Sustainability

Tentree: Το brand που φυτεύει 10 δέντρα για κάθε αγορά μας, έχει πολλά να διδάξει τον κόσμο της μόδας

πηγή: Instagram @tentree

Δέκα χρόνια πριν, δύο αδέλφια αποφάσισαν να δώσουν τη δική τους μάχη ενάντια σε τρεις βασικούς εχθρούς της ανθρωπότητας: Την κλιματική αλλαγή, την πείνα και τη φτώχεια. Ξεκίνησαν να φυτεύουν δέντρα, όμως τους έλειπαν οι πόροι και η στήριξη από περιβαλλοντικές οργανώσεις. Το 2011, λοιπόν, οι Derrick και Kalen Emsley ίδρυσαν την εταιρεία αθλητικών είδών Tentree κι αποφάσισαν να διαθέσουν όλα τους τα έσοδα σε projects δενδροφύτευσης.

Αυτή τη στιγμή, μπορούμε να βρούμε τα προϊόντα τους σε περισσότερα από χίλια καταστήματα ανά τον κόσμο. Στόχος τους, να φυτέψουν 15 εκατομμύρια δέντρα φέτος. Πώς θα τον καταφέρουν; Με δέκα δέντρα για κάθε αγορά μας! Παραδέχονται ότι, πράγματι, υπάρχουν ευκολότεροι τρόποι να ασχοληθεί κανείς με την οικολογία. Η μόδα, όμως, είναι το πάθος τους.

Ζώντας σε μία εποχή που το greenwashing κυριαρχεί και πολλά brands φορούν το οικολογικό και ηθικό τους προσωπείο, οι Emsley έχουν πολλούς ανταγωνιστές. Δεν είναι λίγοι εκείοι που τους έχουν κατηγορήσει για την ανεπάρκειά τους, ενώ τονίζουν διαρκώς πως θα μπορούσαν να κάνουν δωρεές αντί να προωθούν έτσι την επιχείρησή τους. Όμως δεν πτοούνται, δεν αφήνουν τίποτα να τους κρατήσει μακριά από το όραμά τους. Είναι αποφασισμένοι να γράψουν την ιστορία της βιομηχανίας στην οποία δραστηριοποιούνται από την αρχή.

Η δενδροφύτευση είναι δύσκολη και σοβαρή υπόθεση. Αν δε γίνει σωστά, μπορεί να αποβεί καταστροφική. Έτσι, η Tentree δημοσιεύει λεπτομερείς πληροφορίες για τη δράση της, εξηγεί τι θα κάνει και σε ποιες περιοχές ενώ δίνει τη δυνατότητα σε εθελοντές να πάνε με τα δικά τους φυτά. Αυτό είναι κάτι που μπορούν να δοκιμάσουν κι άλλες εταιρείες, ειδικά τώρα που οι καταναλωτές είμαστε ευαισθητοποιημένοι απέναντι στον αντίκτυπο της μόδας τόσο στην κοινωνία, όσο και στο περιβάλλον.

Όταν ξεκίνησαν, οι αδελφοί Emsley δεν είχαν σχεδιάσει να κινηθούν με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Περίμεναν πως θα ασχολούνταν μόνο με το “πρασίνισμα” των διάφορων περιοχών. Δε γνώριζαν τίποτα για το οργανικό βαμβάκι και τα οικολογικά υφάσματα. Το μόνο που έκαναν, ήταν να αγοράζουν μονόχρωμα μπλουζάκια και να τυπώνουν επάνω τους στάμπες. Πέρασαν μερικά χρόνια και δέχονταν ισχυρές πιέσεις από έναν εν δυνάμει συνεργάτη. Τους έλεγε ότι δε γίνεται να θεωρούν ότι κάνουν τη διαφορά, από τη στιγμή που αγνοούν βασικά πράγματα. Σιγά – σιγά, λοιπόν, άρχισαν να στρέφονται σε νέους προμηθευτές και πλέον χρησιμοποιούν κυρίως ανακυκλωμένες, ανακυκλώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον πρώτες ύλες. Φυτεύουν δέντρα κοντά στις βιοτεχνίες των προμηθευτών τους, οι οποίοι προέρχονται από αναπτυσσόμενα κράτη, και κάνουν ό, τι μπορούν για να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής των ανθρώπων αυτών.

Τώρα πια, θεωρούν ότι μία εταιρεία που φυτεύει δέντρα αλλά επιβαρύνει τον πλανήτη με άλλους τρόπους, ουσιαστικά εξαπατά τους πελάτες της. Η προσπάθειά της δεν έχει νόημα, εφόσον καταστρέφει τη φύση – απλώς δεν το κάνει στην περιοχή της.

Τα δύο αδέλφια από τις ΗΠΑ πιστεύουν πως – συνολικά, από την ημέρα που ξεκίνησαν την προσπάθειά τους – θα έχουν φτάσει στα 50 εκατομμύρια δέντρα μέχει το Νοέμβριο.

Η δράση τους, βέβαια, εξαρτάται από την πώληση προϊόντων τη στιγμή που ο υπερκαταναλωτισμός αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή του πλανήτη. Αυτό δεν τους ενοχλεί. Αν οι καταναλωτές πάψουμε να αγοράζουμε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, θα πράξουν ανάλογα. Θα γίνουν κι οι ίδιοι κομμάτι της αλλαγής. Άλλωστε, όπως δήλωσαν στη Vogue Business, «αν μπορέσουμε, σ’ αυτό το πλαίσιο αλλαγής, να πάρουμε το κομμάτι του υπερκαταναλωτισμού και να το αντικαταστήσουμε με κάτι άλλο που θα ωφελεί την κατάσταση, τότε ας χάσουμε χρήματα – θα έχουμε ήδη πάει πολύ μακριά.»


Διαβάστε επίσης:

Μία Παπαευθυμίου: Η Ελληνίδα πίσω από το sustainable lifestyle brand Mia Papa, στο δρόμο για την κορυφή

O λόγος που βιωσιμότητα και ρατσισμός, δεν πάνε μαζί

Ηθική μόδα: Όσα (δεν) μας έμαθε το 2020

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση