SUSTAINABILITY

Καταρρίπτουμε τους μεγαλύτερους μύθους για την ηθική μόδα

πηγή: Instagram @marahoffman

Ναι, η μόδα είναι φανταστική. Λατρεύουμε τα ψώνια, θέλουμε να κυκλοφορούμε με στιλ κι αυτοπεποίθηση. Έχουμε, όμως, αναλογιστεί πως αυτή μας η ανάγκη να γεμίζουμε τις ντουλάπες μας με ρούχα που, κακά τα ψέματα, δε μας χρειάζονται και να ακολουθούμε τις τελευταίες τάσεις, έχει άμεση επίδραση στην υγεία του πλανήτη; Κι έπειτα, ας μην ξεχνάμε τους πολίτες των αναπτυσσόμενων κρατών που εργάζονται στην παραγωγή των τόσο λαμπερών μας ρούχων, κάτω από απάνθρωπες συνθήκες.

Δεν αρκεί να λέμε ότι θέλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο, χρειάζεται να βάλουμε το λιθαράκι μας για να έρθει η αλλαγή. Χρειάζεται να προσπαθούμε κάθε μέρα.

Ένας τρόπος να το πετύχουμε αυτό, είναι η συνειδητή προτίμηση στην ηθική μόδα. Υπάρχει τεράστια παραπληροφόρηση εκεί έξω που, συχνά, μας αποθαρρύνει. Έτσι, προτιμούμε τη γρήγορη εκδοχή της, η οποία καταστρέφει τη Γη μας και τους συνανθρώπους μας κάθε λεπτό που περνάει.

Παρακάτω, καταρρίπτουμε τους 5 μεγαλύτερους μύθους:

#1 Δεν μας δίνει στιλ

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Ninety Percent (@ninety_percent) στις


Αν γνωρίζαμε πως, για να δημιουργηθεί ένα τζιν, καταναλώνουμε από τρεις έως έντεκα χιλιάδες λίτρα νερού, το οποίο θα επιστρέψει, βρώμικο πια, στα ποτάμια, τις λίμνες και τους ωκεανούς, κι αν μας έλεγαν πως το βαμβάκι, που είναι μία από τις πιο διαδεδομένες πρώτες ύλες, απορροφά το 11-12% των παρασιτοκτόνων, μήπως το στιλ, τελικά, δεν έχει τόση σημασία;

Βέβαια, με λίγη έρευνα αγοράς, θα βρούμε «διαμάντια» σε καταστήματα μεταχειρισμένων ρούχων και εταιρειών με φιλικά προς το περιβάλλον είδη ένδυσης.

#2 Τα ρούχα είναι κακής ποιότητας

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sustainable Fashion Forum (@thesustainablefashionforum) στις


Πολλοί βλέπουν τα βιώσιμα brands που παράγουν τα ρούχα τους χρησιμοποιώντας οργανικές κι ανανεώσιμες πρώτες ύλες, και θεωρούν πως είναι κατώτερα από εκείνα της γρήγορης μόδας. Φυσικά, αυτό δε θα μπορούσε να ισχύει λιγότερο.

Στην πραγματικότητα, η ταχύτητα και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργούνται τα δεύτερα, οδηγούν άμεσα στον υποβιβασμό τους. Εμείς, επενδύοντας την ποσότητα κι όχι την ποιότητα, ενισχύουμε ακόμη περισσότερο αυτήν τη βιομηχανία κι επιβαρύνουμε τον πλανήτη μας – έμμεσα μεν, αλλά το κάνουμε.

Ας περιορίσουμε την καταναλωτική μας μανία. Θα δούμε τα πάντα να βελτιώνονται.

#3 Κοστίζει παραπάνω

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pact (@wearpact) στις


Ναι, αν τη συγκρίνουμε με τη γρήγορη μόδα, θα παρατηρήσουμε αυξημένες τιμές. Ενώ υπάρχουν εταιρείες που κρατούν το κόστος χαμηλό, λόγω της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, πολλές είναι εκείνες που δεν το κάνουν.

Όμως, τα ρούχα που αγοράζουμε έναντι σχεδόν αμελητέων ποσών, χρειάζονται άμεση ανανέωση. Φθείρονται σε ελάχιστο χρόνο και ξεθωριάζουν. Μακροπρόθεσμα, λοιπόν, σπαταλούμε περισσότερα χρήματα για να αγοράσουμε τρία, για παράδειγμα, μπλουζάκια, από ότι για ένα «ηθικό», καλύτερης ποιότητας.

#4 Θα χρειαστεί να αποχαιρετήσουμε για πάντα τους πολυτελείς οίκους

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mara Hoffman ? (@marahoffman) στις


Ναι, αρκετοί διάσημοι σχεδιαστές και οίκοι δεν ακολουθούν, στην πραγματικότητα, βιώσιμες πρακτικές, κι ας υποστηρίζουν το αντίθετο. Το greenwashing είναι κάτι που χρειάζεται να αποφύγουμε, και θα το καταφέρουμε μόνο μέσω της δικής μας έρευνας. Ας μην ξεχνάμε, όμως, πως υπάρχουν κι εκείνοι, όπως η Stella McCartney, που μάχονται υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και δίνουν έμπρακτο αγώνα, μέσα από τις δημιουργίες τους. Άλλωστε, ακόμη και στα φετινά Oscars, οι μεγαλύτεροι σταρ έκαναν φιλικές προς τον πλανήτη επιλογές, με την πολυτέλεια να κυριαρχεί στις εμφανίσεις τους.

#5 Είναι δυσεύρετη

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη EILEEN FISHER Renew (@eileenfisherrenew) στις


Η ζήτηση των βιώσιμων προϊόντων όλο και αυξάνεται, ενώ η προσφορά την ακολουθεί. Πλέον, μπορούμε να βρούμε νέα, βιώσιμα brands τόσο μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσο και από μία βόλτα στο κέντρο της πόλης. Τα καταστήματα μεταχειρισμένων ρούχων είναι καλά κρυμμένοι θησαυροί που περιμένουν να τους ανακαλύψουμε!