ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Τι αντιπροσωπεύει ο τρόπος που ντυνόμαστε;

Photo by Tamara Bellis on Unsplash

Πόσες φορές έχει τύχει να ψάχνουμε για ώρα τη ντουλάπα και να “μην έχουμε” τι να φορέσουμε; Επίσης, σίγουρα όλοι έχουμε κάνει έναν παραπάνω κόπο, να βρούμε τα κατάλληλα ρούχα για να εντυπωσιάσουμε σε ένα ραντεβού, μία συνέντευξη, ή ένα εταιρικό πάρτι. Αυτό σημαίνει ότι τα αγαπημένα μας κομμάτια, είναι σίγουρα ένα μέσο μη- λεκτικής επικοινωνίας και μαρτυρά πολλά για την προσωπικότητα μας.

Τα ρούχα μας μας βοηθούν να τοποθετήσουμε τον εαυτό μας στο κοινωνικό status που πιστεύουμε ότι ανήκουμε

Οι Αμερικανοί βασίζονται στα ρούχα ως οικονομικό και κοινωνικό δείκτη, διότι δεν υπάρχουν επίσημα σημάδια κατάταξης. Μια διευρυμένη παγκόσμια διαδικτυακή πλατφόρμα μάθησης, για μαθητές εκτός σχολείου, αναφέρει ότι
όταν δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο σύστημα, οι άνθρωποι βρίσκουν το δικό τους. Ειδικά τώρα, με την κρίση στην οικονομία,που πολλοί άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους, τα ρούχα είναι αυτά που τους βοηθούν να διατηρήσουν την αίσθηση του ποιοι πραγματικά είναι και να νιώθουν σημαντικοί.

Αναφέρει ως παράδειγμα την τηλεοπτική σειρά Real Housewives: «Κοιτάξτε τον τρόπο με τον οποίο εστιάζουν στα χρήματα. Όταν παλεύουν, χρησιμοποιούν λογότυπα και σχεδιαστές ως τρόπο να ρίξουν ο ένας τον άλλον. Χρησιμοποιούν ρούχα και αξεσουάρ τόσο ως εργαλείο να γνωρίζουν πού ταιριάζουν και ως όπλο εναντίον άλλων».

 

Photo by Toni Hukkanen on Unsplash

Μία μελέτη στο πανεπιστήμιο της Nebraska, ερεύνησε περισσότερους από 90 άνδρες και γυναίκες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο ντύνονται στα ραντεβού. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι και τα δύο φύλα τείνουν να θέλουν να εντυπωσιάσουν, αλλά για διαφορετικούς σκοπούς.

Οι άντρες προσπαθούσαν να δώσουν έμφαση στην ασφάλεια που θα μπορούσαν να προσφέρουν στη σύντροφο τους, για παράδειγμα, υπερβάλλοντας για την οικονομική τους θέση ή προσπαθώντας να δείξουν ετοιμότητα να δεσμευτούν. Οι γυναίκες, ωστόσο, ήταν παραπλανητικές όσον αφορά την εικόνα του σώματός τους, σε μια προσπάθεια να φανούν πιο ελκυστικές.

Και στις δύο περιπτώσεις, τα ρούχα μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο σε αυτό το τελετουργικό της εξαπάτησης ενός ραντεβού. Ένας άλλος παράγοντας στις επιλογές ρούχων μας είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άνδρες και οι γυναίκες αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν διαφορετικά τα χρώματα .

Σε ένα πείραμα, οι ερευνητές φωτογράφισαν ανθρώπους με διαφορετικά χρωματιστά ρούχα και στη συνέχεια ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν την ελκυστικότητα των ανθρώπων στις προκύπτουσες φωτογραφίες.

Διαπίστωσαν ότι το χρώμα των ενδυμάτων επηρεάζει τον τρόπο με τα δύο φύλλα αξιολογούν την ελκυστικότητα. Από,τι φάνηκε αυτό δεν επηρέασε την κρίση των γυναικών έναντι άλλων γυναικών.

Φυσικά, το χρώμα των ρούχων δεν αποτελεί τον μοναδικό παράγοντα για την κρίση ενός ατόμου.

Έχει διαπιστωθεί ότι και στα δύο φύλα η στάση του σώματος, επηρέασε τις αντιλήψεις για την αρρενωπότητα ή τη θηλυκότητα, η οποία συνδέεται αρκετά με την κρίση τους για την ελκυστικότητά.

Μία ακόμα μελέτη για τα ρούχα και την ελκυστικότητα, απέδειξε την επιρροή της γλώσσας του σώματος εκτός από τις επιλογές ένδυσης. Εκείνοι που συγχέουν την εμφάνιση τους με το κύριο μέρος του εαυτού τους, γενικά, δεν θα έχουν μεγαλύτερη αξία από αυτό που φορούν.

Ρούχα που προβάλλουν μια καλή ή κακή εικόνα

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κανένα κομμάτι ή στυλ που να κάνει ένα άτομο να φαίνεται επιτυχημένο. Οι ειδικοί συνιστούν τα βασικά για να δημιουργήσουμε μια θετική εικόνα: το μικρό μαύρο φόρεμα ή το σακάκι. Με αυτά  τα κλασικά ρούχα, η ιστορία έχει αποδείξει ότι η επιτυχία είναι δεδομένη. Αυτό που το κάνει κλασσικό ένα ντύσιμο, είναι η λειτουργικότητα του και ότι είναι κατάλληλο για διαφορετικές ηλικιακές κατηγορίες και τύπους σώματος. Επομένως εγγυάται την επιτυχία ανεξάρτητα από το ποιος είσαι.

Από την άλλη πλευρά, οι ειδικοί αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κανένα κομμάτι ή στυλ που κάνει ένα άτομο να φαίνεται ανεπιτυχές. Οτιδήποτε μοιάζει να μην αφιερώσατε χρόνο ή να κάνετε υπερβολική προσπάθεια προκαλεί κακή εντύπωση. Το χειρότερο ρούχο, είναι το είδος που προσπαθεί να αναιρέσει, να αγνοήσει ή να κρύψει πού ή ποιοι είστε. Εξίσου κακό είναι το είδος που δείχνει ότι δεν προσέξατε το σώμα, την ηλικία ή την κατάστασή σας. Οποιαδήποτε ρούχα που σας απαγορεύουν να κάνετε καλή εντύπωση είναι αυτά που στέλνουν το λάθος μήνυμα.

Τι λένε τα ρούχα για εσάς

Μια μελέτη φέτος από το Πανεπιστήμιο Northwestern εξέτασε μια ιδέα που ονομάζεται «κλειστή γνώση». Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν στη «συστηματική επίδραση που έχουν τα ρούχα στις ψυχολογικές διεργασίες του χρήστη». Δηλαδή αν τα ρούχα λένε κάτι όχι για τον χαρακτήρα κάποιου και πώς τον κάνουν να νιώθει.

Αποδείχθηκε ότι όταν ντυνόμαστε με έναν συγκεκριμένο τρόπο, βοηθάει στην αλλαγή της ψυχολογίας μας.

Επομένως έχει σημασία ότι θα πρέπει να ντύνεστε όχι σύμφωνα με το πώς αισθάνεστε, αλλά με το πώς θέλετε να αισθάνεστε. Ποια ρούχα σας κάνουν να νιώθετε δυνατοί, υπό έλεγχο, ερωτικοί, πλούσιοι; Αυτά που επιλέγετε στέλνουν ένα μήνυμα σε όσους βρίσκονται γύρω σας, αλλά και στον ίδιο σας τον εαυτό.