ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

5 tips για την εργασία από το σπίτι

Photo by Andrew Neel on Unsplash

Η εργασία από το σπίτι δεν είναι πάντα μία εύκολη υπόθεση. Το μεγάλο αρνητικό είναι ότι όταν μοιραζόμαστε τον ίδιο χώρο και για ξεκούραση και για δουλειά είναι δύσκολο να θέσουμε όρια στο χρόνο που καταλαμβάνουν οι υποχρεώσεις.

Για να μην πέσετε στην παγίδα να αφαιρείστε και να αποσπάτε την προσοχή σας όσο εργάζεστε από το σπίτι δείτε τα παρακάτω tips.

1. Συντονιστείτε με τον τρόπο που εργάζεστε καλύτερα

Για να προσδιορίσετε με ποιον τρόπο εργάζεστε καλύτερα μπορείτε να απαντήσετε στον εαυτό σας σε αυτές τις ερωτήσεις. : «Αποδίδω καλύτερα όταν…» «Αποδίδω χειρότερα όταν…»

Καθώς εντοπίζετε τι είναι πιο σημαντικό για εσάς μπορείτε να μοιραστείτε τις ανησυχίες και τις στρατηγικές σας, με τους συναδέλφους σας για να είστε καλύτερα συντονισμένοι μεταξύ σας κατά τις μέρες που θα χρειαστεί να δουλέψετε από το σπίτι.

2. Δημιουργήστε έναν ειδικό χώρο εργασίας και δημιουργήστε μια ρουτίνα.

Η εργασία από το σπίτι οφείλει να είναι το ίδιο αποδοτική με αυτή στο γραφείο. Αυτό που έχετε να κάνετε αν δεν έχετε ήδη ένα home office είναι να το δημιουργήσετε.

Βρείτε το πιο ήσυχο και απομονωμένο σημείο του σπιτιού και «εγκατασταθείτε» εκεί μέχρι να επιστρέψετε στο γραφείο. Ο λόγος είναι για να μπορείτε να συγκεντρώνεστε καλύτερα και να έχετε έναν κατάλληλο χώρο για μία τηλεδιάσκεψη.

Το πιο πολύτιμο εργαλείο σας είναι το internet γι’ αυτό και θα πρέπει να φροντίσετε να μην διακόπτεται η σύνδεση σας.

3. Δείξτε κατανόηση στους εξωτερικούς παράγοντες που σας επηρεάζουν

Η εργασία στο σπίτι μπορεί να φέρει αρκετές εκπλήξεις.

Θυμηθείτε την τροπή που πήρε η live σύνδεση του δημοσιογράφου Robert Kelly με τον σταθμό BBC όταν τη στιγμή που έδινε το ρεπορτάζ του σχετικά με τον πρόεδρο της Νότιας Κορέας, μπήκε ξαφνικά μέσα στο δωμάτιο το μικρό παιδί του ζητώντας την προσοχή του.

Στο πλαίσιο της εργασίας στο σπίτι καλό θα ήταν γίνουμε πιο ανεκτικοί με τους άλλους και ειδικά με τους υπόλοιπους συνεργάτες μας και να προσαρμοστούμε στο νέο περιβάλλον.

Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

4. Προσδιορίστε τις ανάγκες διαχείρισης του χρόνου σας.

Για να βγάζετε εις πέρας τις απαιτούμενες εργασίες μπορείτε να χρησιμοποιείτε ένα timer για να έχετε στον νου σας την αίσθηση του χρόνου. Η απόδοση σας θα πρέπει να είναι ίδια με εκείνη που είχατε στο γραφείο.

5. Να είστε ευέλικτοι και να προσπαθείτε να έχετε συμπόνια

Οι μέρες αυτές διακρίνονται από πανικό και εκνευρισμό. Γι’ αυτό καλό θα ήταν ο καθένας μας να δείχνει κατανόηση και ενδιαφέρον στα προβλήματα των άλλων. Η στήριξη και η αλληλοβοήθεια μεταξύ εσάς, των συνεργατών αλλά και των οικείων σας είναι πολύ σημαντική. Άλλωστε δεν είναι ακόμα σαφές πόσο θα διαρκέσει αυτή η κατάσταση.

Η απομόνωση στερεί τη φυσική παρουσία και όχι την συναισθηματική.