NEED TO KNOW

Femtech: Οι πιο γνωστές εφαρμογές με επίκεντρο τη γυναίκα για το 2020

εφαρμογές

Ο ι γυναικείες startups, γνωστές και ως «femtech» είναι ένα από τα μεγαλύτερα trends τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για εταιρείες που δημιουργήθηκαν από γυναίκες, διευθύνονται από γυναίκες και απευθύνονται σε γυναίκες.

Η λέξη «femtech» προέρχεται από τη συντομογραφία των «female technology», δηλαδή, «γυναικεία τεχνολογία». Χρησιμοποιείται για να περιγράψει εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή και την πώληση προϊόντων που ταιριάζουν αποκλειστικά στις ανάγκες των γυναικών.

Μέχρι πρόσφατα, η συζήτηση γύρω από τα θέματα υγείας των γυναικών (ψυχικά και σωματικά) περιβαλλόταν από το κοινωνικό στίγμα και την παραπληροφόρηση. Ωστόσο, με την άνοδο των εταιρειών που επικεντρώνονται τόσο στην επίλυση όσο και στην ομαλοποίηση των γυναικείων προβλημάτων υγείας, φαίνεται ότι οι πίνακες τελικά αντιστράφηκαν.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι εταιρείες έχουν  ιδρυθεί από γυναίκες επιχειρηματίες ή έχουν γυναίκα διευθύνοντα σύμβουλο. Δηλαδή, ενάντια σε όλα τα στερεότυπα: οι γυναίκες βοηθούν άλλες γυναίκες.

#1 Emjoy

Ιδρύθηκε το 2018 στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για μία εφαρμογή που οδηγεί τις γυναίκες σε ένα εξατομικευμένο ταξίδι, με σκοπό να βρουν τη σεξουαλική ευτυχία και ικανοποίηση μέσω ηχητικών οδηγών. Τα ηχητικά εφέ στην εφαρμογή, καθοδηγούν τους χρήστες μέσω συνεδριών και πρακτικών ευαισθητοποίησης να εξερευνήσουν και να διευρύνουν τη σεξουαλική ευεξία τους. Η εφαρμογή προσφέρει επίσης αισθησιακή αφήγηση και online συμβουλευτική για την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αποδοχής. Συνιδρύτρια της εφαρμογής είναι η Andrea Oliver, ενώ η εφαρμογή συγκέντρωσε funding αξίας 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε 1 γύρο τον Ιούλιο του 2019. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για λήψη στο Google Play και το App Store.

#2 Peanut

H «Peanut» είναι μία εφαρμογή που προορίστηκε για τις γυναίκες, για να μπορούν μέσω αυτής να συνομιλήσουν, να συναντηθούν και να μάθουν από άλλες ομοϊδεάτες γυναίκες. Η «Peanut», που ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 2016, είναι αφιερωμένη στην οικοδόμηση ενός δικτύου για τις μητέρες που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα. Ουσιαστικά αυτή η εφαρμογή είναι σαν το Tinder, μόνο που αφορά στις μητέρες. Ωστόσο, αντί να τις βοηθάει να βρουν ραντεβού, τις βοηθά να γίνουν μέρος μιας mobile γενιάς γυναικών, οι οποίες είναι μητέρες και τυχαίνει να ζουν στην ίδια γειτονιά. Μέσω της συζήτησης οι μητέρες που ταιριάζουν μπορούν να συνομιλήσουν και να προγραμματίσουν συναντήσεις με ή χωρίς τα παιδιά τους. Η εφαρμογή ιδρύθηκε από μια γυναίκα, τη Michelle Kennedy, και έχει συγκεντρώσει συνολικά €4,5 εκατομμύρια σε χρηματοδότηση σε 3 γύρους, με τον τελευταίο να είναι το 2019. Επιπλέον, η εφαρμογή παρουσιάστηκε στη λίστα «Καλύτερες εφαρμογές του 2017» της Apple.

