SUSTAINABILITY

Made in America: Όλη η αλήθεια για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας σε βιομηχανίες του Los Angeles

πηγή: Instagram @empoweringgarmentworkers

Απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, χαμηλοί μισθοί, καταστροφή του περιβάλλοντος. Τα τρία πράγματα που σκεφτόμαστε στο άκουσμα του όρου «γρήγορη μόδα». Τα φανταζόμαστε, μάλιστα, σε κάποια αναπτυσσόμενη χώρα, μακριά από εδώ, την οποία επιλέγουμε, ίσως, να αγνοούμε. Είναι βολικό, άλλωστε, το να υποκρινόμαστε πως δε γνωρίζουμε από πού προέρχονται τα ρούχα μας.

Η αλήθεια είναι πως η μοντέρνα σκλαβιά υπάρχει παντού, ακόμη και στο δυτικό κόσμο. Για να μας πείσει, η ιδρύτρια της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Remake, Ayesha Barenblat, γύρισε το ντοκιμαντέρ με τίτλο Made in America. Φέρνει στο φως τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν σχεδιαστές κι εργάτες σε μεγάλες βιομηχανίες του Los Angeles, όταν κλείνουν οι φανταχτερές τους πόρτες.

«Όταν σκεφτόμαστε την αλυσίδα παραγωγής της γρήγορης μόδας, οι ΗΠΑ δεν είναι το πρώτο μέρος θα μας έρθει στο μυαλό. Κι όμως, η αλήθεια είναι πως ακόμη κι εκεί, οι υπάλληλοι αναγκάζονται να αντέξουν άσχημες καταστάσεις και καθημερινά γίνονται θύματα εκμετάλλευσης. Σκεφτήκαμε πως ήρθε η ώρα να ερευνήσουμε το ζήτημα, να δούμε πίσω από τον καπνό και τους καθρέφτες, να κοιτάξουμε τι συμβαίνει στις ίδιες τις αυλές μας», δήλωσε στο Euronews Living.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη euronews Living (@euronewsliving) στις


Σκοπός της, να δείξει σε όσο περισσότερο κόσμο μπορεί τη διαφθορά και το σκληρό πρόσωπο της βιομηχανίας των ρούχων, το οποίο κοιτούν κατάματα οι εργαζόμενοι των ΗΠΑ εδώ και χρόνια. Αμείβονται με 0.3 δολάρια για κάθε προϊόν που δημιουργούν. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 5 δολάρια την ώρα – αρκετά χαμηλότερο από τα 15 δολάρια που είναι ο κατώτατος μισθός στην California.

Σε συνδυασμό με αυτό, πληρώνονται με μετρητά και «μαύρα», δηλαδή δεν ασφαλίζονται. Δεν υπάρχει σταθερός μισθός, φυσικά, καθώς με αυτόν τον τρόπο, ο εργοδότης μπορεί να αλλάξει οποιαδήποτε στιγμή το ποσό που θα δώσει. Αυτό σημαίνει πως δεν είναι λίγοι εκείνοι που δε γνωρίζουν πόσα χρήματα θα βγάλουν κάθε μήνα, δε γνωρίζουν αν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.

«Πρέπει να μάθετε πως άνθρωποι φτιάχνουν τα ρούχα σας, όχι μηχανές. Ξεκινήστε να ρωτάτε “ποιος έφτιαξε τα ρούχα μου;”. Έχοντας στο νου σας πώς δημιουργούνται, συνδέεστε με τα ανθρώπινα χέρια που τα δημιούργησαν», σημείωσε η Ayesha.

Όπως είναι αναμενόμενο, εν μέσω πανδημίας, δε λαμβάνεται κανένα μέτρο προστασίας των εργαζομένων.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Garment Worker Center {GWC} (@garmentworkercenter) στις


Πρόκειται για μία κατάσταση που πρέπει να αλλάξει, όμως δε θα αλλάξει μόνη της. Το ντοκιμαντέρ αυτό μπορεί να μας ευαισθητοποιήσει. Αν, όμως, τελειώσει, εμείς λυπηθούμε, πούμε «Κρίμα για τους ανθρώπους», αλλά συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις εταιρείες αυτές, δε θα έχει αλλάξει τίποτα.

Είναι ανάγκη να συνεργαστούμε όλοι: Επιχειρήσεις, κυβερνήσεις και καταναλωτές. Καθένας μας παίζει το δικό του ρόλο σε αυτήν την κατάσταση. Κάθε απόφασή μας επηρεάζει τον κόσμο που ζούμε, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο.

«Αν αρχίσουμε να απαιτούμε διαφάνεια και βιωσιμότητα στα προϊόντα, ηθικές μεθόδους παραγωγής, τα brands δε θα έχουν επιλογή παρά να υπακούσουν», είπε η Ayesha Barenblat. «Ας ψωνίσουμε λιγότερο, ας ψωνίσουμε καλύτερα.»

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Garment Worker Center {GWC} (@garmentworkercenter) στις


Διαβάστε επίσης:

O λόγος που βιωσιμότητα και ρατσισμός, δεν πάνε μαζί

«Το Γλωσσάρι της Βιώσιμης Μόδας»: Ένας δωρεάν οδηγός από την Condé Nast για την «πράσινη» πλευρά της βιομηχανίας

Ηθική μόδα: Η αλλαγή θα έρθει μόνο αν οι πολυτελείς οίκοι κάνουν το μεγάλο βήμα

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση