Σαμάνθα Φρανζ: Η 29χρονη CEO που μέσα στο 2020 εκτόξευσε τα κέρδη της κατά 4 εκ. δολάρια | Portraits
SUCCESS STORIES

Σαμάνθα Φρανζ: Η 29χρονη CEO που μέσα στο 2020 εκτόξευσε τα κέρδη της κατά 4 εκ. δολάρια

πηγή: Instagram @samiiryan

Από τη στιγμή που, το Μάρτιο του 2020, το #μένουμεσπίτι έγινε παγκόσμιο σύνθημα, οι ενδυματολογικές επιλογές μας άλλαξαν ριζικά. Αυτό ακριβώς εκμεταλλεύτηκε η 29χρονη ιδρύτρια και CEO  της By Samii Ryan, Σαμάνθα Φρανζ, και μέσα σε έναν χρόνο, είχε κέρδη 4 εκατομμυρίων δολαρίων – μία αύξηση της τάξης του 650% από το 2019.

πηγή: Instagram @samiiryan

«Πήγα σε δημόσιο σχολείο όπως όλοι. Ήμουν μαζορέτα και έπαιζα ποδόσφαιρο, αλλά ζούσα σε κέντρο φιλοξενίας αστέγων με την οικογένειά μου», έχει αναφέρει. «Όταν οι γονείς μου πήραν διαζύγιο, μετακομίζαμε συνέχεια. Ήταν σαν να έκανα περιοδεία». Κι όμως, βρέθηκε στους «30 Under 30» του Forbes.

Αυτό που πάντα ήθελε, ήταν να γίνει «φυσιολογική». Δεν έλεγε στους συμμαθητές της πως, μαζί με τη μητέρα και τις δύο αδελφές της, μετακινούνταν από καταφύγιο σε καταφύγιο, κοιμούνταν σε καναπέδες φίλων, στο αυτοκίνητο. Αποφοίτησε και πήγε στο κολέγιο της περιοχής της για να σπουδάσει οδοντοτεχνική, με την ελπίδα να βγάλει αρκετά χρήματα και να αυτονομηθεί. Προκειμένου να πληρώσει τα δίδακτρα, έφτιαχνε σκουλαρίκια και τα πουλούσε σε μουσικά φεστιβάλ, ενώ συχνά πήγαινε στα παρασκήνια για να δείξει στους καλλιτέχνες τις δημιουργίες της.

Παράλληλα, εργαζόταν ως σερβιτόρα. Κάποια μέρα, την ώρα της βάρδιάς της άκουσε στο ραδιόφωνο συνέντευξη της αγαπημένης της ερμηνεύτριας, Kesha, η οποία είχε μόλις κυκλοφορήσει το τραγούδι με τίτλο Tik Tok που αμέσως έφτασε στην κορυφή των charts. Μιλούσε για τα κοσμήματά της, τα οποία είχε σχεδιάσει «κάποια κοπέλα σε ένα live». Πέρασε μερικά λεπτά μιλώντας για το ταλέντο της Σαμάνθα, ενώ έδωσε τα στοιχεία της. Σχεδόν αμέσως, τα καταστήματα την προσέγγισαν και ξεκίνησε να συνεργάζεται με κολοσσούς όπως η Nordstrom. Άφησε το πανεπιστήμιο, μετακόμισε στο σπίτι του συντρόφου της και ξεκίνησε την εταιρεία της από ένα υπόγειο.

«Δεν είχα ιδέα τι έκανα, απλώς έφτιαχνα τα αξεσουάρ μου», δήλωσε σε συνέντευξή της στο Forbes.

πηγή: Instagram @samiiryan

Όταν πούλησε περίπου 10 χιλιάδες ζευγάρια σκουλαρίκια και συγκέντρωσε 200 χιλιάδες δολάρια, έφυγε για το Λος Άντζελες. Εργάστηκε για λίγο ως μοντέλο και άφησε την επιχείρηση στην άκρη, ενώ βρέθηκε στα εξώφυλλα των περιοδικών Inked και Maxim. To 2015, συνάντησε τον Έβαν Πίνσταϊν, ο οποίος συνεργαζόταν με το brand αθλητικών ρούχων Moose Limited. Εκείνος την ενθάρρυνε να επανέλθει στο χώρο των επιχειρήσεων και να επαναφέρει την εταιρεία της στο προσκήνιο, αλλά με εντελώς διαφορετική ταυτότητα.

Ακολούθησε τη συμβουλή του και, δύο χρόνια μετά, η Σαμάνθα Φρανζ είχε σχεδιάσει τη γική της γραμμή ρούχων. Πούλησε μερικά κομμάτια στην αλυσίδα Zumiez, ενώ έξι μήνες αργότερα, συνεργαζόταν αποκλειστικά μαζί της, προμηθεύοντας και τα 650 καταστήματα.

Αυτό που την οδήγησε ψηλά, είναι η επαφή με το κοινό. Αφουγκράζεται τις επιθυμίες των καταναλωτών και προσαρμόζεται σε εκείνες, τους πλησιάζει αντί να τους καλεί. Αυτήν τη στιγμή, την εμπιστεύεται το δυναμικό ηλικιακό γκρουπ 18 – 30.

Αυτήν τη στιγμή, στην casual αγορά επικρατεί συνωστισμός. Αμέτρητες εταιρείες, από την Balenciaga ως την Prada, έχουν κυκλοφορήσει τις δικές τους πιο αθλητικές γραμμές, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών εν μέσω πανδημίας. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα είδη αποτελούν το 40% των ηλεκτρονικών πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2020, με τη Nike να πρωταγωνιστεί κερδίζοντας 37 δισεκατομμύρια δολάρια. Κι η Φρανζ, όμως, ξεχώρισε, χάρη στις συνεργασίες της με εταιρείες όπως η Care Bear και η Smiley.

πηγή: Instagram @samiiryan

Τώρα, βέβαια, που τα προστατευτικά μέτρα χαλαρώνουν και ο κόσμος βγαίνει συχνότερα από το σπίτι, ίσως οι καταναλωτές προτιμήσουν να αφήσουν για λίγο τις φόρμες και τα φούτερ τους. Έχοντας αυτό κατά νου, η Φρανζ  που – που περιμένει το πρώτο της παιδί – παραμένει αισιόδοξη και σχεδιάζει τα επόμενά της βήματα.

«Είμαστε εταιρεία μαζικής παραγωγής», εξήγησε στο Forbes. «Ξέρουμε μέχρι πού φτάνουν οι δυνάμεις μας, πόσα μπορούμε να πουλήσουμε και τι να κάνουμε για να παραμένουν σταθερά τα νούμερα, κάθε μήνα».

 

Διαβάστε επίσης:

Ράμπια Γκορ: Η κορυφαία νεαρή επιχειρηματίας της Αφρικής που δεν τελείωσε ποτέ το σχολείο

Λόρεν Σίμονς: Η «Λύκαινα της Wall Street» ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στις επιχειρήσεις