#3 Apricity

Η «Apricity» είναι μια femtech εφαρμογή με την παραδοσιακή έννοια. Μέσω της εφαρμογής του, η startup εταιρεία προσφέρει τις υπηρεσίες μιας εικονικής κλινικής γονιμότητας και ενός οδηγού γονιμότητας. Με βάση το Λονδίνο, η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει τις πιθανότητες στς γυναίκες και τα ζευγάρια που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να συλλάβουν παιδί, χρησιμοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη. Με στόχο να σχεδιάσει εξατομικευμένες θεραπείες γονιμότητας για την κάθε χρήστη, η «Apricity» συνεργάζεται με κλινικές γονιμότητας γνωστές για την αποδεδειγμένη ιατρική αριστεία, τα ποσοστά επιτυχίας και τη δέσμευσή τους στους ασθενείς. Το έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2016 και ιδρύθηκε από την Caroline Noublanche, αναπτύχθηκε με κορυφαίους παγκόσμιους εμπειρογνώμονες στην εξωσωματική γονιμοποίηση και αυξήθηκε στο εκπληκτικό ποσό των 6 εκατ. ευρώ.

#4 Lattice Medical

Η γαλλική startup «Lattice Medical», χρησιμοποιεί βιο-μηχανική για να θεραπεύσει νικητές του καρκίνου του μαστού. Στατιστικά, το 40% αυτών των γυναικών κάνει μαστεκτομή για να θεραπεύσει τον καρκίνο, αλλά μόνο το 14% αυτών αποκαθιστά τους μαστούς με πλαστική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Lattice Medical έχει αρχίσει να αναπτύσσει μια βιολογική πρόθεση, τη «Matisee», η οποία επιτρέπει στις νικήτριες του καρκίνου του μαστού να ανακτήσουν το σώμα τους. Τα εμφυτεύματα «Matisse» αποτελούνται από 3D τυπωμένα βιοϋλικά και επιτρέπουν φυσική ανακατασκευή του μαστού μέσω αναγέννησης λιπωδών ιστών. Μόλις εμφυτευτεί, ενσωματώνεται πλήρως στο σώμα του ασθενούς και ως εκ τούτου αντιπροσωπεύει μια έγκυρη εναλλακτική λύση στα εμφυτεύματα στήθους με βάση το πυρίτιο. Ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2017.

#5 Coroflo

Η «Coroflo» με έδρα το Δουβλίνο, βοηθά τις νέες μητέρες να καταλάβουν πόσο γάλα τα μωρά τους λαμβάνουν, με δεδομένα πραγματικού χρόνου που παρακολουθούνται στο τηλέφωνό τους. Ο κατοχυρωμένος με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αισθητήρας, Coro, είναι μη επεμβατικός, μικροσκοπικός και δεν χρειάζεται καλώδια ούτε φορτιστές, καθώς η μονάδα είναι απολύτως αυτοδύναμη. Η Coroflo ιδρύθηκε το 2016 από την Dr. Helen Barry, η οποία έχει 15ετή κλινική εμπειρία και ο James Travers, μαζί με τη Rosanne Longmore.

#6 Gazella

H ισπανική εφαρμογή «Gazella» είναι μια εφαρμογή γυμναστικής σχεδιασμένη ειδικά για τις γυναίκες και τους μηνιαίους κύκλους τους. Επιδιώκει να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες κάνουν τις δραστηριότητες γυμναστικής σε όλο τον κόσμο χάρη σε στοχευμένα προγράμματα κατάρτισης που προσαρμόζονται αυτόματα με βάση τον έμμηνο κύκλο. Επιπλέον, η πλευρά της διατροφής της εφαρμογής έχει σχεδιαστεί από τη Marta Verona, η οποία κέρδισε το MasterChef Ισπανία. Ξεκίνησε το 2018, και είναι διαθέσιμη σε Google Play και Apple Store.

#7 Freda

Η «Freda» είναι μια υπηρεσία που φέρνει τα προϊόντα γυναικείας υγιεινής απευθείας στην πόρτα. Ξεκίνησε το 2017 στο Λονδίνο, και πρόκειται για μια συνδρομητική υπηρεσία που προσφέρει προϊόντα βιολογικής εμμηνορρυσίας σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των φυσικών μαξιλαριών και ταμπόν χωρίς πρόσθετα χημικά. Ιδρύθηκε από την γυναίκα επιχειρηματία Affi Parvizi-Wayne. Μότο της εταιρείας είναι το κάθε προϊόν της να είναι διαθέσιμο σε κάθε γυναίκα εκεί έξω. Για το λόγο αυτό, η Freda κάνει δωρεές προϊόντων περιόδου σε οργανισμούς που επιθυμούν να τις διανείμουν σε γυναίκες σε φτωχές κοινότητες.