NEED TO KNOW

Τα 10 πιο δυνατά εξώφυλλα περιοδικών για την πανδημία

πηγή: www.instagram.com/telerama

H πανδημία αποτελεί πρόβλημα όλων μας. Γιατροί και νοσηλευτές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης. Μερικοί από τους ισχυρότερους ανθρώπους του κόσμου έκαναν τεράστιες δωρεές, ενώ οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας διέθεσαν τα εργοστάσιά τους στην παραγωγή μασκών και αντισηπτικών. Τώρα, ήρθε η ώρα των περιοδικών.

Καλλιτεχνικοί διευθυντές έθιξαν το ζήτημα του κορονοϊού στα διασημότερα εξώφυλλα, κάνοντας το δικό τους σχόλιο για την κρίση που βιώνουμε. Και χρησιμοποίησαν τα πάντα. Από εικόνες που «κόβουν την ανάσα», μέχρι και βωμολοχίες στα εξώφυλλα που «ξορκίζουν» τον κορονοϊό.

Μάλιστα, εκείνος της βρετανικής εφημερίδας «The Guardian», δήλωσε στο Dezeen: «Η ιστορία κινείται τόσο γρήγορα, που συχνά περιμένουμε μέχρι τη Δευτέρα – είναι η ημέρα που τυπώνεται το εξώφυλλο – για να αποφασίσουμε ποια κατεύθυνση θα πρέπει να ακολουθήσουμε ανάλογα με την επικαιρότητα».

Ας δούμε μερικά παραδείγματα της παραπάνω πρωτοβουλίας:

1.Vogue Italy

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

Το περιοδικό μόδας Vogue Italia άλλαξε το προγραμματισμένο εξώφυλλο για το τεύχος του Απριλίου. Στην αρχή, επρόκειτο να γίνει σε συνεργασία με το ανδρικό περιοδικό «L’Uomo Vogue». Όμως, η εξέλιξη της πανδημίας άλλαξε τα δεδομένα. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ιταλικής Vogue, επιλέχθηκε ένα κατάλευκο εξώφυλλο.

«Το να μιλήσουμε για οτιδήποτε άλλο – ενώ οι άνθρωποι πεθαίνουν, οι γιατροί και οι νοσοκόμες διακινδυνεύουν τη ζωή τους και ο κόσμος αλλάζει για πάντα – δεν ανήκει στο DNA της Vogue Italia», ανέφερε το περιοδικό στο λεζάντα.

«Η απόφαση να εκτυπώσουμε ένα εντελώς λευκό εξώφυλλο για πρώτη φορά στην ιστορία μας δεν οφείλεται στο γεγονός ότι υπήρξε έλλειψη εικόνων – ακριβώς το αντίθετο. Το επιλέξαμε γιατί το λευκό σημαίνει πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Το λευκό είναι σεβασμός. Το λευκό είναι η αναγέννηση, το φως μετά το σκοτάδι, το άθροισμα όλων των χρωμάτων. Το λευκό είναι το χρώμα των στολών που φορούσαν όσοι έβαλαν τη ζωή τους στην πρώτη γραμμή για να σώσουν τη δική μας. Αντιπροσωπεύει τον χώρο και τον χρόνο για να σκεφτεί κάποιος κάτι, καθώς και να παραμείνει σιωπηλός.
Το λευκό είναι για εκείνους που γεμίζουν αυτόν τον άδειο χρόνο και χώρο με ιδέες, σκέψεις, ιστορίες, γραμμές στίχων, μουσική και φροντίδα για τους άλλους. Το λευκό θυμίζει την εποχή μετά την κρίση του 1929, όταν και υιοθετήθηκε για τα ρούχα ως έκφραση αγνότητας στο παρόν, και ελπίδας στο μέλλον. Πάνω απ ‘όλα: το λευκό δεν είναι παράδοση, αλλά ένα κενό φύλλο που περιμένει να γραφτεί, τη σελίδα τίτλου μιας νέας ιστορίας που πρόκειται να αρχίσει».

2. Prestige Magazine

 

View this post on Instagram

 

A post shared by PRESTIGE MEN & WOMEN’S STYLE (@prestigemagazineiran) on

Η ιρανική έκδοση του περιοδικού μόδας Prestige, επέλεξε να αναδιαμορφώσει έναν από τους πιο γνωστούς πίνακες στον κόσμο – τη Mona Lisa – για να καλύψει την ηλεκτρονική ιταλική έκδοσή του.

Ο ιδρυτής του, Hamid Barzegari, δημιούργησε το εξώφυλλο, το οποίο παρουσιάζει τη Mona Lisa με μάσκα προσώπου. Στη λεζάντα της φωτογραφίας στο Instagram αναγράφεται: «Αποφασίσαμε να εμπνευστούμε από γνωστά έργα ζωγραφικής και τις ιστορίες τους. Η Mona Lisa από τον Ιταλό καλλιτέχνη Leonardo Davinci είναι σύμβολο της ειρήνης και της ευτυχίας. Αν και φοράει μάσκα, δείχνει πως είναι άνετη και χαμογελαστή. Να είστε θετικοί και να είστε ασφαλείς αυτές τις μέρες».

3. The New Yorker

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The New Yorker (@newyorkermag) on

Η Νέα Υόρκη έχει πληγεί βαθιά από τον κορονοϊό. Η συγκινητική κάλυψη του Chris Ware για το εξώφυλλο του New Yorker, ονομάζεται «Bedtime». Μάλιστα, η σύλληψη της ιδέας ήρθε από την κόρη του καλλιτέχνη, όταν τη ρώτησε τι θα ήταν καλύτερο να σχεδιάσει για το εξώφυλλο.

Η χρήση εικόνων και σχεδίων που δείχνουν τη ζοφερή πραγματικότητα και ειδικότερα εκείνη στα νοσοκομεία, είναι ένας τρόπος γνωστοποιήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση.

4. Télérama

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Télérama (@telerama) on

Το γαλλικό εβδομαδιαίο πολιτιστικό και τηλεοπτικό περιοδικό επέλεξε μια εικόνα, τους «Γείτονες», από τον καλλιτέχνη Jean Jullien για να δείξει πώς «οι ζωές μας αντιστράφηκαν», όπως δείχνουν και οι τίτλοι, πάνω δεξιά στην εικόνα.

Το εξώφυλλο βγήκε στις 28 Μαρτίου, 11 ημέρες μετά το lockdown της Γαλλίας. Όπως πολλά περιοδικά, έτσι και η Télérama ξεκίνησε μια ψηφιακή έκδοση του περιοδικού που θα μεταφορτωθεί ως PDF, για όσους δεν μπορούν να αγοράσουν ένα αντίτυπο.

5. New York Magazine

 

View this post on Instagram

 

A post shared by New York Magazine (@nymag) on

Ο φωτογράφος Jeremy Cohen τράβηξε ένα στιγμιότυπο ενός άνδρα που παίζει μπάσο μόνος σε μια στέγη του Bushwick, της Νέας Υόρκης.

Η έκδοση που δημοσιεύθηκε στις 30 Μαρτίου, ήταν το πρώτο τεύχος του περιοδικού που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από απόσταση.

«Αποφασίσαμε να γκρεμίσουμε πολλές από τις συμβάσεις μιας τυπικής μέχρι τώρα έκδοσης και να το αναδημιουργήσουμε για να ταιριάξουμε κι εμείς με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις περιστάσεις που βιώνουμε», δήλωσε ο David Haskell, ο αρχισυντάκτης του περιοδικού.

6. Vogue Portugal

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vogue Portugal (@vogueportugal) on

Ο αρχισυντάκτης της Vogue Πορτογαλίας, José Σαντάνα, ήταν ο εμπνευστής εξωφύλλου του Απριλίου. Σε αυτό, απεικονίζονται δύο ερωτευμένοι άνθρωποι να φορούν μάσκες προσώπου. Στη δημιουργία του συνέβαλλε και η αρχισυντάκτρια Sofia Lucas, εμπνευσμένη από μια φωτογραφία του 1937 ενός ζευγαριού που φιλιέται, αλλά φορούσε χειρουργικές μάσκες, κατά τη διάρκεια επιδημίας γρίπης.

