ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μία Παπαευθυμίου: Η Ελληνίδα πίσω από το sustainable lifestyle brand Mia Papa, στο δρόμο για την κορυφή

Πολυτελές και σοφιστικέ, σύγχρονο αλλά και διαχρονικό, το ελληνικό sustainable lifestyle brand Mia Papa βασίζεται σε μια απλή εξίσωση υψηλής δεξιοτεχνίας: τα περίπου 100 κουκούλια μεταξοσκώληκα μετατρέπονται σε 150.000 μέτρα μεταξωτού νήματος για να καταλήξουν μέσα από τις βιρτουόζικες κινήσεις των παραδοσιακών τεχνιτριών του Σουφλίου στη μορφή μεταξωτών μαντηλιών και resortwear που φέρουν την υπογραφή της αρχιτέκτονος και σχεδιάστριας Μίας Παπαευθυμίου.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο του Plymouth, έκανε μεταπτυχιακό στον Αστικό Σχεδιασμό και, το 2014, μετακόμισε στην Αυστρία όπου ζει μέχρι σήμερα. Εκεί, ξεκίνησε το δεύτερο master της στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνών και, παράλληλα, άρχισε να εργάζεται ως αρχιτέκτονας, curator και καλλιτεχνική διευθύντρια σε κατασκευαστικές εταιρείες και ιδιώτες μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου, Αυστρίας, Γερμανίας, Ελλάδας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Τώρα, κατακτά τον κόσμο της βιώσιμης μόδας.

Έχοντας επιβιώσει σε δύο ανδροκρατούμενους χώρους – αυτόν της μόδας κι εκείνον της αρχιτεκτονικής – η Μία Παπαευθυμίου επιλέγει να εμπνέεται από γυναίκες. Elsa Schiaparelli, Coco Chanel, Stella McCartney και Zaha Hadid είναι μερικά από τα ονόματα εκείνων που τη γεμίζουν όρεξη να βελτιώνεται και να κατακτά κάθε της στόχο. Πρότυπά της, όμως, είναι οι δυναμικές παρουσίες που βρίσκονται μαζί της από το πρώτο λεπτό, που τη στηρίζουν σε κάθε της βήμα: Η μητέρα και η αδελφή της. Η πρώτη, «για την αγάπη και την αφοσίωσή της σε ό, τι κάνει» κι η δεύτερη «για την ευστροφία και την πολυμηχανία της».

Η σημερινή της επιτυχία δεν ήρθε από τη μία μέρα στην άλλη. Όπως εκμυστηρεύτηκε, δεν υπάρχει το μυστικό που οδηγεί στην κορυφή. «Πίσω ότι πίσω απ’ όλα κρύβεται ένα μείγμα από πολύ μεγάλη αγάπη, πάθος, επιμονή, υπομονή, σκληρή δουλειά και λίγη τύχη». Η ίδια, δε σταματά λεπτό να εργάζεται. Στο πρόγραμμά της, οι Κυριακές και οι αργίες δε διαφέρουν από οποιαδήποτε άλλη μέρα. Όμως, είναι επιλογή της. Η δουλειά της είναι ταυτόχρονα ένα χόμπυ, μία ασχολία που τη γεμίζει, ένα πάθος, ένα μέσο έκφρασης. Αυτός είναι και ο λόγος που, μέσα στον πρώτο χρόνο ίδρυσής του, το Mia Papa έχει καταφέρει να μετατραπεί σε ένα βιώσιμο lifestyle brand, εξελίσσοντας την ιδέα του αρχικού βασικού προϊόντος, που είναι το μαντήλι, σε seasonless wearable και livable art. «Κομψότητα σημαίνει αρμονία. Πολυτέλεια είναι να μπορείς να επιλέγεις αυτό που σε “γεμίζει” και σε ικανοποιεί, κάνοντάς σε χαρούμενο», μου είπε, κι αυτή της η αντίληψη αντικατοπρτίζεται στις δημιουργίες της – δημιουργίες που έχουν επιλεχθεί και προβληθεί από φημισμένους διεθνείς τίτλου περιοδικών όπως η βρετανική Vogue, το βρετανικό GQ και το The World Of Interiors.

Χρειάστηκε να προσπαθήσετε παραπάνω για να προωθήσετε τις δημιουργίες και το όραμά σας, από κάποιο «γρήγορο» brand;

Όλα στις μέρες μας λειτουργούν με μεγάλη ταχύτητα και ο καταναλωτής κατακλύζεται καθημερινά μέσα από τα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με νέα προϊόντα άμεσα διαθέσιμα.

Από την αρχή του brand πήρα την τολμηρή απόφαση να κάνω ένα βήμα πίσω και να  προσφέρω μέσα από τις δημιουργίες μου κάτι ιδιαίτερο, το οποίο απαιτεί χρόνο και προσπάθεια για να παραχθεί. Τα σχέδια μου εκτυπώνονται στο Σουφλί πάνω σε 100% φυσικό twill από τοπικό μετάξι και ράβονται στο χέρι από έμπειρες τεχνίτριες της περιοχής. Μοιραία, η όλη διαδικασία της παραγωγής απαιτεί περισσότερο χρόνο από κάτι τυποποιημένο και κατασκευασμένο στη μηχανή.

Ευτυχώς, όμως, η νοοτροπία και η φιλοσοφία της βιώσιμης μόδας καταλαμβάνει ολοένα και περισσότερο έδαφος στην αγορά, κάτι που μου δίνει ώθηση και με παροτρύνει να συνεχίσω να επιλέγω τον μη συμβατικό τρόπο παραγωγής και να βρίσκω συνεχώς τρόπους να αφήνω πράσινο αποτύπωμα στον πλανήτη.

