SUSTAINABILITY

Από τη μόδα μέχρι τα αυτοκίνητα, αυτές οι επιχειρήσεις δείχνουν το μέλλον της βιωσιμότητας

Από τη μόδα μέχρι τα αυτοκίνητα, αυτές οι επιχειρήσεις κάνουν στροφή προς τη βιωσιμότητα
Photo by Masha Raymers from Pexels

Η γρήγορη μόδα θεωρείται πια συνώνυμο της περιβαλλοντικής καταστροφής. Το 2015, η βιομηχανία των υφασμάτων και της ένδυσης ήταν υπεύθυνη για την κατανάλωση 79 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού, την εκπομπή 1.715  τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και την παραγωγή 92 εκατομμυρίων τόνων απορριμμάτων. Αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα, οι αριθμοί αυτοί αναμένεται να αυξηθούν κατά 50% μέχρι το 2030.

Ζούμε σε μία εποχή που τα ρούχα μας είναι αναλώσιμα. Έρευνα της McKinsey που πραγματοποιήθηκε το 2018, έδειξε πως, ως καταναλωτές, αντιμετωπίζουμε οτιδήποτε βρίσκεται σε χαμηλή τιμή σαν κάτι που αργά ή γρήγορα θα πεταχτεί στα σκουπίδια, με το μέσο κομμάτι να φοριέται επτά ή οχτώ φορές.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Spinnova (@spinnova_fibre)


Ας πάρουμε ένα λεπτό για να σκεφτούμε τι φοράμε αυτήν τη στιγμή. Από την καλλιέργεια του βαμβακιού, μέχρι τη βαφή και την επεξεργασία, για ένα μόνο τζιν παντελόνι δεσμεύθηκαν περίπου 20 χιλιάδες λίτρα νερού. Το ίδιο και για ένα απλό μπλουζάκι. Για να αντιληφθούμε το μέγεθος του προβλήματος, αν αποφασίζαμε να πιούμε αυτήν την ποσότητα, θα χρειάζονταν 13 χρόνια.

Μία εταιρεία που έχει την έδρα της στη φινλανδική πόλη Γυβάσκυλα, προσπαθεί να κάνει τη διαφορά και να περιορίσει τη χρήση βλαβερών προς το περιβάλλον πρώτων υλών. Από το 2014 που ιδρύθηκε, η Spinnova παίρνει την κυτταρίνη από ειδικά πιστοποιημένα ξύλα, την τροποποιεί κατάλληλα και δημιουργεί υφάσματα από το μηδέν, απαλλαγμένα από χημικά. Αυτό που κάνει, δηλαδή, είναι να μετατρέπει το ξύλο σε ρούχα. Χρησιμοποιεί, με αυτόν τον τρόπο, 99% λιγότερο νερό από κάθε αλυσίδα που βασίζει την παραγωγή της στο βαμβάκι. Τα προϊόντα της δεν περιέχουν μικροπλαστικά και βιοδιασπώνται σε λίγους μόλις μήνες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ανακυκλώνονται.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Spinnova (@spinnova_fibre)

Η βιωσιμότητα, όμως, δεν αφορά μόνο τη μόδα. Χρειάζεται να γίνει προτεραιότητα κάθε βιομηχανίας.

Υπολογίζεται, σύμφωνα με το Wired, πως τα ηλεκτροκίνητα αποτελούν το 32% των αυτοκινήτων που πωλούνται κάθε χρόνο. Αυτό μεταφράζεται σε 31.1 οχήματα. Επιλέγοντας να απομακρυνθούμε από τα ορρυκτά καύσιμα και να προτιμήσουμε την ηλεκτρική ενέργεια, όμως, θα χρειαστούμε ένα πράγμα: μπαταρίες.

Μέσα στα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια, η ζήτηση μπαταριών θα έχει εκτοξευθεί.

Με την Κίνα να έχει ήδη την πρωτιά στην κατασκευή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα και την Tesla να κυριαρχεί στις ΗΠΑ, η σουηδική Northvolt ήρθε για να γίνει ο μεγαλύτερος «παίκτης» της Ευρώπης. Ήδη, μάλιστα, έχει υπογράψει συμβόλαια με την BMW και τη Volkswagen.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Northvolt (@northvolt.people)


Σήμερα, οι εταιρείες έχουν στα χέρια τους στοιχεία που κανείς δε θα μπορούσε να φανταστεί, είκοσι χρόνια πριν. Οι επενδυτές δε γνώριζαν τη σημασία του διοξειδίου του άνθρακα, ούτε αποφάσιζαν τις κινήσεις τους γύρω από αυτό. Μία εποχή, όμως, ξεκινά να ανατέλλει. Φαίνεται πως η βιωσιμότητα θα είναι ο μεγαλύτερος πρωταγωνιστής του μέλλοντος, δημιουργώντας πρωτοφανείς ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις.

 

Διαβάστε επίσης:

Βουδισμός: Πώς ευαισθητοποιεί τα παιδιά της Ταϊβάν για το περιβάλλον;

#SustainableGoals: To 2021, η βιωσιμότητα δε θα λείπει από την γκαρνταρόμπα σας

Images of Change: Συλλογή φωτογραφιών της NASA δείχνει την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση