε.

Διαβάστε επίσης:

9 βήματα για να επιλέξετε το κατάλληλο όνομα της επιχείρησης σας

Πώς η τηλεργασία θα αλλάξει τον κόσμο μέχρι το 2030

3 tips για να διαχειρίζεστε καλύτερα το χρόνο κατά τη διάρκεια της τηλεργασίας

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση