INSPIRATION

Sonja Rasula: Πώς θα διαχειριστείτε την οικονομική κρίση που έρχεται

3 tips από την επιχειρηματία

πηγή: Instagram @sonjarasula
πηγή: Instagram @sonjarasula

Η Unique Markets είναι μία ασυνήθιστη εταιρεία. Προσφέρει μία μοναδική εμπειρία αγορών, η οποία περιλαμβάνει κορυφαίους σχεδιαστές και ανεξάρτητους επιχειρηματίες. Έχει τη βάση της στο Los Angeles, όμως έχει επεκταθεί σ’ ολόκληρη τη χώρα.

Όλα ξεκίνησαν όταν η ιδρύτριά της, Sonja Rasula, είδε ένα κενό στο χώρο του shopping. Δεν υπήρχαν εκλεπτυσμένα «παζάρια» που να δίνουν στον καταναλωτή την αίσθηση της κοινότητας. Έτσι, το 2008, όταν η παγκόσμια οικονομική κρίση βρισκόταν στην αρχή της, εκείνη έκανε το μεγάλο βήμα. Τάραξε τα νερά θέτοντας σε εφαρμογή το σχέδιό της. Κι έτσι, η Unique Markets ήρθε στη ζωή.

πηγή: Instagram @sonjarasula

Η Rasula ήταν άνεργη, καθώς η προσπάθειά της να γίνει διακοσμήτρια δεν απέδωσε. «Δεν είχα plan B, δεν είχα τίποτα. Απελπίστηκα, τα υπαρξιακά μου προβλήματα κορυφώθηκαν κι άρχισα να αναρωτιέμαι ποια είμαι και τι θα κάνω με τη ζωή μου», εκμυστηρεύτηκε στο Forbes.

Δώδεκα χρόνια μετά, διηγείται το δικό της success story. Η πανδημία, φυσικά, δεν την άφησε ανεπηρέαστη. Η καραντίνα και το lockdown σήμαιναν ένα πράγμα: Η επιχείρηση δε θα μπορούσε να συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά. Ακυρώθηκαν όλα τα προγραμματισμένα παζάρια, τα οποία θα φιλοξενούσαν περισσότερους από 200 εμπόρους με τα προϊόντα τους. Αλλά δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια κι αντιμετώπισε την πρόκληση.

πηγή: Instagram @UniqueMarkets

Τι έκανε; Δημιούργησε ένα e-shop αφιερωμένο, αρχικά, στην Ημέρα της Μητέρας. Πρόσθεσε και τα στοιχεία εκείνων με τους οποίους είχε συνεργαστεί ολόκληρο το 2019 και στην αρχή της φετινής χρονιάς, ώστε το κοινό να μπορεί να ρίξει μία ματιά στης δημιουργίες τους.

Επιπλέον, καθημερινές live μεταδόσεις στο Instagram προωθούν τους επιχειρηματίες της κοινότητας της Unique Market, γεμίζοντάς μας θετική ενέργεια κι αισιοδοξία. Τέλος, παρουσιάζει μία μίνι σειρά συνεντεύξεων που παίρνει σε «ανταγωνιστές» της, ανταλλάσσοντας παράλληλα τις ιδέες τους.

Προσπαθεί να μας εμπνεύσει να σχεδιάσουμε τα επόμενά μας βήματα, ώστε να βγούμε όσο πιο αλώβητοι γίνεται από την οικονομική κρίση που ήδη ξεκινά να κάνει την εμφάνισή της. Παρακάτω, βρίσκονται τρία σημαντικά tips που θεωρεί πως θα μας βοηθήσουν:

Βοήθησε το κοινό σου για να σε βοηθήσει κι εκείνο

«Μην πουλάς – αντί γι’ αυτό δες πώς θα εξυπηρετήσεις το κοινό σου, δείχνοντας τι πραγματικά αξίζεις. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε αυτό που έγινε, αλλά μπορούμε να ελέγξουμε την αντίδρασή μας», τόνισε. «Βοηθώντας τους τώρα, θα κερδίσεις τη μελλοντική τους υποστήριξη.»

Στο λογαριασμό τις Unique Markets στο Instagram, έχουν αναρτηθεί ενημερωτικά βίντεο με θέματα που απασχολούν το κοινό, όπως η εξοικονόμηση χρημάτων και η μουσική. Τον περασμένο μήνα, η Sonja μαζί με άλλους επιχειρηματίες, παρουσίασε την πλατφόρμα Mind Your Business η οποία περιλαμβάνει νέα, άρθρα και πηγές που απευθύνονται στους ιδιοκτήτες εταιρειών. Μέχρι στιγμής, οι συνδρομητές ξεπερνούν τους 14 χιλιάδες!

«Αν ασχολείσαι με την ένδυση ή τα υφάσματα, ξεκίνα να παράγεις μάσκες και δώρισε μέρος των εσόδων. Εάν είσαι λογιστής, γράψε άρθρα και συμβούλευσε τους πελάτες σου για τις επενδύσεις και την αποταμίευση. Τα αρχιτεκτονικά γραφεία μπορούν να παρέχουν χρήσιμα hacks για την οργάνωση του γραφείου μας στο σπίτι», πρότεινε.

Δείξε ενδιαφέρον

Οι καταναλωτές δε χρειάζονται νέες αγορές αυτή τη στιγμή. «Δεν φαίνεται ωραίο και θα επιδράσει αρνητικά σχεδόν αμέσως στο brand σου. Αντί για αυτό, δείξε πως νοιάζεσαι», μας συμβούλευσε. «Να επικοινωνείς με το κοινό σου, να αλλάξεις το στιλ των emails και των αναρτήσεων στα social media, να ανοίξεις μαζί τους ένα διάλογο.»

Όταν εκείνη έμαθε πως τα καταστήματα θα έκλειναν σε Seattle και San Fransisco, δεν έχασε χρόνο κι οργάνωσε την αλλαγή της κεντρικής σελίδας του site. Αντί για φωτογραφίες ανθρώπων στις εκδηλώσεις της, πλέον μπορούμε να δούμε DIY ιδέες, άρθρα για μικρές επιχειρήσεις και καλλιτέχνες.

Μην περιορίζεσαι

Την ώρα που φροντίζουμε το ήδη υπάρχον κοινό μας, θα επεκταθούμε αγγίζοντας ανθρώπους που πριν δεν άνηκαν στο target group μας. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχουμε, είναι μέσα από συνεργασίες με άλλες εταιρείες. Η Unique Market ένωσε τις δυνάμεις της μ’ εκείνες των Creat & Cultivate, Constant Contacτ, Mastercard, Female Founder Collective και StockX. Μίλησε για την ιστορία της, έδωσε συμβουλές και οργάνωσε διαδικτυακά σεμινάρια, προσελκύοντας περισσότερο κόσμο. «Είναι βασικό να ‘βγεις μπροστά’ ώστε να σε ανακαλύψουν περισσότεροι. Να τους αντιμετωπίζεις όλους σαν πιθανούς πελάτες!», σημείωσε στο Forbes.

Αν έχουμε το δικό μας εμπορικό κατάστημα, μπορούμε να ζητήσουμε από κάποιον προμηθευτή μας να μας φιλοξενήσει στο επόμενο Instagramικό του live. Αν έχουμε βιβλιοπωλείο, γιατί να μην πάρουμε συνεντεύξεις από Έλληνες συγγραφείς που προωθούν τα βιβλία τους; Έτσι, θα βγούμε όλοι κερδισμένοι.

πηγή: Instagram @sonjarasula

«Η αλλαγή είναι η μοναδική σταθερά της ζωής», είπε η Sonja Rasula και είχε απόλυτο δίκιο. «Αυτό που έρχεται θα με κάνει να νιώσω πως χάνω τον έλεγχο της κατάστασης. Κι αν το αποδεχθώ, δε θα μπορέσω να προχωρήσω μπροστά.»