STYLE

Sergio Rossi: Η ιστορία του «μάγου» των παπουτσιών

Πηγή φωτογραφίας Instagram @vivaboutiquegh

Η βιομηχανία της μόδας μετράει άλλη μία απώλεια, η οποία είναι αναντικατάστατη και σίγουρα θα αφήσει ένα μεγάλο κενό. Ο λόγος για τον θάνατο του «μάγου» των παπουτσιών Sergio Rossi.

Την Παρασκευή ανακοινώθηκε πως o Sergio άφησε την τελευταία του πνοή μετά από τη δικιά του μάχη με τον κορονοϊό. Είχε νοσηλευθεί πριν μέρες στο νοσοκομείο της Τσέσενα, μιας πόλης της Εμίλια-Ρομάνα, ενός από τους νομούς που χτυπήθηκαν βιαιότερα από την πανδημία. Ο CEO του οίκου παπουτσιών του Sergio, Riccardo Sciutto, αναφερόμενος στο θάνατο του υπογράμμισε πως «ήταν ένας μεγάλος δημιουργός και ήταν μεγάλη χαρά που συναντήθηκαν οι δρόμοι μας. Ήταν ένας πνευματικός οδηγός και είναι και τώρα περισσότερο από ποτέ. Αγάπησε τις γυναίκες και κατάφερε να συλλάβει τη θηλυκότητα με έναν μοναδικό τρόπο. Τα παπούτσια του ήταν πάντα ευκολοφόρετα και ο ίδιος δεν ικανοποιούνταν ποτέ, παρά μόνο όταν τα σχέδιά του ήταν πραγματικά τέλεια. Τα παπούτσια δεν ήταν απλά ένα αξεσουάρ γι ‘αυτόν. Μου είχε πει κάποια στιγμή ότι ήθελε να δημιουργήσει την τέλεια επέκταση του ποδιού μιας γυναίκας».

Ποιος ήταν ο Sergio;

Ο Sergio Rossi γεννήθηκε στο San Mauro Pascoli στην Ιταλία το 1935. Ξεκίνησε να δουλεύει δίπλα στον πατέρα του, ο οποίος τον μύησε στην τέχνη της δημιουργίας των υποδημάτων. Λίγα χρόνια μετά, βρέθηκε στο Μιλάνο για να σπουδάσει και να εκπαιδευτεί σε αυτό τον τομέα. Εκεί φάνηκε ότι η πορεία του ήταν προδιαγεγραμμένη, καθώς ο Sergio έμαθε εις βάθος την τέχνη, όχι μόνο του σχεδιασμού αλλά και της δημιουργίας μιας επιχείρησης υποδημάτων, γνώσεις που τελειοποίησε δυο χρόνια αργότερα κάνοντας master στη Μπολόνια.

O Sergio Rossi ξεκίνησε γύρω στο 1966 να πουλάει τα σχέδιά του στη Μπολόνια, ενώ περνούσε το χειμώνα φτιάχνοντας πέδιλα, τα οποία πουλούσε μετά στις παραλίες του Ρίμινι. Κατά τη διάρκεια της έντονης πολιτικής κρίσης του 1968 στην Ιταλία αποφάσισε να υπογράψει τα πρώτα του παπούτσια, εμφανίζοντας το όνομά του με μεγάλα γράμματα, μέσω ενός απλού αλλά κομψού λογότυπου. Παρόλα αυτά ακόμα δεν είχε τολμήσει να φτιάξει τη δική του boutique ούτε και να ιδρύσει επίσημα το brand του.

Η καθοριστική στιγμή στη καριέρα του ήταν η γνωριμία του με τον σχεδιαστή Gianni Versace. Ο εμβληματικός Versace του ζήτησε να συνεργαστούν και έτσι ο Sergio είδε τα σχέδιά του να παρελαύνουν πάνω στην πασαρέλα και να γίνονται μέσα σε μια νύχτα αντικείμενο συζήτησης στους κύκλους της μόδας που άνθιζαν εκείνη την περίοδο στην Ιταλία. Όπως ήταν αναμενόμενο η επιτυχία του αυτή του έδωσε την ευκαιρία να ανοίξει την πρώτη του boutique στην Ανκόνα στις αρχές του 1980. Σειρά είχε το Τορίνο, η Φλωρεντία, η Ρώμη, οι Βρυξέλλες, η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Λονδίνο. Η επιτυχία και η φήμη του Rossi ήταν πια αδιαμφισβήτητη, καθώς είχε γίνει περιζήτητος την περίοδο μεταξύ 1980 και 1999. Σε εκείνο το διάστημα συνεργάστηκε με μεγάλους σχεδιαστές και οίκους όπως τους Dolce & Gabbana και Azzedine Alaia.

Ο Rossi πέρα από τα απίστευτα σχέδια παπουτσιών που δημιουργούσε, κατάφερε να φτιάξει και έναν τύπο γυναίκας. Μία γυναίκα που έφερε δυναμισμό και ήταν κυρία του εαυτού της και της σεξουαλικότητας της. Οι καμπάνιες του, λοιπόν, θύμιζαν έντονα την αισθητική του Helmut Newton, γεμάτες σεξουαλικότητα και δύναμη. Οι γυναίκες που ήθελαν να έχουν το πάνω χέρι, έπρεπε να φορούν Sergio Rossi.

Ο σχεδιαστής όμως δεν ήταν απλά πρωτοπόρος σαν σχεδιαστής. Αρκετά χρόνια αργότερα, το 2009 και πολύ πριν η βιωσιμότητα γίνει trend, παρουσιάστηκε και το πρώτο οικολογικό παπούτσι του brand, το οποίο συνδύαζε την πολυτέλεια με το sustainability. Η Eco Pump ήταν ένα βιοδιασπώμενο σχέδιο που κατασκευάστηκε από «liquid wood» όπως αποκαλείται, ενώ το δέρμα βάφτηκε με απόλυτα οικολογικές τεχνικές. Τα έσοδα από τις πωλήσεις της «οικολογικής γόβας» δόθηκαν στον οργανισμό GoodPlanet.org. Η κίνηση αυτή απέδειξε ότι η πρωτοπορία και η οπτική που βαδίζει στο μέλλον, βρίσκεται βαθιά στο DNA του brand, όπως ακριβώς συνέβαινε και με τον δημιουργό του.