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται προς τη βιώσιμη μόδα, τον τελευταίο καιρό. Τι είναι αυτό που λείπει από το χώρο, κατά την άποψή σας;

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια περισσότεροι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και υιοθετούν τη φιλοσοφία της βιώσιμης μόδας, επιλέγοντας προϊόντα sustainable DNA. Πιστεύω ότι όλοι όσοι δουλεύουν στον χώρο της μόδας, θα πρέπει να “πιέζουν” συνεχώς τα όρια της βιωσιμότητας και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει περισσότερο προσβάσιμη και προσιτή στους καταναλωτές.

Τι είναι αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με τη βιωσιμότητα;

Η φιλοσοφία του brand ήταν πολύ ξεκάθαρη από την αρχή. Ως Ελληνίδα που ζει πολλά χρόνια στο εξωτερικό ήταν πολύ σημαντικό για εμένα οι δημιουργίες μου να παράγονται στην Ελλάδα. Το brand πρεσβεύει τη βιωσιμότητα της μόδας μέσα από τη στήριξη μικρών τοπικών παραγωγικών μονάδων με έδρα την Ελλάδα που παρέχουν όλες τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις, καθώς και μέσα από τη φυσική πρώτη ύλη και το χειροποίητο φινίρισμα.

Επίσης, ως θερμή υποστηρίκτρια της άποψης ότι η πραγματική πολυτέλεια ισοδυναμεί με την αειφορία και τις ηθικές παραγωγικές διαδικασίες, στοχεύω στη δημιουργία κομματιών που υπακούουν στην conscious φιλοσοφία. Έτσι, τα μοτίβα και τα διακοσμητικά αναπτύγματα αφού ζωγραφιστούν στο χέρι περνούν στην ψηφιοποίηση και στη συνέχεια εκτυπώνονται επάνω στα μαντήλια με πιστοποιημένα οικολογικά χρώματα. Έπειτα, τη σκυτάλη παίρνουν οι τεχνίτριες του Σουφλίου που αφού πλύνουν και σιδερώσουν τα φουλάρια προσθέτουν την τελική πινελιά με ένα hand-rolled στρίφωμα.

Τι είναι αυτό που σας εμπνέει;

Επηρεασμένη από τον τεράστιο πολιτισμικό πλούτο της χώρας μας και τις μνήμες που έχω από τα ταξίδια μου σε αυτή, η Ελλάδα αποτελεί, αβίαστα, τη βασική και ανεξάντλητη πηγή έμπνευσής μου. Πολλά από τα έργα μου αποτυπώνουν κατόψεις εμβληματικών κτιρίων, όπως τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και τον Ναό του Παρθενώνα, σχέδια που συμπεριλαμβάνονται στη συλλογή Arkhitekton. Επίσης, η συλλογή Caryatids είναι μία ωδή στις Καρυάτιδες, τις γυναίκες-σύμβολα των ιερών τόπων που τίθονταν στην υπηρεσία ενός ανώτερου όντος, σηκώνοντας παράλληλα το βάρος σημαντικών αρχιτεκτονημάτων, οι οποίες εξελίσσονται μέσα από τα σχέδια μου και παίρνουν τη μορφή μιας σύγχρονης γυναίκας.

Τι θα συμβουλεύατε μία γυναίκα που θα ήθελε να δραστηριοποιηθεί στο χώρο σας και διστάζει;

Παρά τη δημιουργία του fashion brand Mia Papa δρω και σκέφτομαι πρώτα από όλα σαν αρχιτέκτονας και όχι σαν σχεδιάστρια μόδας και επομένως δεν ξέρω αν είμαι η καταλληλότερη να δώσω συμβουλές σε άτομα που δραστηριοποιούνται στον χώρο αυτόν. Αυτό που θα μπορούσα να πω σε όλες τις γυναίκες που ονειρεύονται καριέρα στον τομέα που αγαπούν είναι να συνεχίσουν να κυνηγάνε τους στόχους τους με πάθος, ήθος, επιμονή και πολλή υπομονή.

Όσο για τις καλύτερες συμβουλές που έχει δεχθεί η ίδια; «Είναι δυο οι συμβουλές και προέρχονται από το ίδιο άτομο – τον πατέρα μου: “Να τολμάς” και “Να έχεις υπομονή” συνοδευόμενα με αγάπη για ό,τι κάνεις».

Sky is the limit! λέει η ίδια στον εαυτό της κι ανυπομονούμε να τη δούμε να πραγματοποιεί κάθε της όνειρο. Αυτήν την περίοδο, δουλεύει σε νέες συλλογές, δοκιμάζοντας νέα χρώματα και σχέδια καθώς και σε ενδιαφέρουσες νέες συνεργασίες που θα αποκαλύψει σύντομα.

 

Διαβάστε επίσης:

Ελένη Ανδρεάδη: Δεν είμαστε δυνάστες του κόσμου αλλά εξαρτημένοι από αυτόν για να επιβιώσουμε

Άλκηστη Βενετοπούλου-Alchemia Handmade Natural Soaps: Πώς ξεκινώντας στην καραντίνα δίνει σαπούνια σε Ευρώπη, Αμερική και Ινδία

Ασπασία Μάλλιου: Πολλές φορές τα στερεότυπα τα κουβαλάμε εμείς οι ίδιες οι γυναίκες μέσα μας

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση