BEAUTY

Πώς ο κορονοϊός έχει επηρεάσει τη βιομηχανία της ομορφιάς;

Photo by Raphael Lovaski on Unsplash

Η βιομηχανία της ομορφιάς αλλάζει ραγδαία κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού. Σε μια νέα έκθεση της εταιρείας δεδομένων Poshly, αποκαλύπτεται ότι τόσο οι λιανοπωλητές καλλυντικών, όσο και οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες ομορφιάς αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς προκλήσεις, στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν τις δουλειές τους στα προ του ιού επίπεδα. ‘Ολα τα κομμωτήρια και ινστιτούτα ομορφιάς έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, αφήνοντας μακιγιέζ και κομμωτές, χωρίς εισοδήματα. Ως αποτέλεσμα, γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο ότι η πανδημία πιθανότατα θα αφήσει ζημιά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στη βιομηχανία.

Η νέα έκθεση της Poshly αναλύει τον τρόπο με τον οποίο θα επηρεαστούν οι διάφοροι επαγγελματίες ομορφιάς από την πανδημία του κορονοϊού. Μιλώντας στο Insider, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, Doreen Bloch, δήλωσε ότι η Poshly δημιούργησε την έκθεσή της, αφού οι πελάτες άρχισαν να ρωτούν πώς ο ιός θα μπορούσε να επηρεάσει τη βιομηχανία με την πάροδο του χρόνου.

«Ειδικά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, κάθε μάρκα έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την κρίση του COVID-19, και έτσι πιστεύαμε ότι θα ήταν χρήσιμο. Νομίζω ότι όλοι προσαρμόζονται και εξελίσσονται κάθε ώρα γύρω από αυτήν την κρίση και τις επιπτώσεις της».

Η έκθεση, η οποία ανέλυσε τις απαντήσεις 872 ατόμων στη βιομηχανία της ομορφιάς, επικεντρώνεται κυρίως στις ΗΠΑ. Ωστόσο, η Bloch σημειώνει ότι η πανδημία του κορανοϊού είναι ένα «παγκόσμιο φαινόμενο» που «είναι πραγματικά καταστροφικό για τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο». Πιο αναλυτικά, ένα εκατομμύριο εργαζόμενοι στον κλάδο της ομορφιάς επηρεάζονται από τον ιό. Τα ινστιτούτα έχουν κλείσει στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ, ενώ σε όποιες παραμένουν ανοιχτά τηρούνται συγκεκριμένα μέτρα.

Προς το παρόν, πολλοί επαγγελματίες ομορφιάς έχουν επικεντρωθεί στη διεξαγωγή ψηφιακών μαθημάτων σχετικών με το αντικείμενο. Μιλώντας στο Insider, η μακιγιέζ, Shalonda Peguero, είπε ότι έχει δεχθεί μεγάλο οικονομικό και επαγγελματικό πλήγμα και αποφάσισε να προσφέρει μαθήματα, όταν η επιχείρησή της ανέστειλε τη λειτουργία της. «Διδάσκω σε πολλούς ανθρώπους πώς να κάνουν το δικό τους μακιγιάζ. Χρεώνω ένα μικρό ποσό για αυτό, και περιέργως πολλοί άνθρωποι ήθελαν να εγγραφούν στην τάξη, οπότε αυτό με βοήθησε».

Παρόλο που η Peguero είπε ότι είναι αρκετά ανήσυχη για τις διαρκείς επιπτώσεις που μπορεί να έχει ο κορανοϊός στην επιχείρησή της, πιστεύει ότι οι άνθρωποι θα χρησιμοποιούν πάντα μακιγιάζ, ειδικά όταν αρχίσουν να προγραμματίζουν εκ νέου τους γάμους τους, που έχουν αναβληθεί.

Οι καταναλωτές μπορεί να εξαρτώνται λιγότερο από επαγγελματίες ομορφιάς ως αποτέλεσμα του κορονοϊού

Σύμφωνα με την Bloch, οι κοινωνικές αποστάσεις και η καραντίνα οδηγούν τους ανθρώπους να δημιουργούν και να πειραματίζονται με την εμφάνισή τους. Σημείωσε, για παράδειγμα, ότι οι άνθρωποι που εμπιστεύονταν εδώ και χρόνια τους κομμωτές τους, τώρα προσπαθούν να αντιγράψουν τη δουλειά τους, χρησιμοποιώντας ο,τι αντικείμενα έχουν στο σπίτι. «Νομίζω ότι ο λόγος που θα δούμε ότι αυτό θα έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο είναι ότι ακόμη και όταν τελειώσει η κρίση του COVID-19, οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να είναι πολύ προσεκτικοί για τις οικείες εμπειρίες τους με τους παρόχους υπηρεσιών. Πολλοί πελάτες θα αρχίσουν να αναρωτιούνται αν είναι υγιεινό να επισκεφθούν τέτοιους χώρους».

Αν και δεν είναι κακό οι άνθρωποι να μαθαίνουν και να εξελίσσουν τις δεξιότητές τους, αναμφίβολα θα επηρεαστούν οι επαγγελματίες του χώρου.

Οι λιανοπωλητές καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς θα αντιμετωπίσουν επίσης εμπόδια

Οι λιανοπωλητές καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς έχουν ακολουθήσει διάφορες προσεγγίσεις για τον χειρισμό των επιπτώσεων κορονοϊού. Για παράδειγμα, πολλοί έχουν κλείσει προσωρινά τα φυσικά καταστήματα για να προστατεύσουν τους υπαλλήλους και τους πελάτες τους από την πανδημία. Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι από αυτούς προσφέρουν τα προϊόντα τους online, με δωρεάν αποστολή σε πολλές περιπτώσεις. «Οι λιανοπωλητές θα «χτυπηθούν» λιγότερο, επειδή υπάρχει ένας τρόπος να μετατοπίσουν γρήγορα την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, δηλαδή online» είπε η Bloch.

Παρόλα αυτά, είναι απίθανο όλοι οι έμποροι να περάσουν την πανδημία το ίδιο. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καταναλωτές προτιμούν να προμηθεύονται προϊόντα από μάρκες, όπως οι Dove, Maybelline, Neutrogena, Cetaphil και Elf Cosmetics. Κυρίως επειδή είναι προσιτές. Απ’ότι φαίνεται, οι άνθρωποι δεν επιλέγουν να αγοράσουν από πιο ακριβά και πολυτελή brands. «Νομίζω ότι γενικά οι άνθρωποι στρέφονται σε πιο DIΥ λύσεις, με πρώτες ύλες και προϊόντα που είναι πιο οικονομικά» παρατήρησε η Bloch.

Για να επιβιώσουν, οι έμποροι και οι επαγγελματίες ομορφιάς πρέπει να επικεντρωθούν στις ψηφιακές τους επιχειρήσεις. Στο τέλος της ημέρας, το μέλλον της βιομηχανίας είναι αβέβαιο. Δεν υπάρχει καμία ιδέα για το πώς οι καταναλωτές θα ψωνίσουν μόλις τελειώσει η πανδημία και είναι εξίσου ασαφές εάν οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες αυτές θα βλέπουν συνεχείς επιπτώσεις από τον ιό. Ωστόσο, η Bloch πιστεύει ότι υπάρχουν βήματα, που μπορούν να γίνουν για να ανταπεξέλθουν σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.

«Ακούμε από τους καταναλωτές ότι περίπου τα 2/3 από αυτούς δεν ενδιαφέρονται για την κυκλοφορία νέων προϊόντων αυτή τη στιγμή. Απλώς δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να διαφημίσει μια εταιρεία την καινούργια της παλέτα. Παρόλο, που υπάρχει εκείνο το 1/3 των καταναλωτών που είναι ανοιχτοί σε κάτι τέτοιο, η πλειοψηφία αυτή τη στιγμή αισθάνεται πως το μόνο που έχει σημασία αυτή τη στιγμή είναι να βγούμε από την κρίση που βιώνουμε».

View this post on Instagram

Love, Kim & the KKW Team

A post shared by KKW BEAUTY (@kkwbeauty) on

Αντί για νέα προϊόντα, η Bloch είπε ότι οι καταναλωτές είναι τώρα «πιο πρόθυμοι» να αποκτήσουν «χρήσιμες πληροφορίες». Για παράδειγμα, οι άνθρωποι θέλουν να μάθουν τεχνικές για την εφαρμογή διαφορετικών προϊόντων, για τον καθαρισμό των πινέλων μακιγιάζ τους, απαντήσεις τις οποίες μπορούν να δώσουν τόσο οι ελεύθεροι επαγγελματίες, όσο και οι εταιρείες ομορφιάς. «Θα αρχίσουμε να βλέπουμε τη διενέργεια όλο και περισσότερων διαδικτυακών εκδηλώσεων και live συζητήσεων. Οι άνθρωποι, που έχουν ως κοινό ένα θέμα που αγαπούν, θα έρχονται κοντά και αυτό είναι πολύ σημαντικό στην εποχή που ζούμε».