NEED TO KNOW

#BlackLivesMatter: Το Uncle Ben’s και άλλες γνωστές εταιρείες αλλάζουν τα logo τους κατά των αφροαμερικανικών στερεοτύπων

πηγή: instagram #unclebens

Ενώ οι διαδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων συνεχίζονται, γνωστές αμερικανικές εταιρείες τροφίμων, αποφάσισαν να επανεξετάσουν τα logo τους, υπερασπιζόμενες το κίνημα «Βlack life matters».

Η συσκευασία της κ. Butterworth της Conagra Brands, Inc., έχει επικριθεί για το σχήμα του μπουκαλιού σιροπιού τηγανίτας, το οποίο έχει συσχετιστεί με την «Mammy», μια καρικατούρα των αφροαμερικανών γυναικών.

Σε ένα δελτίο ειδήσεων την περασμένη Τετάρτη, η «Conagra Brands» δήλωσε: «Η μάρκα της κυρίας Butterworth, συμπεριλαμβανομένης της συσκευασίας σιροπιού της, προορίζεται να προκαλέσει τις εικόνες μιας στοργικής γιαγιάς».


«Στεκόμαστε αλληλέγγυοι με τις κοινότητες των μαύρων μας και μπορούμε να δούμε ότι η συσκευασία μας μπορεί να ερμηνευθεί με τρόπο, που είναι εντελώς ασυμβίβαστος με τις αξίες μας».

Ο ιστότοπος της Butterworth, περιγράφει το προϊόν, το οποίο διαμορφώθηκε ως γυναίκα και έκανε το τηλεοπτικό του ντεμπούτο το 1961, ως «παχύ, πλούσιο και υπέροχα γλυκό».

«Είναι θλιβερό και απαράδεκτο το γεγονός, ότι υπάρχει ρατσισμός και φυλετικές αδικίες σε όλο τον κόσμο», πρόσθεσε η εταιρεία στη δήλωση της.

«Θα είμαστε μέρος της λύσης. Ας εργαστούμε μαζί για να προχωρήσουμε προς την αλλαγή».

Η «Cream of Wheat», ανακοίνωσε επίσης ότι πρόκειται άμεσα να επανεξετάσει τη μάρκα της, μετά την επίθεση που δέχτηκε για τη χρήση ενός Αφροαμερικανού χαρακτήρα σεφ, που ονομάζεται Rastus.


Η εικόνα του εμφανιζόταν στις συσκευασίες δημητριακών της εταιρείας, από το 1893 έως τη δεκαετία του 1920.

Αργότερα άλλαξε με τη μορφή ενός σεφ με όνομα Frank L. White και παρέμεινε ίδια μέχρι και σήμερα. Η «B&G Foods» ανακοίνωσε : «Κατανοούμε ότι υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την εικόνα του σεφ και δεσμευόμαστε να αξιολογήσουμε τη συσκευασία μας και θα λάβουμε προληπτικά μέτρα για να διασφαλίσουμε ότι εμείς και οι μάρκες μας, δεν συμβάλλουμε κατά λάθος στον συστημικό ρατσισμό».

«Η B&G Foods είναι ξεκάθαρα ενάντια σε προκαταλήψεις και αδικίες οποιουδήποτε είδους».

Οι ανακοινώσεις αυτές ήρθαν, όταν η μητρική εταιρεία του έτοιμου μίγματος για τηγανίτες «Aunt Jemima», «Quaker Oats», αποφάσισε να απαλλαγεί από το όνομα αλλά και από το λογότυπο της.

Το πρώτο έτοιμο μείγμα τηγανιτών στον κόσμο, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το 1889, χαρακτηρίζεται από μία Αφροαμερικανή γυναίκα, με το όνομα «Aunt Jemima», η οποία αρχικά ήταν ντυμένη ως performer σόου. Η έμπνευση για το λογότυπο, προήλθε από το τραγούδι «Old Aunt Jemima».

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, η Jemima,  πήρε για πρώτη φορά μορφή  από τη Nancy Green, μια αφηγήτρια, μαγείρισσα και ιεραπόστολο. Το NBC κάνει λόγο για μία μαύρη γυναίκα που προηγουμένως ήταν σκλάβα.


Η Kristin Kroepfl, αντιπρόεδρος και επικεφαλής μάρκετινγκ της «Quaker Foods North America», ανακοίνωσε σε δελτίο τύπου, ότι θα πραγματοποιηθούν αλλαγές αναφέροντας: «Αναγνωρίζουμε ότι η προέλευση της θείας Jemima βασίζεται σε ένα φυλετικό στερεότυπο».

«Καθώς εργαζόμαστε για να σημειώσουμε πρόοδο στη φυλετική ισότητα μέσω πολλών πρωτοβουλιών, πρέπει επίσης να ρίξουμε μια ματιά στο χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων μας και να διασφαλίσουμε ότι αντικατοπτρίζουν τις αξίες μας και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών μας».

Η μάρκα «Aunt Jemima» που ανήκει στην PepsiCo, επέλεξε να δωρίσει τουλάχιστον 5 εκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια, για να «δημιουργήσει ουσιαστική, συνεχή υποστήριξη και εμπλοκή στη μαύρη κοινότητα».

Λίγες ώρες αργότερα, έγινε γνωστό ότι θα αναδιαμορφωθεί και η συσκευασία του ρυζιού «Uncle Ben’s».

Η «Mars», μητρική εταιρεία- κολοσσός της συσκευασίας, ανέφερε σε ανακοίνωση της: «Αναγνωρίζουμε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να εξελιχθεί η μάρκα «Uncle Ben’s», συμπεριλαμβανομένης της οπτικής ταυτότητας της».

«Ο ρατσισμός δεν έχει θέση στην κοινωνία. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι με την κοινότητα των μαύρων, τους συνεργάτες μας και τους εταίρους μας στον αγώνα για κοινωνική δικαιοσύνη».

Η «Mars» μέσα στον ιστότοπο της, εξηγεί ότι η φιγούρα του uncle Benn είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας, του οποίου το όνομα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1946, ως αναφορά σε έναν αρσενικό Αφροαμερικανό αγρότη ρυζιού.


Σύμφωνα με την εταιρεία, η εικόνα του, που ήρθε να προσωποποιήσει το εμπορικό σήμα «ήταν ένας αγαπημένος σεφ του Σικάγο και σερβιτόρος με το όνομα Frank Brown».

Η στήριξη στην αφρικανική αμερικανική κοινότητα είναι εμφανή μετά τη δολοφονία του George Floyd, που  δολοφονήθηκε από λευκό αστυνομικό, όταν τον πίεζε με τα γόνατα του στον λαιμό επί εννέα λεπτά, ενώ εκείνος ικέτευε για τη ζωή του.

 

Διαβάστε επίσης:

Barack Obama: Το μήνυμά του για τη δολοφονία του George Floyd

Βarbra Streisand: Έκανε την κόρη του George Floyd μέτοχο στη Disney

#BlackLivesMatter: Πώς έγινε πράξη, στη φιλία της Marilyn Monroe με την Ella Fitzgerald