NEED TO KNOW

Η Ευρώπη επαναφέρει τα ταξίδια τρένων με διανυκτέρευση

Τα ταξίδια με τρένο, είχαν πάντα μια γοητεία. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι ένας συνδυασμός μεταξύ του ρομαντισμού μιας περασμένης εποχής και ενός μυστηρίου. Η τάση αυτή, όπως όλα δείχνουν επιστρέφει στην Ευρώπη. Στο μέλλον πολλοί ταξιδιώτες θα ζήσουν και πάλι την εμειρία διανυκτέρευσης στο τρένο. Για παράδειγμα θα αποκοιμιούνται στη Βιέννη και θα ξυπνάνε στο Παρίσι.

Οι εθνικοί σιδηροδρομικοί φορείς σε τέσσερις χώρες – Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία και Ελβετία – ανακοίνωσαν σχέδια αναβίωσης του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού δικτύου. Οι διαδρομές από τη Βιέννη προς το Μόναχο και το Παρίσι, και τη Ζυρίχη προς το Άμστερνταμ μέσω της Κολωνίας θα αποκατασταθούν το 2021.

Περαιτέρω διαδρομές – που συνδέουν το Βερολίνο, τις Βρυξέλλες, τη Ρώμη και ακόμη και τη Βαρκελώνη – προγραμματίζονται μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η αναβίωση αυτού του είδους ταξιδιών, προκλήθηκε από τη ριζική αλλαγή του γερμανικού σιδηροδρομικού φορέα «Deutsche Bahn», ο οποίος είχε αποφασίσει ότι οι υπηρεσίες διανυκτέρευσης δεν ήταν αρκετά δημοφιλείς και κόστιζαν πάρα πολλά χρήματα. Τώρα η διασυνοριακή συνεργασία, θεωρείται ως το κλειδί για να καταστούν οικονομικά βιώσιμες αυτές οι διαδρομές.

Η ενίσχυση των σιδηροδρομικών ταξιδιών θεωρείται όλο και περισσότερο απαραίτητη για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τον τομέα των μεταφορών.

Τα τρένα μεγάλων αποστάσεων αφήνουν χαμηλότερα ίχνη άνθρακα από τα περισσότερα άλλα μέσα μεταφοράς και εκπέμπουν μικρές ποσότητες άνθρακα ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με τα αεροπορικά ταξίδια.

Ο κύριος λόγος πίσω από την απότομη πτώση των σιδηροδρόμων μεγάλων αποστάσεων, ήταν η ραγδαία άνοδος των οικονομικών αεροπορικών πτήσων σε κοντινές αποστάσεις.

Όμως, η αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση άλλαξε την εξίσωση. Στην αλλαγή αυτή συνέβαλε και η εκστρατεία της Γκρέτα Τούνμπεργκ, «Glight-Shame», η οποία κατάφερε να κερδίσει την παγκόσμια προσοχή όταν η νεαρή ακτιβίστρια, επέλεξε να πάρει το τρένο στην ετήσια συνάντηση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός το 2019, αντί να πετάξει με αεροπλάνο.

Πολλοί ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι αναβιώνουν, με τον αριθμό επιβατών να αυξάνεται και να υιοθετούνται πολιτικές από την Ευρωπαϊκή Ένωση πιο φιλικές προς αυτούς. Φέτος ορίζεται το « Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων », που αποτελεί μέρος της προώθησης των σιδηροδρομικών ταξιδιών ως φιλικά προς το περιβάλλον.

Προβάλλονται ως μια καλή εναλλακτική λύση, όχι μόνο για τους επίδοξους επιβάτες αεροπορικών εταιρειών, αλλά και για τους μεταφορείς που μεταφέρουν το μεγαλύτερο μέρος των εμπορευματικών τους οδικά.

Καθώς τα διεθνή ταξίδια ανακάμπτουν από τους καταστροφικούς περιορισμούς της πανδημίας, οι επιβάτες θα απαιτήσουν ακόμη μεγαλύτερη επιλογή. Αν και η αεροπορική βιομηχανία «χτυπήθηκε» αρκετά , θα εξακολουθεί να προσφέρει την ταχύτερη και πιο βολική επιλογή. Αλλά για τους πιο ρομαντικούς και περιπετειώδεις ταξιδιώτες, τα νυχτερινά τρένα θα προσφέρουν μια ιδιαίτερη εμπειρία.

Διαβάστε επίσης:

Το περίφημο τρένο του Belmond Royal Scotsman ξεκινά εκ νέου τα πολυτελή ταξίδια στα Highlands της Σκωτίας

Από τη Βενετία στη Στοκχόλμη με το Οριάν Εξπρές: Με τι μοιάζει η υπέρτατη εμπειρία πολυτέλειας

Προτεραιότητα στους Ποδηλάτες: Το σχέδιο του Ρότερνταμ για την ενίσχυση της ποδηλασίας και τη προστασία του περιβάλλοντος

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση