CARS

Renault Captur: Φτάσαμε ως την Άμπελο!

Συμπληρώσαμε 1000km πίσω από το τιμόνι του νέου crossover της Renault ταξιδεύοντας στην Προσηλιακή Μάνη

Από την Αθήνα ως τη Σπάρτη πλέον το ταξίδι διαρκεί λιγότερο από δυο ώρες, καθότι γίνεται σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και η απόσταση είναι 220km: Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, 16.5 ευρώ διόδια και να ‘μαστε . Πλέον δεν χρειάζεται να μπεις στη Σπάρτη, υπάρχει ο περιφερειακός που σε βγάζει στον δρόμο του Γυθείου. Πριν τη «Γη των Θεών» υπάρχει νέος δρόμος, κάνεις αριστερά για Σκουτάρι, Κότρωνα και μετά από λίγο συναντάς θάλασσα: Καλώς ήρθατε στην Προσηλιακή Μάνη σου λέει – μια διάτρητη από σφαίρες – πινακίδα. Πρώτη στάση Κότρωνας με το μοναδικό του λιμανάκι και δίπλα την απίστευτη παραλία με το εκκλησάκι του Αγ. Νικολάου. Υπολογίστε 60km από Σπάρτη.

 

Το τοπίο είναι άγριο όπως και οι κάτοικοι: Πέτρα, ξεραΐλα, κοπάδια, φραγκοσυκιές, ελιές, αμπέλια, ζωή και θάνατος σε μια μίξη, άσφαλτα δουλεμένη από το χρόνο. Στον Κότρωνα κάνουμε την πρώτη μας στάση (σ.σ: αφετηρία μας ήταν το Λεβίδι), το νέο Renault Captur έχει κρύψει με μαεστρία τα χιλιόμετρα και τις στροφές. Το Captur είναι ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Renault σήμερα. Η 1η γενιά ήταν για 6 χρόνια πρώτη σε πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία της. Η 2η γενιά έχει όλα τα φόντα να ακολουθήσει την ίδια πορεία: Νέα άκαμπτη πλατφόρμα CMF-B υπερτροφοδοτούμενοι υπερσύγχρονοι κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης αλλά και 5 αστέρια στο τεστ του EuroNCAP. Η έκδοση δοκιμής μας ήταν αυτή με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.3lt/130PS που συνδυάζονταν με 7αρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.

 

O δρόμος μπαίνοντας στον Κότρωνα στενεύει δραματικά, σε πολλά σημεία δεν χωράνε να περάσουν δυο αντίθετα διερχόμενα αυτοκίνητα. Ξέρω το λόγο, κανένας Μανιάτης δε δίνει σπιθαμή από τη γη του, η λέξη απαλλοτρίωση δεν προφέρεται στην περιοχή. Από τον Κότρωνα μέχρι την Άμπελο είναι 22km απόσταση, μας πήρε 30 λεπτά να την διανύσουμε. Κάτι οι στάσεις, κάτι το τοπίο, κάτι οι λακκούβες. Αριστερά σου η θάλασσα, δεξιά σου οι πέτρες, στρογγυλεμένες από τον άνεμο, φυτά δεν υπάρχουν, χώμα δεν υπάρχει, θαρρείς και το βουνό έχει πάρει κλίση από την τραμουντάνα.

 

Μας ευλόγησε ο Θεός με άπνοια, χωρίς ζέστη τη μέρα που πήγαμε. Περάσαμε από την Αλύπα, την Κοκκάλα, φτάσαμε στον Αγ. Κυπριανό και εκεί στο σταυροδρόμι δεν κάναμε δεξιά προς Λάγια. Πήγαμε μέχρι το τέλος του δρόμου στην Άμπελο, μια μοναχική παραλία. Μπαίνοντας στον χωματόδρομο άρχισαν τα πρώτα σχόλια: «Σίγουρα πάμε καλά; Θα μας φάνε τα τσακάλια».

 

Οι γραμμές κυρτές, αθλητικές με έντονα νεύρα, μεγάλα φώτα και επιβλητικό design. Η οροφή αιωρείται πάνω από την πίσω κολώνα, είναι ένα από τα πιο στιλάτα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

 

Παρότι το Captur ακολουθεί την πεπατημένη στον τομέα της ανάρτησης (σ.σ: γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) η άνεσή του είναι απροσδόκητα καλή, γαλλική τολμώ να πω. Θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, ακριβότερο και σε δρόμο με στροφές, κρατά χωρίς να γέρνει ή να αναπηδά. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και οι μανιάτικες λακκούβες «στρογγυλεύουν» εντυπωσιακά, θαρρώ είναι το μόνο που γλυκαίνει στο διάβα μας.

 

Πρωταγωνιστής στο smart cockpit η μεγάλη κάθετη οθόνη 9,3 ιντσών. Ο επιλογέας του κιβωτίου εργονομικά τοποθετημένος. Το κάθισμα του οδηγού έχει όσες ρυθμίσεις θες και διευκολύνει την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης ενώ εξασφαλίζει και καλή στήριξη του σώματος. Ο οδηγός βλέπει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών Στο εσωτερικό έχει γίνει εκτενή χρήση μαλακών πλαστικών και η συναρμογή/φινίρισμα πείθουν. Προσφέρονται πολλοί συνδυασμοί χρωματισμών και επενδύσεων.

 

Φτάνοντας στην Άμπελο αρχίζει η γκρίνια: «Τι κοτρώνες είναι αυτές, που μας έφερες εδώ, δεν υπάρχει ψυχή…». Μετά την πρώτη βουτιά, το ρεπορτόριο αλλάζει: «Ουάοου, φανταστικά, δεν έχω δει πιο καθαρά νερά, να κάνουμε ένα υποβρύχιο τικ τοκ;».

 

Ευχαριστώ το θεό της Μάνης για την λύτρωση και παρατηρώ το Captur. Δε σου γεμίζει το μάτι αλλά τα καταφέρνει μια χαρά. Στρίβει, φρενάρει και πατάει σαν Clio, προσπερνάει ψυχωμένα, το κιβώτιο δεν γίνεται αισθητό στις αλλαγές, «φινέτσα και σπιρτάδα» σκέφτομαι: «Άσε που χώρεσαν ομπρέλες, καρέκλες, sup και ψυγείο με φαγητά» καταλήγω μέσα μου. Το πολύ πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα καλύπτει όλες τις οικογενειακές ανάγκες. Η χωρητικότητά του πορτμπαγκάζ είναι 422lt. με την έδρα του πίσω καθίσματος τέρμα πίσω, φτάνει δε τα 536lt όταν τραβηχτεί τελείως εμπρός. Πίσω δυο ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς συμβιβασμούς ενώ αρκετοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα. Ξεχωρίζει το συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

 

Στην Αλύπα το εκκλησάκι που βρέχεται από τη θάλασσα, στην Κοκάλα τα καταπράσινα νερά, σίγουρα πρόκειται για το πιο άγριο κομμάτι της Μάνης. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 130PS έχει περίσσεια δύναμης για να αποφύγεις κακοτοπιές και ράθυμους Μανιάτες. Η ροπή των 24,5 kgm είναι παντού διαθέσιμη αλλά ο εμπρός άξονας δε σπινάρει ούτε με το γκάζι στο πάτωμα σε ανηφορικό πέταλο. Οι Γάλλοι μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική διαχείριση στις χαρτογραφήσεις και στην παραμετροποίηση του κιβωτίου. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει σα στόχο την άνεση στην καθημερινή οδήγηση αλλά και σε πιο γρήγορους ρυθμούς παραμένει στο ύψος των περιστάσεων.  Η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό και με τα ελαστικά με το ψηλό προφίλ συμβάλουν στην παρεχόμενη άνεση και στην ποιότητα κύλισης.

 

Επιστρέψαμε αργά το βράδυ στην Αρκαδία: Αξιολογήσαμε τα φώτα full led που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, τα προτείνω καθώς βελτιώνουν θεαματικά την ενεργητική ασφάλεια του ταξιδιού τη νύχτα. «Τι ωραία να μέναμε λίγο στη Μάνη ε; Αυτό δε σκέφτεσαι;» με ρωτά. Αν απαντήσω ότι σκέφτομαι το Captur στη Μάνη, μάλλον θα μου κοστίσει καμιά ώρα ύπνο… η σιωπή είναι χρυσός κάτι τέτοιες στιγμές: Όμορφο, πρακτικό, ποιοτικό, ταξιδιάρικο και με τιμές που ξεκινούν κάτω από τις 17χ. για το μοντέλο των 100PS. Δείτε το αν ψάχνετε B – SUV (ένας στους πέντε ψωνίζει απ’ αυτή την κατηγορία).

 

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Renault Captur 1.3lt/130PS

Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 130 PS/5.000 rpm
Ροπή: 24.5 kgm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.6 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.5 lt/100km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 150 €
Βάρος: 1.259 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.227/1.797/1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Χώρος αποσκευών: 422-536 lt.
Τιμή: από 22.330 €

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση