Fashion

Αφθονία & Υπερβολή: Οι τάσεις που θα επικρατήσουν την επόμενη season

Πηγή φωτογραφίας Instagram @versace

Τον περασμένο Οκτώβριο παρουσιάστηκαν οι συλλογές για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 όπου κάθε μεγάλος οίκος και brand παρουσίασε τη δική του άποψη για το dress code της μετά-κορονοϊό εποχής. Ανάμεσα στις συλλογές αυτές αναδείχθηκαν τάσεις, όπως το πιο casual και άνετα σύνολα. Μία όμως κατάφερε να ξεχωρίσει για τον ιδιαίτερα ανορθόδοξο χαρακτήρα της.

Ο λόγος για την υπερβολή και την αφθονία στο ντύσιμο. Φυσικά δεν μιλάμε για κιτς σύνολα. Αντιθέτως, για πολυτέλεια, χρώματα, ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες και prints που απογειώνουν την διάθεση. Ως καθρέφτης της κοινωνίας η βιομηχανία της μόδας θα έπρεπε να είχε προτείνει τις edgy και «σκοτεινές» προτάσεις εμπνευσμένες από την δυστοπία που ζούμε, όμως, οι σχεδιαστές άντλησαν δύναμη από αυτή και δημιούργησαν θετικότητα. Στόχος της μόδας, λοιπόν, για την επόμενη season είναι να γεμίσει χαρά και έμπνευση τις ημέρες μας, πηγαίνοντας κόντρα στην πραγματικότητα του κορονοϊού και ελπίζοντας σε καλύτερες στιγμές.

Άλλωστε, ο κόσμος έχει κουραστεί με τον κατ’ οίκον περιορισμό, τα αυστηρά μέτρα και την τηλεργασία. Μπορεί στο πρώτο lockdown όλοι μας να απολαύσαμε το διάλλειμα από τις φρενίτιδα της καθημερινότητας, όμως, τώρα έχουμε ανάγκη να νιώσουμε τη νόρμα της, να ντυθούμε και να περιποιηθούμε τους αυτούς μας όπως θα κάναμε εάν η εστίαση και η αγορά ήταν ανοιχτή. Σε αυτή την επιθυμία βασίστηκαν οι σχεδιαστές, δημιουργώντας κομμάτια που λαχταράμε να βάλουμε. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του προηγούμενου κατ’ οίκον περιορισμού οι φόρμες έγιναν το «must» του dress code του «quarantine style», τώρα όμως ακόμα και εάν βρισκόμαστε σε καθεστώς τηλεργασίας επιλέγουμε να φορέσουμε κάτι διαφορετικό, κάτι που να θυμίζει το office style μας και τη ζωή πριν τους περιορισμούς.

«Όταν άλλες δραστηριότητες που μας βοηθούν να αισθανόμαστε σαν εμάς – όπως χόμπι, να βλέπουμε φίλους και να πηγαίνουμε στη δουλειά – δεν είναι διαθέσιμες, το ντύσιμο μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να ενισχύσουν την αίσθηση του εαυτού τους», τονίζει η Rose Turner, ψυχολόγος μόδας στο London College of Fashion και συνεχίζει: «Τα ρούχα επηρεάζουν το πώς σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι άνθρωποι. Το να φοράτε μια στολή ‘εργασίας’ μπορεί να βοηθήσει με κίνητρα και συγκέντρωση και το να φοράτε κάτι ξεχωριστό μπορεί να σας βοηθήσει να σπάσετε τη μονοτονία του κατ’ οίκον περιορισμού και να ανεβάσετε τη διάθεση σας».

Την άποψη της ασπάζεται και ο LGBTQ+ συγγραφέας και συντάκτης Jamie Windust ο οποίος αναφέρει: «Νιώθω σαν να κάνω κάτι με την ημέρα αν φοράω ένα outfit. Αν μένω στο σπίτι, θα ντύνομαι σαν να βγαίνω έξω. Ή αν πηγαίνω απλώς στα καταστήματα, θα ντύνομαι σαν να βγαίνω για ποτό. Πάντα μου άρεσε να το κάνω αυτό με τη μόδα, οπότε δεν βλέπω γιατί πρέπει να σταματήσουμε, ακόμα κι αν τα ταξίδια μας έχουν γίνει πιο ‘ταπεινά’».

Η μόδα σε αυτή την εποχή λειτουργεί «αντανακλαστικά»: Στην αρνητικότητα απαντάει ηχηρά με θετικότητα, κάτι που έκανε πάντα. Στο τέλος του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου και την πανδημία της γρίπης του 1918, η μόδα ανταποκρίθηκε με τις Flappers και τα έντονα μακιγιάζ. Αντίστοιχα τ0 1947 οι φαρδιές φούστες και η πολυτέλεια του Dior από τη συλλογή «New Look» ήταν η απάντηση της εποχής στην μεγάλη κατάθλιψη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ακόμα, η λαμπερή εποχή της Ντίσκο γεννήθηκε μετά την κοινωνική και οικονομική αναταραχή στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Θα λέγαμε πως η μόδα αναζωογονείται από τις δύσκολες καταστάσεις και «σχεδιάζει» άλλες πιο θετικές, πιο λαμπερές που κάνουν παρελθόν τις προηγούμενες. Αποτυπώνει, έτσι, στα σχέδια της τις ελπίδες των ανθρώπων -αυτή είναι η μαγεία της.

Στη συλλογή, λοιπόν, του Versace για τη season S/S 21 συναντάμε την ανάδυση της χαμένης Ατλαντίδας, που παρομοιάζεται με τη αναγέννηση του κόσμου σε μία μετα-κορονοϊού εποχή με φανταχτερά χρώματα, χαρούμενα σχέδια και πολυτελείς λεπτομέρειες. Αντίστοιχη σκέψη συναντήσαμε και στο ντεφιλέ του Erdem, που βρήκε ταύτιση και συγχρόνως έμπνευση στο βιβλίο της Susan Sontag, το οποίο διαδραματίζεται στην εποχή της καταστροφής του Βεζούβιου. «Υπήρχε κάτι για αυτήν την περίεργη στιγμή που ζούμε και η ιδέα ότι υπάρχει κάτι πολύ μεγαλύτερο από όλους μας που ελέγχει τα πάντα, σχεδιάζοντας έναν παράλληλο μεταξύ κρίσεων παρελθόντος και παρόντος… Είναι ομορφιά σε μια εποχή που είναι πολύ άσχημη και η ιδέα να δημιουργηθεί κάτι μοναδικό», είχε τονίσει ο Ερντέμ Μοράλιογλου για τη συλλογή του S/S 21. Από την άλλη πλευρά οι Isabel Marant, Moschino, Dolce & Gabbana, Rodarte, Balmain και Carolina Herrera έμειναν πιστή στη λάμψη των σχεδίων τους και οι συλλογές τους δεν στερήθηκαν σε τίποτα από την λάμψη και το μεγαλείο της προ-κορονοϊού εποχή.

Η ανθρωπότητα πέρασε πολλές δυσκολίες, όπως λιμούς, πανδημίες και πολέμους, και από όλες αυτές κατάφερε να βγει τρέφοντας ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο. Έτσι θα γίνει και με την πανδημία της Covid-19 και η βιομηχανία της μόδας έχει ήδη χαράξει την επόμενη ημέρα!

 

Διαβάστε επίσης:

Bridgerton: Γιατί όλοι μιλούν για τις εμφανίσεις της σειράς εποχής του Netflix;

Twiggy: Το μοντέλο – σύμβολο των 60s μέσα από 10 φωτογραφίες

Haute Couture: Η ιστορία της Υψηλής Ραπτικής

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση