ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Όσοι επισημαίνουν διαρκώς τα γραμματικά λάθη, δεν είναι ευχάριστες προσωπικότητες

Photo by Egor Barmin on Unsplash

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που ενοχλούνται συνεχώς από γραμματικά λάθη στο διαδίκτυο, έχουν “λιγότερο ευχάριστες” προσωπικότητες από εκείνους που τα άφησαν να “γλιστρήσουν”.

Όλοι μας επίσης, έχουμε και φίλους στο Facebook, οι οποίοι μπορεί να επισημάνουν ακόμα και ένα σημείο στίξης που μπορεί να έχουμε παραλείψει σε κάποιο post. Τα ψυχολογικά test αποκαλύπτουν ότι είναι γενικά λιγότερο ανοιχτοί και είναι επίσης πιο πιθανό να σας κρίνουν για τα λάθη σας σε σύγκριση με όλους τους άλλους.

Με άλλα λόγια, είναι ακριβώς αυτό που νομίζατε!

Αυτό ακούγεται αρκετά προφανές, αυτή η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο “PLOS One” το 2016, ήταν  στην πραγματικότητα η πρώτη φορά που οι ερευνητές κατάφεραν να αποδείξουν ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός ατόμου, μπορούν πραγματικά να καθορίσουν πώς ανταποκρίνονται σε τυπογραφικά και γραμματικά λάθη και θα μπορούσε να μας διδάξει πολλά, για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν στο διαδίκτυο.

Αυτό που έδειξε, είναι ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των ακροατών / αναγνωστών επηρεάζουν την ερμηνεία της γλώσσας”, δήλωσε η επικεφαλής ερευνητής Julie Boland από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν το 2016.

Στο πείραμα, που πραγματοποίησε το πανεπιστήμιο του Mitchigan, οι επιστήμονες εξέτασαν τις κοινωνικές κρίσεις που έκαναν οι αναγνώστες για τους συγγραφείς. Πήραν 83 συμμετέχοντες και τους ζήτησαν από όλους να διαβάσουν τις απαντήσεις μέσω email σε μια διαφήμιση για συγκατοίκους, η οποία είτε δεν περιείχε λάθη είτε είχε τροποποιηθεί ώστε να συμπεριλάβει τυπογραφικά λάθη ή γραμματικά μίγματα.

Photo by Shot by Cerqueira on Unsplash

Αυτά τα 83 άτομα, έκριναν τότε το άτομο που είχε γράψει το email, με βάση την αντιληπτή νοημοσύνη, τη φιλικότητά του και άλλα χαρακτηριστικά, όπως πόσο καλό ενδεχομένως να ήταν ήταν ως συγκάτοικος.

Τους ρωτήθηκε επίσης στο τέλος του πειράματος, αν είχαν εντοπίσει ή όχι γραμματικά λάθη ή τυπογραφικά λάθη στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και, εάν ναι, πόσο τους ενοχλούσε.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να ολοκληρώσουν μια αξιολόγηση της προσωπικότητας Big Five, καθώς και να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με την ηλικία, το ιστορικό και τη στάση τους απέναντι γλώσσα.

Συνολικά, όλοι αξιολόγησαν με τυπογραφικά λάθη και γραμματικά λάθη στα email τους, ως χειρότερα από εκείνα με τέλεια ορθογραφία και γραμματική. Αλλά υπήρχαν σίγουρα ορισμένοι τύποι προσωπικότητας, που έκριναν πιο σκληρά τους αιτούντες τυπογραφικά.

Για παράδειγμα, οι εξωστρεφείς χαρακτήρες ήταν γενικά πολύ πιο πιθανό να παραβλέψουν τόσο τα γραμματικά μίγματα όσο και τα τυπογραφικά λάθη, ενώ οι εσωστρεφείς, ήταν πιο πιθανό να κρίνουν αρνητικά τους αιτούντες λόγω αυτών.

Όσοι κρίθηκαν στο τεστ, ως πιο ευσυνείδητοι αλλά λιγότερο ανοιχτοί, ήταν πιο ευαίσθητοι στα τυπογραφικά λάθη, ενώ εκείνοι με λιγότερο ευχάριστες προσωπικότητες, ενοχλήθηκαν περισσότερο από γραμματικά λάθη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό συμβαίνει γιατί οι λιγότερο ευχάριστοι άνθρωποι, είναι δεν αντέχουν τόσο τις αποκλίσεις από όλα όσα θεωρούνται συμβατικά. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι τα νευρωτικά άτομα δεν επηρέασαν τον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσαν τα λάθη.

Οι διαφορές που προέκυψαν στην έρευνα ήταν αρκετά λεπτές. Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα δεν μπορούσαν να ερμηνευθούν από την ηλικία ή την εκπαίδευση των ανθρώπων, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας έπαιζαν κάποιο ρόλο.

Απαιτείται πλέον περισσότερη έρευνα για την επιβεβαίωση αυτών των συνδέσμων, αλλά προς το παρόν, σκεφτείτε ότι τα τυπογραφικά λάθη μπορεί να συμβούν σε όλους, αλλά χρειάζεται πάντα ένας συγκεκριμένος τύπος ατόμου, για να τα επισημαίνει συνεχώς.