STYLE

Balenciaga: Η σατυρική καμπάνια του οίκου για τις εκλογές, το περιβάλλον και το σύμπαν

Πηγή φωτογραφίας Instagram @gvasaliaga

Η νέα διαφημιστική καμπάνια του οίκου Balenciaga άφησε αρκετούς να αναρωτιούνται και άλλους να νιώθουν κάπως περίεργα… ακόμα και «άβολα».

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Demna Gvasalia μέσα από την νέα του καμπάνια για την season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020, θέλησε να σατιρίσει και να θίξει τις επερχόμενες αμερικάνικες εκλογές του Νοεμβρίου, όπου Ρεπουμπλικάνοι και Δημοκρατικοί έρχονται μέτωπο με μέτωπο για τον Λευκό Οίκο και το Oval Office. Ωστόσο, δεν αναφέρεται μόνο στην έκρυθμη πολιτική κατάσταση στις ΗΠΑ, καθώς συνεχίζει μέσω του βίντεο που διαρκεί 4 λεπτά, κάνοντας σαφείς αναφορές στο μεταναστευτικό, το περιβαλλοντικό, το κυκλοφοριακό κομφούζιο των μεγαλουπόλεων και την αστρολογία…

Ο Gvasalia δημιούργησε άλλη μία καμπάνια που είναι έτοιμη να προκαλέσει τον κόσμο και τις αντιδράσεις τους, αλλά πιο πολύ το Internet, διότι είναι «καταδικασμένη» να γίνει viral. Εμπνευσμένη από τα πιο δυσάρεστα γεγονότα της εποχής μας, ο Γάλλος σχεδιαστής αποφάσισε να παρουσιάσει ένα «μεταποκαλυπτικό» δελτίο ειδήσεων το οποίο φέρνει αρκετά στη διάσημη σειρά «Black Mirror». Υπό το ατμοσφαιρικό industrial soundtrack, τα μοντέλα γίνονται οι παρουσιαστές ντυμένοι με ρούχα από την καινούρια συλλογή του οίκου Balenciaga και «εκφωνούν» τις ειδήσεις (χωρίς οι φωνές τους να ακούγονται), με τα στόματα τους ψηφιακά επεξεργασμένα. Ταυτόχρονα, αξιοπερίεργοι και ελαφρώς ενοχλητικοί τίτλοι ειδήσεων παρελαύνουν στο βίντεο, όπως «Ο επαναπροσδιορισμός των πλανητών», «Το τέλος της κυκλοφοριακής συμφόρησης», «Που ακριβώς πηγαίνει το νερό;» και η έναρξη μιας φανταστικής πολιτικής εκστρατείας. Ακόμα, ένα σουρεαλιστικό μπάνερ κάτω από τους τίτλους ειδήσεων ενημερώνει τους «τηλεθεατές» πως «η χαβανέζικη πίτσα ανακαλύφθηκε από έναν Έλληνα στο Καναδά».

Η σκηνοθεσία έγινε από τον Will Benedict, ενώ το μουσικό background είναι σύνθεση του μουσικού Wolf Eyes. Η περίεργη φουτουριστική αισθητική του βίντεο ακολουθεί την ίδια με αυτή της έντυπης καμπάνιας, όπου παρουσιάζονται τα μοντέλα φωτογραφημένα ως πολιτικοί, καθιστώντας την ως την τέλεια διαφήμιση για τους ταραγμένους καιρούς που διανύουμε. Άλλωστε, ο Gvasalia είναι γνωστός για το προβοκατόρικο στυλ του και τη διάθεση του για να κοροϊδεύει, να σατιρίζει και να σοκάρει!