Fashion

Stella McCartney: Το μανιφέστο «A-Z» για τη βιωσιμότητα

Πηγή φωτογραφίας Instagram @stellamccartney

Μαζί με τη νέα της συλλογή για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021, η Stella McCartney κυκλοφόρησε το πρώτο της μανιφέστο για τη βιωσιμότητα στο χώρο της μόδας. Η ακτιβίστρια και σχεδιάστρια, που από την αρχή της καριέρας της μάχεται για την προστασία του περιβάλλοντος, πέρασε τους μήνες του κατ’ οίκον περιορισμού λόγω της πανδημίας γράφοντας το «A-Z», όπως ονομάζεται το νέο της project.

Στην δημιουργία του βοήθησαν και αρκετοί καλλιτέχνες όπως οι Peter Blake, Olafur Eliasson, Alex Israel, Sam Taylor-Johnson, Joana Vasconcelos, Chantal Joffe, Rashid Johnson, Jeff Koons, Ed Ruscha και Cindy Sherman. Η μορφή του είναι ακριβώς όπως ένα λεξικό ή ένα ευρετήριο και έτσι σε κάθε γράμμα της αλφαβήτου θα βρείτε την ερμηνεία διάφορων περιβαλλοντικών όρων, που περιγράφουν και αποτελούν μέρος της οικολογικής συνείδησης και δράσης. Για παράδειγμα στο «A» θα βρείτε την λέξη «accountable» (υπεύθυνος), στο «O» καταγράφεται η λέξη «organic» (βιολογικός ή οργανικός) και στο «V» η λέξη «vegan».

Το μανιφέστο της McCartney περιγράφει, μεταξύ άλλων, και τις περιβαλλοντικές επιδιώξεις του brand της στην παραγωγή του, όλες τις ιδέες της για την αλλαγή της βιομηχανίας μέσα από βιώσιμες πρακτικές και με σεβασμό προς το περιβάλλον. «Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, έγραψα τι καθορίζει αυτά που αγαπάμε, γνωρίζουμε και πιστεύουμε για τη μόδα- ένα ‘A to Z’ του brand Stella MacCartney. Μετατράπηκε σε έναν οδηγό που μας μαθαίνει πώς να παίρνουμε την ευθύνη για τα πιστεύω μας, για το τι κάνουμε και που θέλουμε να πάμε, ενώ παράλληλα παράγουμε μόδα που είναι ελκυστική και βιώσιμη και που μπορούμε να εκτιμούμε για πάντα. Με λίγα λόγια, αυτό το μανιφέστο δείχνει ποιοι είμαστε και ποιοι θέλουμε να γίνουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια.

«Δεν ξέρω καν τι σημαίνει πλέον η λέξη βιώσιμο», πρόσθεσε, αναφορικά με τις δήθεν οικολογικές προσεγγίσεις και επιδιώξεις των brands. «Για να είναι βιώσιμη η βιομηχανία μόδας», είπε, «πρέπει να προέρχεται από ένα μέρος τιμιότητας, γιατί δεν είναι εύκολο να δουλέψουμε με αυτόν τον τρόπο. Πρέπει να δώσουμε στον καταναλωτή ειλικρινείς πληροφορίες και να είναι απολύτως διαφανής η διαδικασία της παραγωγής. Δεν μπορεί να είναι μόνο για το μάρκετινγκ και επειδή οι νέοι του αύριο θα το απαιτήσουν».

Το μήνυμα της βιωσιμότητα μπορεί να έγινε πιο κατανοητό μέσα από το μανιφέστο της, όμως, η συλλογή της ήταν αυτή που το προώθησε. Μέχρι και πρόσφατα η βιώσιμη μόδα είχε συνδυαστεί με κομμάτια που περνούσαν σχεδόν απαρατήρητα, ενώ προκαταλήψεις τα περικύκλωναν. Η McCartney φρόντισε, λοιπόν, να καταρρίψει κάθε μύθο που περιβάλλει τις οικολογικές πρακτικές παρουσιάζοντας μία κομψή, πολύχρωμη συλλογή με tailoring γραμμές, περίτεχνα prints και διαχρονικά κομμάτια, που αγκαλιάζουν μοναδικά το γυναικείο σώμα. Όλα τα αξεσουάρ και τα ρούχα έχουν δημιουργηθεί έτσι ώστε να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον. Η κομψότητα και η καλαισθησία δεν στερήθηκαν σε τίποτα από τις βιώσιμες πρακτικές της Stella McCartney.

Ανακαλύψτε περισσότερα για το μανιφέστο «A-Z» στον επίσημο ιστότοπο του brand.

Διαβάστε επίσης:

Preppy Look: Πώς θα αναβαθμίσετε αυτό το κλασικό style

Οι καλύτερες καμπάνιες μόδας για τη season Φθινόπωρο/Χειμώνας 20-21

Tartan: Ένα print με μεγάλη ιστορία που δεν πρέπει να λείπει από τις φθινοπωρινές σας εμφανίσεις