«Μιλήσαμε με τον φωτογράφο Branislav Simoncik, ο οποίος βρίσκεται στη Μπρατισλάβα, και φωτογράφιζε δύο μοντέλα, που είναι ζευγάρι, το οποίο φιλιόταν πίσω από τις μάσκες που έχουν γίνει πλέον μέρος της καινούργιας ζωής», δήλωσε ο Santana στο Dezeen.

7. Vanity Fair

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vanity Fair (@vanityfair) on

Το μηνιαίο πολιτιστικό και fashion περιοδικό Vanity Fair δημιούργησε ένα ψηφιακό εξώφυλλο για το lockdown στην Ιταλία.

Η ασπρόμαυρη εικόνα θυμίζει πολεμική φωτογραφία και τραβήχθηκε από τον φωτογράφο της Magnum, Alex Majoli, ο οποίος είχει φωτογραφίσει προηγουμένως τα γεγονότα στο Κοσσυφοπέδιο, το Ιράκ και το Αφγανιστάν.

Οι φωτογραφίες του για το Vanity Fair καταγράφουν το έργο που επιτελούν οι νοσοκόμες, οι γιατροί και άλλοι εργαζόμενοι στην πρώτη γραμμή, καθώς και την κατάσταση που επικρατεί στις – ήσυχες – πλέον πλατείες της Ιταλίας.

8. Newsweek

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Newsweek (@newsweek) on

Η εικονογράφηση του Alex Fine για το Newsweek εξετάζει πώς ο κορονοϊός έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται οι άνθρωποι, με το Άγαλμα της Ελευθερίας να εργάζεται σε ένα φορητό υπολογιστή με μπουρνούζι.

«Δεδομένου ότι ο κορονοϊός κηρύχθηκε «πανδημία» στις 11 Μαρτίου, πολλές εταιρείες προσπάθησαν να τροποποιήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους. Οι πρώτες μέρες φάνηκαν υπέροχες. Δεν χρειαζόταν να φοράτε μια στολή, δεν υπήρχε λόγος να χτενίσετε τα μαλλιά σας ή ακόμα να κοιταχθείτε στον καθρέφτη. Σε αντίθεση με πολλά πράγματα στη ζωή, η εργασία από το σπίτι δεν βελτιώνεται πάντα με την εμπειρία. Η πανδημία του κορονοϊού έχει διαταράξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν εκατομμύρια από εμάς και ενώ η έκτακτη ανάγκη για τη δημόσια υγεία θα σταματήσει κάποια στιγμή, ορισμένες πτυχές της «Επαναστατικής εργασίας από το σπίτι» είναι πιθανό να παραμείνουν», αναφέρει η λεζάντα της φωτογραφίας στο Instagram.

9. The Guardian Weekly

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Andrew Stocks (@pieshopdesigns) on

Η εβδομαδιαία έκδοση του Guardian,  χρησιμοποίησε μια εικόνα για την απεικόνιση των επιπτώσεων της κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Το σύνθημα του περιοδικού, «Μια εβδομάδα στη ζωή στον κόσμο», λειτούργησε αρμονικά σε συνδυασμό με το εξώφυλλο, το οποίο βγήκε σε μία χρονική στιγμή, όπου πολλές χώρες ανά τον κόσμο βρίσκονταν σε ολικό lockdown.

10. GQ Portugal

 

View this post on Instagram

 

A post shared by José Santana (@jsantanagq) on

O José Santana ήθελε να χρησιμοποιήσει την έκδοση του Μαρτίου του GQ Portugal για να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους και επέλεξε το κλασικό χαμόγελο, ένα σύμβολο θετικότητας από τη δεκαετία του 1960, για μια απλή και γραφική απεικόνιση.

Η στάση του περιοδικού υπογραμμίζεται από τις δύο γραμμές του κειμένου στο εξώφυλλο: «Όλα θα είναι καλά» και «F * ck off Covid-19».