NEED TO KNOW

«Είναι αποτελεσματική μόνο αν τη φορέσεις» – Το μήνυμα που συγκρίνει τη μάσκα με ζώνες ασφαλείας και κράνη

Photo by engin akyurt on Unsplash

Bloomberg

Οι αρχές στην πολιτεία του Ιλλινόις στις ΗΠΑ, βρήκαν έναν τρόπο να πείσουν τους πολίτες να κάνουν χρήση της μάσκας. Ο τρόπος που τα κατάφεραν ήταν με το να στείλουν ένα μήνυμα με τη μορφή διαφήμισης, το οποίο όπως φάνηκε είχε κάποια θετική επίδραση.

Μια πρόσφατη έρευνα για περισσότερους από 2.000 κατοίκους της πολιτείας, έδειξε στους ερωτηθέντες πέντε διαφορετικά μηνύματα για να δει εάν έκαναν τους ανθρώπους περισσότερο ή λιγότερο πιθανό να φορούν μάσκα δημόσια, σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου, η οποία δεν έλαβε κανένα μήνυμα.

Όπως έδειξε, το πιο επιδραστικό μήνυμα ήταν αυτό που σύγκρινε τις μάσκες, με τα κράνη και τις ζώνες ασφαλείας, καθώς ήταν το μόνο είχε θετικό αντίκτυπο στις αποφάσεις των ανθρώπων.

Η ανακάλυψη προσθέτει στοιχεία, για το επιχείρημα ότι συνδέοντας τις μάσκες με τα μέτρα ασφαλείας, τα οποία έχουν υιοθετηθεί ευρέως και δια νόμου, θα μπορούσε να βοηθήσει στη συμμόρφωση σε αυτό το μέτρο.  Μπορεί επίσης να αντικατοπτρίζει τη δύσκολα να κατακτηθεί πρόοδο, του να πείσει τους Αμερικανούς να φορούν ζώνες ασφαλείας στις μπροστινές θέσεις των αυτοκινήτων.

Η χρήση μάσκας στους περισσότερους δημόσιους χώρους ήταν υποχρεωτική στο Ιλινόις από την 1η Μαΐου. Τον Αύγουστο, ο κυβερνήτης JB Pritzker, εισήγαγε νέους κανόνες έκτακτης ανάγκης, για να τιμωρήσει τις επιχειρήσεις που δεν επιβάλλουν τη χρήση μάσκας και μάλιστα, όρισε ως κακούργημα την παράβαση αυτή.

Παρ ‘όλα αυτά, μόνο το 66% των κατοίκων είπε ότι «πάντα» φορούσαν μάσκα όταν έφυγαν από τα σπίτια τους την τελευταία εβδομάδα, σύμφωνα με την έρευνα του Civis Analytics. Η έρευνα, που διεξήχθη κατά τη διάρκεια μίας εβδομάδας στις 22 Ιουνίου, ενημέρωσε μια νέα εκστρατεία 5 εκατομμυρίων δολαρίων για να πείσει περισσότερους ανθρώπους να φορούν μάσκες.

Περίπου το 92% των ερωτηθέντων που έλαβαν το μήνυμα, που σύγκρινε τις μάσκες με τα κράνη και τις ζώνες ασφαλείας, ήταν πιο πιθανό να φορούν όπου απαιτείται μάσκα, σε σύγκριση με το 89% των ερωτηθέντων στην ομάδα ελέγχου.

Η αύξηση κατά 3 εκατοστιαίες μονάδες μπορεί να μην είναι μεγάλη, αλλά σύμφωνα με την Civis Analytics, μηνύματα όπως αυτά τείνουν να έχουν χαμηλότερη επίδραση σε ζητήματα στα οποία ο κόσμος έχει ήδη ασχοληθεί αρκετά.

Το δείγμα του μηνύματος «σύγκρισης» που δοκιμάστηκε περιελάμβανε μια ανάρτηση τύπου Facebook με τρία πάνελ εικόνων, που εννοούν ότι όπως βάζουμε τη ζώνη ασφαλείας πριν την οδήγηση και το κράνος πριν το παιχνίδι, έτσι φοράμε και μάσκα προτού βγούμε από το σπίτι.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι πείστηκαν περισσότερο από το μήνυμα που συνέκρινε τις μάσκες με τις ζώνες ασφαλείας και τα κράνη.

Το μήνυμα με τη χειρότερη απόδοση, έλεγε ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, διαπίστωσε ότι οι μάσκες μπορεί να μειώσουν την εξάπλωση του Covid-19 κατά 85% και περιλάμβαναν κείμενο που ξεκινούσε με τη φράση, «Η επιστήμη είναι ξεκάθαρη».

Αυτή η στρατηγική οδήγησε σε μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων στην πιθανότητα φθοράς μάσκας σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Το άλλο μήνυμα με αρνητικό αποτέλεσμα έδειχνε εικόνες ανθρώπων που φορούσαν μάσκες με κείμενο πάνω του και έγραφε: «Αν βγει, είμαστε όλοι μέσα» με μικρότερο κείμενο που εξηγεί ότι η χρήση μάσκας επιτρέπει στους ανθρώπους να βγουν από το σπίτι. Τα μηνύματα που επικαλούνται ένα πιθανό δεύτερο κύμα κορονοϊού και τον κίνδυνο μόλυνσης ηλικιωμένων μελών της οικογένειας είχαν ουδέτερα αποτελέσματα.

Η σύγκριση μάσκας με ζώνες ασφαλείας και κράνη, ήταν η μόνη στρατηγική που είχε πειστικό αποτέλεσμα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν επίσης τις απαντήσεις σε περιφερειακό επίπεδο. Σε περιοχές εκτός του βορειοανατολικού Ιλλινόις και του μετρό του Σικάγου, η σύγκριση με τις ζώνες ασφαλείας και τα κράνη είχε ακόμη μεγαλύτερη επίδραση, αυξάνοντας τη μάσκα κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες.

Το μήνυμα, ήταν επίσης πιο αποτελεσματικό στις αγροτικές περιοχές, παρουσιάζοντας παρόμοια αύξηση κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες. Τα τέσσερα άλλα μηνύματα, ωστόσο, δεν ήταν πιο αποτελεσματικά μεταξύ αυτών των ομάδων.

Αυτό είναι καλό για μέρη όπου η ανάγκη είναι μεγαλύτερη. Το μήνυμα σύγκρισης, θα χρησιμοποιηθεί για διαφημίσεις στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τις διαφημιστικές πινακίδες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με έμφαση σε περιοχές στο Ιλινόις με τον μεγαλύτερο κίνδυνο μετάδοσης του κορονοϊού.

Κάποιες άλλες μελέτες απέδωσαν διαφορετικά αποτελέσματα σχετικά με τις τεχνικές πειθούς. Ένα σύνολο πειραμάτων από ψυχολόγους, διαπίστωσε ότι τα πιο πειστικά επιχειρήματα επικεντρώθηκαν στα οφέλη της βοήθειας σε άλλους. Αυτή η μελέτη εξέτασε ηθικά επιχειρήματα και δεν δοκίμασε κανένα μήνυμα ασφάλειας και τάξης.

Ο Ιλινόις δοκιμάζει επίσης μια άλλη πολιτική για να κάνει τους ανθρώπους να φορούν μάσκες: βάζοντας το βάρος στις επιχειρήσεις για να επιβάλουν τις απαιτήσεις μάσκας. Οι νέοι κανόνες εκκαθάρισαν την επιτροπή νομοθετικής εποπτείας την Τρίτη και επιτρέπουν στις τοπικές αρχές να επιβάλλουν πρόστιμα σε επιχειρήσεις έως 2.500 $ ή να τους εκδώσουν αδικαιολόγητη χρέωση, εάν δεν επιβάλλουν εντολές που φορούν μάσκα και κοινωνική απομάκρυνση.

Λόγοι για να φοράτε μάσκες

Στην ερώτηση για ποιο λόγο πρέπει να φοράνε μάσκα, οι περισσότεροι άνθρωποι δήλωσαν ότι το κάνουν για να διατηρηθούν ασφαλείς.

Μεταξύ των ερωτηθέντων που ανέφεραν ότι φορούσαν μάσκες, το 27% είπε ότι το κάνουν για να διατηρηθούν ασφαλείς και το 24% είπε ότι το κάνουν για την προστασία των ευπαθών ομάδων. Μόνο το 17% είπε ότι φορούν μάσκες επειδή οι ειδικοί στη δημόσια υγεία και οι επιστήμονες λένε ότι είναι σημαντικό και ένα μικρότερο ποσοστό είπε ότι το κάνουν επειδή είναι υποχρεωτικό. Μεταξύ των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι δεν φορούν ποτέ μάσκες, το 32% ανέφερε την «ελευθερία επιλογής» ως εξήγηση.

 

Διαβάστε επίσης:

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δωρεάν το εμβόλιο για όλους τους Έλληνες- Δωρεάν οι μάσκες στα σχολεία

Δωρεάν οι μάσκες σε όλους τους μαθητες- Δεν θα είναι υποχρεωτική στα διάλειμματα

Γιατί όταν φοράμε μάσκα δεν… ακούμε

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση