SUSTAINABILITY

Ηθική μόδα στην εποχή των social media: 9 λογαριασμοί που πρέπει να ακολουθήσετε τώρα

πηγή: Instagram @venetiafalconer

O υπερκαταναλωτισμός μας σκοτώνει τον πλανήτη, ένα βήμα τη φορά. Όπως έχει πει η Vivian Westwood, «Ψώνισε λιγότερο, διάλεξε σωστά και καν’ το να διαρκέσει». Κι ενώ έχουμε συμφωνήσει πως χρειάζεται να κάνουμε πιο «πράσινες» επιλογές, δεν μπορούμε να πούμε πως η προσπάθειά μας είναι αρκετή.

Χάρη στο greenwashing και την παραπληροφόρηση, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κάνουμε τη βιωσιμότητα τρόπο ζωής. Ευτυχώς, στην εποχή μας κυριαρχούν τα social media. Υπάρχουν προφίλ αφιερωμένα στην ενημέρωση των καταναλωτών, που μας εμπνέουν να γίνουμε καλύτεροι και να ενδιαφερθούμε για τη Γη μας λίγο παραπάνω.

Entry Level Activist

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ENTRY LEVEL ACTIVIST (@entrylevelactivist) on

Η Faith Robinson ξεκίνησε το λογαριασμό της σαν ένα προσωπικό project, την περσινή πρωτοχρονιά. Μιλούσε όλο το προηγούμενο βράδυ για τη σημασία που έχει η συλλογική δράση, την οποία δεν κάνουμε, και περιμένουμε να δούμε τους άλλους να καινοτομούν ώστε να τους ακολουθήσουμε.

Στις αναρτήσεις της, εξηγεί όρους όπως το greenwashing και η ηθική μόδα, αποδεικνύοντας πως δεν υπάρχουν ανόητες κι αφελείς ερωτήσεις. Όλοι θέλουμε να μάθουμε κι απο κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε. Αυτό το «κάπου», είναι το προφίλ της.

Stories Behind Things

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Stories Behind Things (@storiesbehindthings) on


Οι Jemma Finch και Ella Grace Denton είναι δύο φίλες που αποφάσισαν να πάνε τη σχέση τους στο επόμενο επίπεδο, δημιουργώντας ένα κοινό Instagramικό προφίλ με σκοπό να μας ενημερώσουν με όσο πιο απλά λόγια γίνεται για τη βιωσιμότητα.

Διηγούνται ιστορίες και μας ενθαρρύνουν να κάνουμε πιο οικολογικές επιλογές, να βελτιώσουμε τις καταναλωτικές μας συνήθειες δίνοντάς μας εύκολες και πρακτικές λύσεις.

Aja Barber

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aja Barber (@ajabarber) on


Η συγγραφέας, στιλίστρια και σύμβουλος, Aja Barber, μας δείχνει πως λειτουργούν η βιωσιμότητα και η ηθική στο χώρο της μόδας. Διαδίδει τη σημασία του φεμινισμού, τον οποίο συνδέει με τις καταναλωτικές μας συνήθειες και μας δίνει κίνητρο να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.

Αμφισβητεί τα πάντα και μας δίνει συμβουλές, σημειώνοντας πως μικρά βήματα, οδηγούν σε μεγάλες αλλαγές.

Fashion Revolution

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fashion Revolution (@fash_rev) on


Ίσως ο μεγαλύτερος υπέρμαχος της ηθικής μόδας. Η Fashion Revolution είναι μία εταιρεία που τάραξε την ηρεμία του χώρου, από τη στιγμή που ιδρύθηκε, το 2013. Σχεδιαστές, ακαδημαϊκοί, επιχειρηματίες και δημιουργοί, στηρίζουν αυτήν την πλατφόρμα που μάχεται για να φέρει τη διαφάνεια στην αλυσίδα παραγωγής.

Επικροτεί τις προσπάθειες εκείνων που προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά, ενώ ξεκινά παγκόσμια κινήματα, όπως το #WhatsInMyClothes και το #WhoMadeMyClothes. Πρόκειται για ένα λογαριασμό που μας γεμίζει θετική ενέργεια κι ελπίδα για το μέλλον.

Good On You

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Good On You: Ethical Fashion (@goodonyou_app) on


Είναι μία εφαρμογή που δημιουργήθηκε από τη μη-κερδοσκοπική οργάνωση Ethical Consumers Australia. Βασίζεται στην πεποίθηση πως είναι σχεδόν απίθανο να κάνουμε ηθικές αγορές, λόγω της υπερπροσφοράς προϊόντων και του greenwashing.

Μας παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις πρακτικές διαφάνειας των εταιρειών, ενώ ξεκαθαρίζουν τις διάφορες πιστοποιήσεις, όπως το Fair Trade. Μας ενημερώνουν για το σεβασμό τους απέναντι στη φύση και τα ζώα, κάνοντας τα οικολογικά ψώνια λίγο πιο εύκολα.

Aditi Mayer

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ADITI MAYER • ADIMAY.com (@aditimayer) on


Η δημοσιογράφος και φωτογράφος, Aditi Mayer, καταρρίπτει τους μεγαλύτερους μύθους και σπάει τα στερεότυπα γύρω από το στιλ, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Προωθεί την ηθική και υπεύθυνη μόδα, ενώ ασχολείται με ζητήματα όπως ο φεμινισμός που κρύβεται πίσω από τη μάχη για καλύτερες συνθήκες εργασίας και η υποτιθέμενη μάχη των εταιρειών μαζικής παραγωγής για τη σωτηρία του πλανήτη.

Eco-Age

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Eco-Age (@ecoage) on


Βοηθώντας τα brands να αντιληφθούν πώς μπορούν να ενσωματώσουν τη βιωσιμότητα στις πρακτικές τους, η Eco-Age είναι μία πηγή βιωσιμότητας και συμβουλευτικής. Στηρίζει το μέσο καταναλωτή, προσπαθώντας να βελτιώσει τη σχέση του με τη μόδα.

Προωθεί μικρούς και μεγάλους ακτιβιστές ανά τον κόσμο, ενθαρρύνοντας το κοινό της να ανταλλάσσει απόψεις. Μοιράζεται, επίσης, τις σημαντικότερες ειδήσεις που αφορούν στη μόδα.

Project Stopshop

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @project_stopshop on


Ξεκίνησε σαν μέρος της πτυχιακής εργασίας της Elizabeth Illing, όταν ήταν φοιτήτρια μόδας. Κατέληξε ένας αρκετά μεγάλος λογαριασμός, με 21 χιλιάδες ακολούθους. Πρόκειται για μία ψηφιακή εξερεύνηση του κόσμου της μαζικής παραγωγής, που μας ενημερώνει για την αρνητική επίδραση των επιλογών μας στο περιβάλλον.

Οι δυνατές εικόνες που παρουσιάζει, είναι ένα αρκετά αποτελεσματικό εργαλείο που αποσκοπεί στην αφύπνισή μας.

Venetia La Manna

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Venetia La Manna • she/her (@venetiafalconer) on


Το Instagram προωθεί την ιδέα της τελειότητας, όμως όλοι πρέπει να ξεκινήσουμε από κάπου. Η Venetia La Manna είναι μία γυναίκα που χρειάζεται να ακολουθήσουμε αυτή τη στιγμή, για έναν απλό λόγο: Δεν κρύβει από κανέναν το ταξίδι της στον κόσμο της βιωσιμότητας. Ήταν μία απλή γυναίκα, που βρισκόταν σε πλήρη άγνοια, κι έγινε μία παό τις μεγαλύτερες ακτιβίστριες.

Μοιράζεται τα πάντα: Το zero-waste γάμο της, τα αγαπημένα της «ηθικά» ρούχα και τα χαριτωμένα vegan εστιατόρια που συχνάζει. Με τη βοήθειά της, τα «πράσινα» βήματά μας, γίνονται ευκολότερα.