FASHION

Γυναικεία ενδυνάμωση, πολιτισμός και οικολογία βρίσκονται πρώτα στην ατζέντα της μόδας

Πηγή φωτογραφίας Instagram @dior

Η βιομηχανία της μόδας αποκτά ολοένα και πιο ηχηρή φωνή όσον αφορά τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Ανάμεσα στους οίκους που υψώνουν το ανάστημα τους απέναντι στην φυλετική ανισότητα και την κλιματική αλλαγή συναντάμε τα ονόματα των Chanel, Dior και Hermès, όπως επίσης και αρκετών Βρετανών σχεδιαστών με μεγάλη ακτιβιστική δράση, τα τελευταία prjects των οποίων σας παρουσιάζουμε παρακάτω.

Her Dior: Maria Grazia Chiuri’s New Voice

Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι έγινε η πρώτη γυναίκα καλλιτεχνική διευθύντρια του γαλλικού οίκου μόδας Dior και από την πρώτη στιγμή έδειξε πως η γυναικεία ενδυνάμωση ήταν ένας από τους στόχους της δουλειάς της. Ποιος μπορεί να ξεχάσει, άλλωστε, το πανό στην επίδειξη για τη ανοιξιάτικη συλλογή Υψηλής Ραπτικής του 2020 που έγραφε: «Τι θα γινόταν αν ο κόσμος κυβερνιόνταν από γυναίκες;» Η ίδια, λοιπόν, τώρα ενισχύει το φεμινιστικό κίνημα μέσα από το νέο της project με τίτλο «Her Dior: Maria Grazia Chiuri’s New Voice».

Πρόκειται για ένα άλμπουμ 249 σελίδων όπου παρουσιάζεται το έργο 33 γυναικών φωτογράφων που εκπροσωπούν διαφορετικούς πολιτισμούς, γενιές και καλλιτεχνικά οράματα, όπως οι Μπριζίτ Νιντερμέρ, Ναν Γκόλντι, Σάρα Γουάισουα, Φαμπιόλα Ζαμόρα και Σάρα Μουν. Μέσα στις σελίδες του βιβλίου, η σχεδιάστρια εξερευνά την πολυπλοκότητα του γυναικείου βλέμματος αλλά και το πώς απεικονίζεται η θηλυκότητα μέσα από το φακό μιας γυναίκας. Η Κιούρι αναφέρει στον πρόλογο του βιβλίου πως «όνειρό και φιλοδοξία μου είναι εμείς οι γυναίκες να κοιτάζουμε η μία την άλλη στα μάτια, γι’ αυτό και πιστεύω ότι είναι σημαντικό να χρησιμοποιείται ένα γυναικείο μάτι στις εικόνες που μιλούν εκ μέρους όλων μας»

Οι εντυπωσιακές εικόνες του βιβλίου περιλαμβάνουν φωτογραφίες από δημιουργίες Υψηλής Ραπτικής και Ready-to-Wear που δημιούργησε η Κιούρι τα τελευταία τέσσερα χρόνια μαζί με αποσπάσματα από κείμενα και ποιήματα των Τζούντι Σικάγο, Κλαιρ Φοντέιν και Λίντα Νόχλιν. Το εξώφυλλο του βιβλίου είναι εξίσου ενδιαφέρον με το περιεχόμενο του, καθώς φέρει το T-shirt με τη φράση της Νιγηριανής συγγραφέα Τσιαμπάντα Νγκόζι – Αντίτσιε «We Should All Be Feminists», που παρουσίασε στην πρώτη της συλλογή για τον Dior.

Το άλμπουμ «Her Dior: Maria Grazia Chiuri’s New Voice» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Rizzoli και διατίθεται στο dior.com και επιλεγμένα βιβλιοπωλεία.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Dior Official (@dior)

Το «τελεσίγραφο» των Βρετανών σχεδιαστών στον Τζόνσον για την απαγόρευση της πώλησης γούνας

Σχεδιάστριες μόδας με μακρόχρονη ακτιβιστική δράση για την προστασία του περιβάλλοντος απαιτούν το Ηνωμένο Βασίλειο να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα απαγορεύσει την πώληση αληθινής γούνας μέσα από επιστολή τους στον Βρετανό πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον.

