Μαίρη Χατζάκου (ΜΕΒΓΑΛ): To success story της φέτας στις ΗΠΑ και τι λέει για το deal της Chipita | Portraits
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μαίρη Χατζάκου (ΜΕΒΓΑΛ): To success story της φέτας στις ΗΠΑ και τι λέει για το deal της Chipita

Μαίρη Χατζάκου (ΜΕΒΓΑΛ): To success story της φέτας στις ΗΠΑ και τι λέει για το deal της Chipita

Σε «δυνατό χαρτί» για την ΜΕΒΓΑΛ εξελίσσονται οι εξαγωγές, οι οποίες συνεχίζουν και τη φετινή χρονιά να αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς.

Η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία επενδύει στη διεθνή επέκταση και προσπαθεί να επεκτείνει την «ακτίνα δράσης» των προϊόντων της, μέσα από την ενδυνάμωση των συνεργασιών της.

Το momentum φαίνεται ιδιαίτερα ευνοϊκό ειδικά στις ΗΠΑ, όπου η εταιρεία με αιχμή το ελληνικό γιαούρτι και κυρίως την φέτα εμφανίζει σημαντική άνοδο. Καταλυτικό ρόλο έχει παίξει η συνεργασία με την Costco, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη άλλη άκρη του Ατλαντικού, μια συνεργασία που ουσιαστικά ξεκίνησε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο και αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Δεν αποκλείεται μάλιστα, εάν διατηρηθεί η δυναμική που υπάρχει σήμερα, η αμερικάνικη αγορά να αναδειχθεί στην πρώτη αγορά της ΜΕΒΓΑΛ στο εξωτερικό, ξεπερνώντας ακόμη και την Ιταλία που παραδοσιακά κρατάει τα «σκήπτρα».

Η αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Μαίρη Χατζάκου εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανοποιημένη με την πορεία των πωλήσεων στο εξωτερικό, επισημαίνοντας πως τα προϊόντα της εταιρείας δεν περιορίζονται στις ethnic αγορές, αλλά απευθύνονται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό της κάθε χώρας.

Θετικό, έστω και οριακά, είναι το πρόσημο και στην εσωτερική αγορά, παρ’ ότι η κατανάλωση κινείται χαμηλότερα από τις προσδοκίες που υπήρχαν μετά την άρση των lockdown και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Προβληματισμός επικρατεί για την κατακόρυφη αύξηση του κόστους των πρώτων υλών σε όλες τις κατηγορίες, από το αιγοπρόβειο γάλα και τη ζάχαρη μέχρι τα υλικά συσκευασίας (πλαστικά, χαρτόνια, κα.), με την κα. Χατζάκου να εκφράζει την ανησυχία της για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στις τελικές τιμές. Σπεύδει βέβαια να υπογραμμίσει πως μέχρι στιγμής η ΜΕΒΓΑΛ απορροφά την πρόσθετη επιβάρυνση και δεν την έχει μετακυλήσει στον καταναλωτή.

Ερωτηθείσα για τη συμφωνία πώλησης της Chipita, στην οποία η οικογένεια Χατζάκου διατηρεί ένα μικρό ποσοστό, η κα. Χατζάκου αναφέρει πως πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό deal για την Ελλάδα, τονίζοντας πως τρέφει απεριόριστη εμπιστοσύνη στον Σπύρο Θεοδωρόπουλο και περιμένει να ενημερωθεί για τα επόμενα βήματα της συμφωνίας.

Όσον αφορά στην τύχη του ποσοστού της Vivartia στην ΜΕΒΓΑΛ (περίπου 43%), μετά την εξαγορά της πρώτης από το CVC και εάν υπάρχουν συζητήσεις, η κα. Χατζάκου ξεκαθαρίζει πως προτεραιότητά της αυτή τη στιγμή είναι η ανάπτυξη της εταιρείας, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

 

Διαβάστε επίσης:

Μυλαίδη Στούμπου: Η νέα Πρόεδρος της Επιτροπής Women in Business του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου

Η Μαριάννα Μόσχου εκ βαθέων: Το Ιδρυμα Ωνάση, η ΕΛΕΠΑΠ και η μεγάλη τραπεζική καριέρα

Άνα Μποτίν: Η ισχυρότερη τραπεζίτισσα του κόσμου δε γνωρίζει τι θα πει «μετριότητα»