ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Αναζήτηση εργασίας μετά τα 50: Πώς να προωθήσετε τον εαυτό σας

πηγή: pexels

Η οικονομική κρίση που έφερε ο κορονοϊός, οδήγησε σε μαζικές απολύσεις. Ανάμεσα στο μαζικό κύμα, βρίσκεται και η κατηγορία γυναικών που έχουν κλείσει τα πενήντα τους χρόνια. Το κακό είναι, ότι βάσει στερεοτύπων, βρίσκονται σε αρκετά δυνή θέση, εξαιτίας τόσο της ηλικίας όσο και του φύλου τους.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αποκλείεται να έχουν εξίσου καλές ευκαιρίες με άτομα αρκετά νεότερα από αυτές. Για αρχή έχουν το βασικότερο και μεγαλύτερο προτέρημα, που δεν είναι άλλο από την εμπειρία. Πλέον οι περισσότεροι εργοδότες επικεντρώνονται στο πόση εμπειρία διαθέτει ένας υποψήφιος εργαζόμενος, παρά στο επίπεδο των σπουδών του και αυτό γιατί τους ενδιαφέρει να είναι άμεσος και αποτελεσματικός.

Επομένως, αν βρίσκεστε σε φάση αναζήτησης εργασίας, η δημιουργία μιας ιστορίας ή η αναθεώρηση αυτής που έχετε πει, μπορεί να σας βοηθήσει να αποδεχτείτε την αλλαγή και να δείτε τις καλύτερες δυνατότητες που έχετε. Σε μια μετάβαση, η ιστορία σας είναι ο οδικός σας χάρτης. Πρέπει να καθορίσει τόσο ποιες είστε όσο και πού κατευθύνεστε.

Φωτογραφία από τον χρήστη Dominika Roseclay στο Pexels

Τι είναι μια ιστορία; (pitch)

Είναι όλα όσα σκοπεύετε να πείτε για τον εαυτό σας, όταν θα έρθει η στιγμή να τον παρουσιάσετε σε έναν πιθανό εργοδότη σε πολύ περιορισμένο χρόνο. Σκοπός είναι να τον εντυπωσιάσετε και να του δώσετε να καταλάβει μέσα σε λίγα μόλις λεπτά ότι μπροστά του έχει την ιδανική υπάλληλο.

Όλες οι καλές ιστορίες έχουν ένα χαρακτηριστικό τόσο βασικό και απαραίτητο. Η ποιότητα σημαίνει συνοχή και είναι ζωτικής σημασίας. Εάν μια ιστορία έχει νόημα, το παρελθόν σχετίζεται με το παρόν και το παρόν παρέχει ένα παράθυρο στο μέλλον.

Σύνδεση των κουκίδων σας

Μερικοί  δεν συνδέουν τις τελείες μεταξύ του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντός τους. Θα πουν: «Συνήθιζα να το κάνω αυτό, και τώρα το κάνω».

Αντί να πουν αυτό, θα μπορούσαν να εξηγήσουν πώς θα μεταφερθούν οι δεξιότητές τους, έτσι θα είναι σε θέση να προσθέσουν αξία στη νέα εργασία.

Όπως κάθε παράσταση, μια ιστορία βελτιώνεται στη μεταπώληση. Μην περιμένετε να έχετε μια υπέροχη ιστορία από το ρόπαλο. Έγραψε τον Ibarra και τον Lineback: «Πες και μεταπωλήστε την ιστορία σας. επεξεργαστείτε το σαν ένα σχέδιο ενός επικού μυθιστορήματος έως ότου εμφανιστεί η σωστή έκδοση. ”

Μην φοβάστε να πείτε τη δική σας ιστορία με επιμέλεια και με πάθος. Διαφορετικά, διακινδυνεύετε τους άλλους να παρερμηνεύσουν και ακόμη και να παρανοήσουν τα λόγια σας. Φροντίστε να μην χρησιμοποιείτε ξύλινο λόγο. Κοιτάξτε τον συνομιλητή σας στα μάτια, αφήστε ελεύθερες τις εκφράσεις του προσώπου σας. Η γλώσσα του σώματος, πολλές φορές, κάνει τη διαφορά στον τρόπο με τον οποίο σας αντιμετωπίζει κανείς.

Στην ουσία, αυτό που καλείστε να κάνετε σε αυτού του τύπου τη δοκιμασία, είναι να δώσετε την καλύτερη εικόνα του εαυτού σας. Ότι είστε σίγουρες για όσα λέτε, ότι έχουν νόημα τα παραδείγματα σας και οι αναφορές στο παρελθόν και φυσικά ότι σχετίζονται άμεσα με αυτό που καλείστε να προσφέρετε ως υπάλληλος στη θέση που προσφέρεται. Μην ξεχνάτε, ότι ήδη έχετε την εμπειρία.

Εδώ είναι τα πέντε κλειδιά για την καλή αφήγηση:

– Αρχικά, όταν αυτό που θέλετε να κάνετε δεν είναι ξεκάθαρο, δημιουργήστε διαφορετικές ιστορίες για διαφορετικά είδη κοινού.
– Συνδέστε τις τελείες που συνδέουν το παρελθόν σας με τις μελλοντικές σας φιλοδοξίες.
– Δημιουργήστε μια ιστορία που είναι λογική αλλά ελκυστική. Δείξτε λίγο πάθος.
– Βελτιώστε την ιστορία σας μέσω του εθελοντισμού
– Εξασκηθείτε στην ιστορία σας. Πείτε την επανειλημμένα, μέχρι να είστε εντελώς σίγουρες ότι δεν θα κολλήσετε πουθενά όταν έρθει η κατάλληλη ώρα.