Ανάμεσα στους σχεδιαστές που υπογράφουν την επιστολή συναντάμε να ονόματα των Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ, Βίβιαν Γουέστγουντ, Κάθριν Χάμνετ, Κρίστοφερ Ρέιμπερν και Ερντέμ Μοραλιόγλου, όπως επίσης και το όνομα της αλυσίδας πολυκαταστημάτων Selfridges.  Οι σχεδιαστές υπογραμμίζουν την ικανότητά τους να «ακμάζουν, χωρίς να είναι συνεργοί στα δεινά που προκαλούνται από το εμπόριο γούνας» και αναφέρουν την «φθίνουσα ζήτηση» για πραγματική γούνα από καταναλωτές και λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου.

Στην εν λόγω επιστολή αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «έχουμε κοινή πεποίθηση ότι η μόδα, που καθοδηγείται από τους καταναλωτές και διευκολύνεται από την καινοτομία, εξελίσσεται για να καταστήσει τη γούνα από ζώα ξεπερασμένη, καθώς όλο και περισσότεροι σχεδιαστές μόδας πολυτελείας και λιανοπωλητές την εξαφανίζουν από τις συλλογές τους. Η πλειονότητα των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου απορρίπτει τη γούνα των ζώων για ηθικούς λόγους».

Επιπλέον στην επιστολή παρέχεται υποστήριξη στη συνεχιζόμενη εκστρατεία #FurFreeBritain από την Humane Society International, οργάνωση που προωθεί τα δικαιώματα των ζώων και προτρέπει για πλήρη απαγόρευση γούνας. «Εάν το Ηνωμένο Βασίλειο γίνει η πρώτη χώρα που θα απαγορεύσει την πώληση γούνας ζώων, σίγουρα αυτό θα ενισχύει τη φήμη του ως παγκόσμιου κόμβου για την καινοτομία στην ηθική μόδας», καταλήγουν οι σχεδιαστές στην επιστολή τους.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ERDEM (@erdem)

Pierre Cardin: Μία επίδειξη φόρος τιμής στον σχεδιαστή

Στις 29 Δεκεμβρίου του 2021 θα διοργανωθεί μία ιστορική επίδειξη αφιερωμένη στον εμβληματικό σχεδιαστή Πιερ Καρντέν ακριβώς δηλαδή ένα χρόνο από τον θάνατο του. Στο πολυαναμενόμενο fashion show θα παρουσιαστούν δημιουργίες του οίκου υπό την επίβλεψη του chief executive officer Ροντρίγκο Μπαζιλικάτι – Καρντέν, ενώ θα παρουσιαστούν και looks από το αρχείο του Καρντέν.

«Για να τιμήσουμε τον ένα χρόνο από τον θάνατό του, στις 29 Δεκεμβρίου, θα παρουσιάσουμε για πρώτη φορά μετά την απώλειά του, νέα collection», τονίζει σε συνέντευξη Τύπου ο Ροντρίγκο Μπαζιλικάτι – Καρντέν. Όπως εξήγησε ο ίδιος, ο οποίος έχει δουλέψει στο πλευρό του προ-πάππου του για τρεις δεκαετίες, αυτό το show δεν θα είναι απλά μια ρετροσπεκτίβα, αλλά θα περιλαμβάνει νέες δημιουργίες που θα ετοιμάσει το στούντιο του οίκου, με σεβασμό στο Space-Age style του Καρντέν, αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στη νέα γενιά.

Chanel: Οι πρωτοβουλίες του οίκου που ενισχύουν τον πολιτισμό

Οι τελευταίες πρωτοβουλίες του γαλλικού οίκου μόδας Chanel για την υποστήριξη των τεχνών και του πολιτισμού περιλαμβάνουν ένα χρηματικό έπαθλο ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ και μια νέα σειρά συνεργασιών με πολιτιστικά ιδρύματα με στόχο την προώθηση προοδευτικών εκθέσεων.

Πιο συγκεκριμένα, ο οίκος μέσα από την πρωτοβουλία «Chanel Culture Fund», ανακοίνωσε το βραβείο «Chanel Next Prize» με το οποίο θα στηρίξει 10 ξεχωριστούς δημιουργούς απ’ όλες τις τέχνες, ενώ θα συνεργαστεί με διεθνή πολιτιστικά ιδρύματα για τη δημιουργία προγραμμάτων που θα αποσκοπούν στην ανάδειξη της δημιουργικής σκέψης.

Το «Chanel Next Prize» θα τιμήσει 10 καλλιτέχνες από τους χώρους της μουσικής, του χορού και των visual arts, οι οποίοι «έχουν επαναπροσδιορίσει ριζικά τους τομείς τους». Κάθε νικητής θα παραλάβει το ποσό των €100.000 για την ενίσχυση της καριέρας του. Παράλληλα, θα αποκτήσει πρόσβαση σε συμβουλευτική και μία κοινότητα επικοινωνίας, που θα επιμελείται ο οίκος. Οι αιτήσεις είναι ανοιχτές σε καλλιτέχνες κάθε ηλικίας, εθνικότητας και φύλου.

Ακόμα, ο οίκος θα συνεργαστεί με πολιτισμικά ιδρύματα και μουσεία για την δημιουργία εκθέσεων και projects που αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στην γυναικεία ενδυνάμωση αλλά και στην οικολογική συνείδηση. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουμε την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, το Κέντρο Ζορζ Πομπιντού στο Παρίσι, το The Underground Museum στο Λος Άντζελες και το GES-2 στη Μόσχα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη CHANEL (@chanelofficial)

Hermès: Η πρώτη τσάντα του οίκου με δέρμα από μανιτάρι

Ο γαλλικός οίκος πολυτελών ειδών Hermès ανακοίνωσε πως η διαχρονική τσάντα «Victoria» θα αναδιαμορφωθεί. Πιο συγκεκριμένα, ο οίκος παρουσιάζει μία οικολογική εκδοχή της κατασκευασμένη από μανιτάρι. Μέσα από τη συνεργασία του με το MycoWorks, δημιούργησαν μία καινοτομία έτσι ώστε να μετατρέπεται ένα «δίκτυο νημάτων από τη ριζική δομή των μανιταριών σε ένα υλικό που μιμείται τις ιδιότητες του δέρματος». Η συγκεκριμένη τεχνική χρησιμοποιείται από πολλούς οίκους και απευθύνεται σε έναν καταναλωτή που εστιάζει ολοένα και περισσότερο στην ηθική και βιώσιμη μόδα.

Πολλές μάρκες έχουν δοκιμάσει όλα τα υποκατάστατα δέρματος σε διάφορους βαθμούς επιτυχίας. Μάλιστα, η νέα φθινοπωρινή συλλογή της Στέλλα Μακάρντι που θα παρουσιαστεί σύντομα, έχει χρησιμοποιήσει εξίσου την τεχνική με τα μανιτάρια για τα σχέδια της.  Αυτό που εντυπωσιάζει όμως εδώ, είναι ότι η Hermès είναι ένας οίκος δεσμευμένος να συνεχίσει την παράδοση του στην αξιοποίηση των δερμάτων. Η συνεργασία με την MycoWorks δεν θα αντικαταστήσει τη χρήση κλασικών υλικών από τη μάρκα, αλλά θα προσφέρει ένα νέο σκέλος στην προσφορά της.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία μπορεί να είναι απόρροια της πίεσης από την PETA, η οποία αγόρασε μετοχές στην Hermès το 2016 με σκοπό να διαμαρτυρηθεί για τη χρήση δέρματος ζώων σε ετήσιες συναντήσεις. «Χρειάστηκαν πέντε χρόνια διαμαρτυριών, πράξεων και θερμών συναντήσεων πριν από την πανδημία, αλλά αποδεικνύεται ότι μπορεί να εκσυγχρονιστούν οι καταστάσεις όταν οι ηγέτες πιστέψουν βαθιά σε μια ιδέα», λέει ο Ανώτερος Αντιπρόεδρος της PETA, Νταν Μάθιουζ.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hermès (@hermes)

Διαβάστε επίσης:

Spring 101: Ανανεώστε τις εμφανίσεις σας σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις

Chanel & Louis Vuitton: Δύο οίκοι απογειώνουν το style της επόμενης season

Ελίζαμπεθ Τέιλορ: Ο έρωτας της μούσας του Χόλυγουντ με τα κοσμήματα

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση