NEED TO KNOW

Goldman Sachs: Το μέλλον της μουσικής βιομηχανίας βρίσκεται στο streaming

Photo by LOGAN WEAVER on Unsplash

Τα μεγαλύτερα φεστιβάλ μουσικής έχουν ακυρωθεί, οι καλλιτέχνες αναβάλλουν επ’ αόριστον τις εμφανίσεις τους και ολόκληρη η βιομηχανία κρέμεται από μια κλωστή. Έρευνα, όμως, δείχνει πως υπάρχει ακόμη ελπίδα: Το streaming είναι αυτό που θα την κρατήσει στη ζωή.

Η μελέτη της Goldman Sachs με τίτλο Music in the Air προβλέπει πως, μέσα στο 2020, η χώρος αυτός θα δει τα έσοδά του να μειώνονται κατά 25%, ενώ εκείνα των ζωντανών εμφανίσεων θα κάνουν σχεδόν κατακόρυφη «βουτιά» της τάξης του 75%. Ειδικά το καλοκαίρι, την εποχή που – υπό φυσιολογικές συνθήκες – πραγματοποιούνται οι περισσότερες συναυλίες, εταιρείες και δημιουργοί θα δουν τη μεγαλύτερη διαφορά.

Αλλά υπάρχει φως στον ορίζοντα: Αναμένουμε μία αύξηση του κέρδους από την ψηφιακή αναμετάδοση, κατά 18%.

Η Goldman Sachs περιμένει πως, μέχρι το 2030, θα υπάρχουν 1.2 δισεκατομμύρια συνδρομητές σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, όπως το Spotify, έναντι των 341 εκατομμυρίων που ήταν μέχρι πέρσι. Κι έπειτα, το streaming είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους νέους 16-24 ετών.

«Αυτό που μας προσφέρει το streaming είναι η δυνατότητα επιλογής της μουσικής που θέλουμε και η εξερεύνηση νέων κομματιών, καλλιτεχνών, ακόμη και ειδών. Η συνδρομή έχει ελάχιστο κόστος», τόνισε ο βοηθός καθηγητή Matthew Zawadzki, στο Fast Company. «Παρότι κάποιοι από εμάς προτιμάμε να ακούμε το ίδιο άλμπουμ για πολλές εβδομάδες σερί, άλλοι αναζητούν την ποικιλία. Και η ποικιλία είναι εξίσου σημαντική.»

Μάλιστα, ειδικά τώρα που ακόμη προσέχουμε και δε συνωστιζόμαστε, η μουσική βιομηχανία πρέπει κάπως να ορθοποδήσει. Για παράδειγμα, το 78% του κοινού ανέφερε πως υπολογίζει να παρακολουθήσει live το αγαπημένο το συγκρότημα μέσα σε ένα τετράμηνο από το τέλος των περιοριστικών μέτρων, όμως δε θα αφήσουν το streaming πίσω τους για πάντα. Το 74% τόνισε πως θα συνεχίσουν να παρακολουθούν online εμφανίσεις και να ακούν διαδικτυακά τα τραγούδια που τους αρέσουν ακόμη και μετά το τέλος της πανδημίας.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο κορονοϊός φέρνει την αλλαγή και ενισχύει τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά για την προώθηση νέων καλλιτεχνών. Βοηθούν στην πιο άμεση σχέση μεταξύ διασκεδαστή και κοινού, ενώ το εμπόριο διευκολύνεται.

«Βραχυπρόθεσμα, είναι πολύ πιθανό να ‘πέσει’ η δημοτικότητα του streaming. Κοιτώντας, όμως, μακριά, σ’ αυτό βασίζεται η ανάπτυξη της βιομηχανίας. Υπάρχει μία αυξανόμενη ζήτηση για συναυλίες και ζωντανές εκδηλώσεις», τονίζει η μελέτη.

Μέσα στην επόμενη εικοσαετία, μάλιστα, τα έσοδα που θα φέρει στις δισκοφραφικές υπολογίζεται πως θα αγγίξουν τα 142 δις!