NEED TO KNOW

«A place of Our Own»: Η ιστορία 4 Παλαιστινίων του Ισραήλ, μέσα από φωτογραφίες

«A place of Our Own»: Η ιστορία 4 Παλαιστινίων του Ισραήλ, μέσα από φωτογραφίες
πηγή: Instagram @schilt_publishing

Με τίτλο «A place of Our Own», ένα φωτογραφικό λεύκωμα μας μεταφέρει στην καθημερινότητα τεσσάρων Παλαιστινίων γυναικών από το Ισραήλ. Πίσω του, βρίσκεται η φωτογράφος και καλλιτέχνις Ίρις Χασίντ.


Επί έξι χρόνια, από το 2014 έως το 2020, ο φακός της παρακολουθούσε τη Σαμάρ, τη Ματζντολίν, την Άγια και τη Σάγια και στο Τελ Αβίβ και στις γενέτειρές τους (Ναζαρέτ, Καφρ Κάνα και Καφρ Κάρα) όπου η πλειονότητα του πληθυσμού είναι Άραβες. Οι τέσσερις νεαρές ήταν φοιτήτριες στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, «ενός πανεπιστημίου που χτίστηκε πάνω στα ερείπια του παλαιστινιακού χωριού Σέικ Μουνίς» όπως γράφει η ίδια η Χασίντ στον πρόλογο του λευκώματος που εξέδωσε ο ολλανδικός οίκος και γκαλερί Schilt Publishing and Gallery.

Ήταν το 2014 που η φωτογράφος πρωτοσυνάντησε τη Σαμάρ Κιούπτι – σήμερα πολύ γνωστή ηθοποιό – η οποία είχε μόλις αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο έχοντας κάνει σπουδές κινηματογράφου και βίντεο. «Τη θαύμασα τη Σαμάρ από την πρώτη στιγμή, για την εμφάνισή της και τις έξυπνες και σταθερές απόψεις της», είπε η Χασίντ. Η φωτογράφος ρώτησε τη Σαμάρ κατά πόσον θα μπορούσε να τη φωτογραφήσει. Η Σαμάρ συνέναισε αμέσως και συνέστησε τη Χασίντ στην ξαδέλφη της και σε φίλες της για να συμμετάσχουν και εκείνες στο πρότζεκτ. Της άρεσε η ιδέα αυτής της συνεργασίας και είπε: «Έχει ενδιαφέρον να δω πώς εσύ, ο Άλλος, μας βλέπεις. Και πώς εμείς βλέπουμε εσένα. Αυτή είναι η αρχή κάθε λύσης – βλέποντας την άλλη πλευρά».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Iris Hassid (@iris_hassid)


Η Χασίντ παρατηρούσε τις τέσσερις γυναίκες και από κοινού επέλεγαν τοποθεσίες για φωτογράφιση. Κατά παράκληση της φωτογράφου, οι τέσσερις εμφανίζονται με διαφορετικό ντύσιμο. Ο φακός της κατέγραφε κατά μόνας, ανά δύο ή και τις τέσσερις μαζί. Στη συνέχεια, συζητούσαν για τις φωτογραφίες, αν θα πρέπει να απαλείψουν κάποιες ή να προσθέσουν κάποιες άλλες ώστε να αφηγηθούν μια «ιστορία» την οποία η Χασίντ περιγράφει ως «μια περίπλοκη και καινούργια πραγματικότητα» της χώρας της, του Ισραήλ. Κάποιες φορές, ο φακός της Χασίντ καταγράφει λεπτομέρειες όπως το εσωτερικό ενός ψυγείου ή το ράφι ακριβώς πάνω από το τζάκι όπου υπάρχουν φωτογραφίες φίλων και DVD. Στον λογαριασμό της Ίρις Χασίντ στο Instagram μπορεί κανείς να δει κάποιες από τις φωτογραφίες που περιλαμβάνονται στο λεύκωμα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Iris Hassid (@iris_hassid)


Στο «A place of Our Own», τις φωτογραφίες συνοδεύουν φράσεις από κουβέντες που είχε η Χασίντ με τις τέσσερις νεαρές. Όταν, μια μέρα, η φωτογράφος ρώτησε τη Σάγια αν εγκρίνει μια φωτογραφία της στην οποία πίσω από την ίδια ήταν ορατή η σημαία του Ισραήλ, εκείνη απάντησε: «Δεν ξέρω γιατί συνεχίζεις να με ρωτάς αν εγκρίνω αυτή τη φωτογραφία. Συνεχώς σκέφτομαι: Ποιο είναι το πρόβλημα με τη φωτογραφία; Δείχνω παράξενη; Είναι απλά μια σημαία. Είμαι Άραβας που ζω στο Ισραήλ, και αυτή είναι η σημαία του κράτους. Απλά, αποκαλώ τον εαυτό μου “ Άραβα από το Ισραήλ”, όχι “ Παλαιστίνιο Άραβα”. Δεν έχω σχέση με ισραηλινές ρίζες ούτε τόσο πολύ με παλαιστινιακές ρίζες. Δεν πρόκειται να περιφέρομαι δημόσια κρατώντας μια Παλαιστινιακή σημαία ή μια σημαία του Ισραήλ».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Iris Hassid (@iris_hassid)


Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Διαβάστε επίσης:

Άγγελος Τζωρτζίνης: Ο φωτογράφος που κέρδισε το βραβείο της Unicef για το 2020

Κατερίνα Ευαγγελάτου: Χώροι σε αναμονή, τα θέατρα του Φεστιβάλ στην πανδημία – Φωτογραφικό λεύκωμα

Mihaela Noroc: H φωτογράφος πίσω από τον Άτλαντα της Ομορφιάς

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση