NEED TO KNOW

Gwyneth Paltrow: Η ιστορία πίσω απο το brand «Goop Lab»

Πηγή: https://www.instagram.com/p/B7ooMQFl6GH/

Το νέο αμφιλεγόμενο εγχείρημα της διάσημης ηθοποιού, το «Goop Lab», συγκεντρώνει έντονες επικρίσεις από την ιατρική κοινότητα ότι παραπληροφορεί και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την δημόσια υγεία.

Η Gwyneth Paltrow αφουγκράστηκε τις ανάγκες ενός κοινού που ταλαιπωρείται στην καθημερινότητά του από προβλήματα του «πρώτου κόσμου», όπως νευρώσεις και αγχώδεις διαταραχές. Αναζητώντας εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης των δύσκολων αυτών καταστάσεων, η Paltrow αποδείχτηκε -εκτός από επιτυχημένη ηθοποιός- και δαιμόνια έμπορος που «πουλάει» ευεξία και καλύτερο τρόπο ζωής.

Γεννημένη το 1972 στο Los Angeles ήταν μάλλον προγραμματισμένη από την κούνια για να πετύχει. Κόρη της ηθοποιού Blythe Danner και του σκηνοθέτη – παραγωγού Bruce Paltrow, η Gwyneth γνώρισε από πολύ μικρή τον θαυμαστό κόσμο του Hollywood. Με νονό τον Steven Spielberg.

Όταν έγινε μητέρα και αφού είχε κατακτήσει σημαντικές διακρίσεις στον χώρο της, μεταξύ των οποίων και ένα Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ», η Gwyneth Paltrow έκανε την στροφή.

 

Πηγή: https://www.instagram.com/p/B8C_RbXF4fe/

 

Το 2008 ίδρυσε στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια την εταιρεία «Goop», με πρωταρχικό στόχο να δώσει συμβουλές υγιεινής διατροφής και γενικότερα ευζωίας.
Λέγεται ότι επέλεξε το όνομα της εταιρείας της ακολουθώντας την συμβουλή, σύμφωνα με την οποία για να είναι επικερδής μια online επιχείρηση πρέπει να έχει περισσότερο από ένα o στον τίτλο της. Έτσι, αυτή έβαλε δύο o ανάμεσα στα αρχικά του ονόματός της και έφτιαξε την «Goop», μια εταιρεία που ειδικεύεται στην ευεξία.

Η «Goop» ξεκίνησε με ένα newsletter που η Paltrow υποτίθεται ότι έφτιαχνε και έστελνε από την κουζίνα του σπιτιού της με προτάσεις από το πού να πας, τι να αγοράσεις και πού να φας μέχρι πού να ταξιδέψεις.

Σταδιακά τα πράγματα εξελίχθηκαν σε ένα κάπως εκκεντρικό οδηγό με μεθόδους αποτοξίνωσης και διαλογισμού, ενώ καθώς τα χρόνια κυλούσαν η «Goop» έγινε μια μικρή αυτοκρατορία αξίας 225 εκατ. ευρώ που προωθούσε εμπορικά αμφιλεγόμενες θεραπείες και προϊόντα ευεξίας.

Απόδειξη του εμπορικού δαιμονίου της το έξυπνο λανσάρισμα ενός κεριού που η Paltrow ονόμασε «This smells like my vagina» («Αυτό μυρίζει σαν τον κόλπο μου»), που πουλιόταν για 75 δολάρια το κομμάτι και ξεπούλησε σχεδόν αμέσως.

Το τελευταίο της εγχείρημα είναι μια σειρά ντοκιμαντέρ με τίτλο «Goop Lab», που προβάλλεται μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας Netflix. Σε αυτό προβάλλονται διάφορες εναλλακτικές θεραπευτικές πρακτικές για θέματα αυτογνωσίας και αντιμετώπισης στρες, με συμβουλές από εναλλακτικούς γιατρούς και αμφιλεγόμενους θεραπευτές που δίνουν, υποτίθεται, λύσεις σε προβλήματα υγείας, σωματικά και ψυχικά.

 

Πηγή: https://www.instagram.com/p/B7rNtLypZ0w/

 

Εκ πρώτης όψεως εντοπίζει κανείς λύσεις που μπορεί να φαίνονται βοηθητικές ή και ανακουφιστικές, ωστόσο χτυπάνε ήδη καμπανάκια για κινδύνους αν κανείς ακολουθήσει όσα προτείνονται ως θεραπεία για φυσικές ή ψυχικές ασθένειες.

Για παράδειγμα ο επικεφαλής του βρετανικού Εθνικού Συστήματος Υγείας Simon Stevens χαρακτήρισε την σειρά ντοκιμαντέρ «σημαντική απειλή για την υγεία»
Προετοιμασμένο για κάθε ενδεχόμενο το Netflix επισημαίνει στην αρχή κάθε επεισοδίου πως η σειρά «έχει σχεδιαστεί ώστε να ψυχαγωγεί και να ενημερώνει, όχι να παρέχει ιατρικές συμβουλές».

Ωστόσο, ο Stevens επιμένει ότι μεταδίδει παραπλανητικές πληροφορίες.
Στα ντοκιμαντέρ παρουσιάζονται γιατροί και εναλλακτικοί θεραπευτές που παρουσιάζουν πρακτικές όπως είναι ο «ενεργειακός εξορκισμός», αλλά και η χρήση ψυχεδελικών ουσιών για τη θεραπεία ψυχιατρικών διαταραχών.

Όπως επισήμανε ο Stevens, μιλώντας πριν από λίγο καιρό σε επιστημονικό συνέδριο στην Οξφόρδη, «η Goop εμφανίστηκε με μια νέα τηλεοπτική σειρά, στην οποία η Gwyneth Paltrow και η ομάδα της ερευνούν πρακτικές όπως ο «καθαρισμός προσώπου του Δράκουλα», που γίνεται με την επάλειψη του αίματος της ίδιας της γυναίκας στο πρόσωπο. Ταυτόχρονα στηρίζουν γυμναστή, ο οποίος ισχυρίζεται ότι μπορεί να θεραπεύσει τα ψυχικά τραύματα και τις παρενέργειές τους απλά περνώντας τα χέρια μερικά εκατοστά πάνω από το σώμα του πελάτη».

«Η επιχείρησή της υποστηρίζει ότι τα αντηλιακά είναι «κακή ιδέα» και προωθεί καθαρισμούς του εντέρου και την κατασκευή αυτοσχέδιων κλυσμάτων καφέ για υποκλυσμό, παρότι όλα αυτά τα μέσα και οι πρακτικές εγκυμονούν σημαντικούς κινδύνους για την υγεία» είπε και προσέθεσε:

«Τα ψέματα και η παραπληροφόρηση μπορούν να μεταδοθούν σε ολόκληρο τον κόσμο απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, προτού αποκαλυφθεί η αλήθεια. Η φράση «fake news» μας κάνει όλους να σκεφτόμαστε για κάτι πολιτικό, όμως η φυσική ανησυχία του κόσμου για την υγεία και ιδιαίτερα αγαπημένων προσώπων δημιουργεί ένα εξαιρετικά εύφορο έδαφος για τσαρλατάνους και κομπογιαννίτες».

 

Πηγή: https://www.instagram.com/p/B7lA3s0pY3_/

 

Πάντως, η «Goop» το 2018 αναγκάστηκε να καταβάλει 131.000 ευρώ εξαιτίας των αντιεπιστημονικών ισχυρισμών της για τα «κολπικά αυγά» που εμπορευόταν.
Επρόκειτο για αυγά από νεφρίτη και ροζ χαλαζία, που τοποθετούνταν στο εσωτερικό του γυναικείου κόλπου και, σύμφωνα με την «Goop», μπορούσαν να εξισορροπήσουν τις ορμόνες και να ρυθμίσουν την έμμηνο ρύση.

Την υπόθεση είχε φέρει στο δικαστήριο η υπηρεσία προστασίας καταναλωτών της Καλιφόρνιας.