SUCCESS STORIES

Το φαινόμενο Καρντάσιαν: Η οικογένεια που άλλαξε την έννοια των business

Το φαινόμενο Καρντάσιαν: Η οικογένεια που άλλαξε την έννοια των business
πηγή: Twitter @KimKardashian

Ήταν πίσω στο 2011, όταν το Forbes ανέφερε το όνομα της Κιμ Καρντάσιαν στις σελίδες του. Ο λόγος; Ένα αφιέρωμα για τους λογαριασμούς επωνύμων στο Twitter – εκείνη, είχε 6,6 εκατομμύρια followers και βρισκόταν ακριβώς μία θέση μετά τον Μπαράκ Ομπάμα στην κατάταξη. Πέντε χρόνια μετά, ήταν το πρόσωπο του εξωφύλλου του περιοδικού, επειδή κέρδισε 51 εκατομμύρια δολάρια σε μία χρονιά, χάρη στο παιχνίδι για κινητά τηλέφωνα που είχε κυκλοφορήσει. Φέτος, για πρώτη φορά, μπήκε στη λίστα των δισεκατομμυριούχων.

Υπολογίζεται πως η περιουσία της αυξήθηκε στο 1 δισ. το 2021, ενώ τον περσινό Οκτώβριο βρισκόταν στα 780 εκατομμύρια δολάρια, χάρη στις δύο επιτυχημένες επιχειρήσεις της, τις KKW Beauty και Skims, αλλά και το reality show που πρωταγωνιστεί, ορισμένες εμπορικές συμφωνίες και επενδύσεις. Βέβαια, οι εταιρείες που η ίδια ίδρυσε είναι εκείνες που της αποφέρουν τα περισσότερα έσοδα. Όπως έγραψε στο Twitter την ημέρα που βρέθηκε στο εξώφυλλο του Forbes, «όχι κι άσχημα για κάποια ατάλαντη». Έτσι τη χαρακτήριζαν, άλλωστε, για χρόνια.


Αυτό που την ξεχωρίζει από άλλους καταξιωμένους ανθρώπους, είναι η τακτική της στο marketing. Αντί να πληρώνει διαφημίσεις και να προωθεί τα εμπορεύματα με τον πατροπαράδοτο τρόπο, βασίζεται στα προσωπικά της social media. Το κοινό της τη λατρεύει, άλλωστε, και ακολουθεί κάθε της κίνηση. Υπάρχει κόσμος που αγοράζει τις κολώνιες χωρίς καν να τις έχει μυρίσει, παίρνει makeup χωρίς να ελέγχει την απόχρωση. Θέλει κάτι με την υπογραφή της και το παίρνει. Η επιτυχία είναι δεδομένη.

Τώρα που η εκπομπή Keeping Up With The Kardashians φτάνει στο τέλος της, έπειτα από 20 σεζόν, μπορούμε να παραδεχθούμε πως ολόκληρη η οικογένεια έχτισε την επιτυχία της στα social media και άλλαξε για πάντα το χώρο των επιχειρήσεων. Οι Καρντάσιαν ήξεραν πολύ καλά τι ήθελαν: Φήμη και χρήμα. Και χάραξαν μόνες τους το δρόμο για να τα αποκτήσουν.


Πώς τα κατάφεραν;

Όλα ξεκίνησαν από το reality. Την ώρα που οι περισσότεροι επώνυμοι εμφανίζονταν μόνο στο κόκκινο χαλί, αψεγάδιαστοι, οι Καρντάσιαν τόλμησαν να «τσαλακωθούν». Μέσω των social media κέρδισαν την αγάπη του κοινού και μιλούσαν απευθείας στους θαυμαστές τους. Δεν είχαν προσλάβει ομάδα επικοινωνίας, δεν είχαν εκπροσώπους Τύπου. Έμαθαν πως έπρεπε κάτι να «πουλήσουν» και, όπως εξήγησε στο Al Jazeera o CEO του πρακτορείου marketing Open Influence, Έρικ Ντάχαν, αποφάσισαν να μετατραπούν οι ίδιες στο πιο κερδοφόρο προϊόν τους. Είχαν τον απόλυτο έλεγχο της εικόνας τους και άνοιξαν το δρόμο που πολλοί ακολούθησαν.

Το Keeping Up With The Kardashians ξεκίνησε ως μία εκπομπή για μία ακόμη πλούσια οικογένεια. Πήρε, τελικά, άλλη διάσταση.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kardashians on E! (@kuwtk)


Οι Καρντάσιαν δε δίστασαν να μιλήσουν στην κάμερα για το διαζύγιο, τον εθισμό, την ταυτότητα φύλου – ας μην ξεχνάμε πως ολόκληρος ο κόσμος μπορούσε να δει την Κέιτλιν Τζένερ να γίνεται η γυναίκα που ονειρευόταν και τις κόρες της να προσπαθούν να συμβιβαστούν με τη νέα πραγματικότητα. Έφεραν στη συζήτηση θέματα που θεωρούνταν ταμπού, έβαλαν τους τηλεθεατές στην καθημερινότητά τους και την προσωπική τους ζωή. 

Εξαιτίας τους, εκατομμύρια άνθρωποι πίστεψαν πως μπορούσαν να γίνουν διάσημοι μέσω των social media, πως ο καθένας είχε τη δυνατότητα να ζήσει το όνειρο. Αυτό, φυσικά, δεν ισχύει. 


Οι Καρντάσιαν δεν είναι σταρ, είναι πολύ καλά οργανωμένα brands. Κι η επιτυχία τους οφείλεται στην επικοινωνία με το κοινό. Η Κάιλι Τζένερ ήταν ανήλικη ακόμη όταν ίδρυσε την Kylie Cosmetics, η οποία ξεκίνησε με μία απλή σειρά κραγιόν και «άνθισε» σε εταιρεία εκατομμυρίων. Ήταν 21 το 2019, όταν χαρακτηρίστηκε η νεότερη αυτοδημιούργητη δισεκατομμυριούχος της ιστορίας – ανεξάρτητα από το αν άξιζε τον τίτλο ή όχι. Έρευνα του Forbes αποκάλυψε πως, τελικά, η περιουσία της άγγιζε τα 700 εκατομμύρια δολάρια.

Οι καταναλωτές αγόραζαν κι εξακολουθούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους επειδή προέρχονται από εκείνες. Κι αυτό γιατί οι Καρντάσιαν δεν πουλούν απλώς καλλυντικά ή ρούχα, αλλά την εμπειρία. 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kris Jenner (@krisjenner)


Όπως και να ‘χει, όσο επιτυχημένες κι αν είναι οι αδελφές της οικογένειας και η Κρις Τζένερ να έχει τον τίτλο της momager, η Κιμ έχει το μεγαλύτερο success story. Το κοινό τη γνώρισε ως την κόρη του διάσημου δικηγόρου που υπερασπίστηκε τον Ο. Τζ. Σίμπσον, ενώ αργότερα καθιερώθηκε ως η βοηθός της Πάρις Χίλτον. Η αλλοτινή αφελής κοπέλα, είναι σήμερα μία μητέρα τεσσάρων παιδιών που σπουδάζει νομική και διευθύνει τις κερδοφόρες επιχειρήσεις της.

«Ποτέ δεν είναι αργά για να κάνεις τα όνειρά σου πραγματικότητα», έχει αναφέρει. Αφορμή για την επιστροφή στα πανεπιστημιακά έδρανα, ήταν η συμβολή της στην αποφυλάκιση της Άλις Μέρι Τζόνσον, το 2018. Η 63χρονη γυναίκα είχε καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη για κατοχή ήπιων ναρκωτικών. Πλέον, προσπαθεί σκληρά να βοηθήσει ανθρώπους που έχουν χάσει την ελευθερία τους. Μάλιστα, έχει αποκαλύψει πως πολλές από τις πληρωμένες αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν γίνει για να χρηματοδοτήσει αυτό το σκοπό.


Αν, πίσω στο 2007, μετά την πρεμιέρα του Keeping Up With The Kardashians, έλεγε κάποιος πως Κιμ Καρντάσιαν θα γινόταν μία businesswoman με το όνομά της γραμμένο στη λίστα των δισεκατομμυριούχων του Forbes, πολλοί θα γελούσαν. Τελικά, η 40χρονη σήμερα επιχειρηματίας, κατάφερε να διαψεύσει καθέναν που τόλμησε να την αμφισβητήσει.

 

Διαβάστε επίσης:

Ράμπια Γκορ: Η κορυφαία νεαρή επιχειρηματίας της Αφρικής που δεν τελείωσε ποτέ το σχολείο

Amal Alamuddin: H δικηγόρος που μάχεται ενάντια στον ISIS

Ραμόνα Χουντ: Πώς η πρώτη Μαύρη CEO της FedEx κατάφερε να φτάσει στην κορυφή

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση