INSPIRATION

Danielle Elsener: Η 29χρονη σχεδιάστρια που κέρδισε 50.000 ευρώ σε διαγωνισμό για τη βιώσιμη μόδα

Elsener
Πηγή φωτογραφίας instagram @decodecodecode

Τον Φεβρουάριο 2020, η εταιρεία εμφιαλωμένου νερού Evian και ο καλλιτεχνικός σύμβουλος για τον Σχεδιασμό Βιώσιμης Καινοτομίας της εταιρείας και σχεδιαστής, Virgil Abloh, ξεκίνησαν το πρόγραμμα Activate Movement, έναν διαγωνισμό που απένειμε επιχορήγηση 50.000 ευρώ (περίπου 59.000 δολάρια) σε έναν σχεδιαστή, που δημιουργεί αποκλειστικά βιώσιμη μόδα. Στα τέλη Ιουλίου, ανακοινώθηκε η νικήτρια του διαγωνισμού, η 29χρονη Danielle Elsener, η οποία δημιούργησε ένα σύστημα σχεδιασμού μηδενικών αποβλήτων που ονομάζεται «A020».

Στόχος της νεαρής σχεδιάστριας είναι να μεταδώσει το μήνυμα της βιωσιμότητας και να βρει τη λύση στην ανεξέλεγκτη παραγωγή αποριμμάτων από τη βιομηχανία της μόδας και της κλωστοϋφαντουργίας. Η Danielle, όπως δήλωσε, θα χρησιμοποιήσει την επιχορήγηση των 50.000 ευρώ για να δημιουργήσει μια πλατφόρμα μάθησης για τους σχεδιαστές, για να συνεχίσουν να βελτιώνουν τα συστήματα σχεδιασμού μηδενικών αποβλήτων. «Το A020 θα είναι μια πλατφόρμα εκμάθησης, για να μοιραζόμαστε τα ευρήματά μας και να βελτιώνουμε τα συστήματά μας».

H 29χρονη ανέκαθεν ήταν ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη με τα περιβαλλοντικά ζητήματα και ήδη από την ηλικία των οκτώ ετών είχε αρχίσει να πουλάει βαμμένες πέτρες και πεταμένα τενεκεδάκια σε οικογένεια και φίλους. H απόφοιτη του London College of Art έχει αφιερώσει το έργο της στην παραγωγή ενδυμάτων, μηδενικών αποβλήτων.

Μιλώντας στο HYPEBAE για την επιτυχία της, δήλωσε: «Ένα από τα αγαπημένα μου παραδείγματα είναι η σύγκριση της βιομηχανίας μόδας με τη βιομηχανία τροφίμων. Υπάρχουν τόσες πολλές κανονιστικές ρυθμίσεις και βιώσιμες υποκατηγορίες όπως η χορτοφαγία, ο βιγκανισμός, η διατροφή χωρίς γλουτένη και άλλες πολλές στη βιομηχανία τροφίμων, που λείπουν αντίστοιχες από τον κόσμο της μόδας. Μας ενδιαφέρει πολύ περισσότερο αυτό που βάζουμε μέσα στο σώμα μας, παρά πάνω σε αυτό, αλλά γιατί συμβαίνει αυτό; Η δημιουργία ενός ανοιχτού συστήματος, όπου υπάρχει διαφάνεια σε όλα τα στάδια είναι μια κατεύθυνση, στην οποία όλοι πρέπει να εργαστούμε για να φτάσουμε». 

View this post on Instagram

Creating with transparency during lockdown has been such a pivotal journey. Covid severely impacts how we typically do things, and it's important now more than ever to question those traditional steps. By allowing everyone to see exactly what goes into making these garments, and allowing anyone to take part in the process, helps break down those traditional industry barriers. ?Link to downloadable pattern in bio?✂️ Each part of this pre-release had been sourced within 3km if my flat in East London.? #foragingforfashion . . . #zerowastefashion #zerowastedesign #covid #quarantinecreativity #diy #fashionrevolution #circulardesign #rcafashion #rca #eastlondon #patterns #patternmaking #transparency #ethicalfashion #ethicallymade #shoplocal

A post shared by DECODE (@decodecodecode) on

Kαι συνέχισε, «εκπαιδεύοντας τον εαυτό μας, πάνω στα θέματα που μας ενδιαφέρουν, είναι το πρώτο πράγμα, που μπορεί να κάνει ο καθένας από εμάς. Η κατανόηση του από πού προέρχονται τα προϊόντα στη ζωή μας, ποιος είναι ο κύκλος ζωής και ο συνολικός αντίκτυπός τους είναι μια δύσκολη, αλλά σημαντική διαδικασία». 

Για την Danielle, οι νέοι σχεδιαστές έχουν την ιδεολογία, τη διάθεση και την τεχνογνωσία να ασχοληθούν με τη βιωσιμότητα στη μόδα, όμως, συχνά έρχονται αντιμέτωποι με τη διστακτική αντιμετώπιση και σκληρή κριτική μεγάλων κολοσσών του χώρου και δεν είναι λίγες οι φορές που οι ιδέες τους δεν βρίσκουν πρόσφορο έδαφος.

«Η καινοτομία της Danielle ενέπνευσε πραγματικά την κριτική επιτροπή του προγράμματος Activate Movement», δήλωσε ο Abloh. «Η ιδέα της μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα δουλεύουν στο μέλλον οι βιομηχανίες, ειδικά σε μια εποχή που απαιτείται περισσότερο από ποτέ μια θετική αλλαγή. Ανυπομονώ να δω πώς η επιχορήγηση θα βοηθήσει το σύστημα σχεδιασμού μηδενικών αποβλήτων και θα προκαλέσει το status quo.»

Ο Virgil Abloh είναι θερμός υποστηρικτής του κινήματος της βιωσιμότητας στη μόδα, δημουργώντας βιώσιμα ενδύματα, μέσω του προσωπικού του brand ρούχων, Off-White. Το 2018, ο σχεδιαστής ξεκίνησε τη συνεργασία του με την εταιρεία εμφιαλωμένου νερού Evian, για να επιβλέπει τον δημιουργικό σχεδιασμό και τις καινοτομίες της εταιρείας προς τη βιωσιμότητα. Για τον Abloh, «το Evian είναι μια εμβληματική μάρκα με ισχυρή κληρονομιά στη μόδα και τη δημιουργικότητα. Οι φιλοδοξίες της εταιρείας για βιωσιμότητα ευθυγραμμίζονται με τις δικές μου, μαζί μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όρια και να εξερευνήσουμε νέους, επαναστατικούς τομείς». 

Διαβάστε επίσης:

Η αρχιτέκτονας που φέρνει τη βιωσιμότητα στο χώρο του design, Elora Hardy

Βιώσιμη Μόδα: 5 brands που το κάνουν πραγματικότητα

«Το Γλωσσάρι της Βιώσιμης Μόδας»: Ένας δωρεάν οδηγός από την Condé Nast για την «πράσινη» πλευρά της βιομηχανίας

Aκολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση