NEED TO KNOW

Διεθνείς κολοσσοί «βλέπουν» Ελλάδα παρά την πανδημία – Hilton και Fosun αναζητούν νέες ευκαιρίες στον ελληνικό τουρισμό

πηγή: instagram @hiltonathens

«Πόλος έλξης» για διεθνείς κολοσσούς του ξενοδοχειακού κλάδου εξακολουθεί να αποτελεί η Ελλάδα.

Παρά την τεράστια ζημιά που υφίσταται φέτος ο παγκόσμιος τουρισμός λόγω κορονοϊού, το ελληνικού τουριστικό προϊόν συνεχίζει να προσελκύει «μεγάλα ονόματα» με διακριτό αποτύπωμα και ειδικό βάρος που θέλουν να επενδύσουν στις προοπτικές του.

Ανάμεσα σε αυτά είναι η διεθνούς φήμης αλυσίδα Hilton, η οποία μετά την Αθήνα αναζητά νέες ευκαιρίες στην ελληνική επικράτεια. Η εταιρεία συνώνυμο της πολυτέλειας που διαχειρίζεται σχεδόν 600 καταλύματα σε πάνω από 80 χώρες σε όλο τον κόσμο ενδιαφέρεται να επενδύσει σε ξενοδοχειακά resorts, πάντοτε μέσα από την ανάληψη του μάνατζμεντ και μάλιστα έχει απευθυνθεί ήδη σε ειδικό σύμβουλο για την εξεύρεση των κατάλληλων λύσεων.

Πρόκειται για την Horwath HTL, εταιρεία συμβούλων για ξενοδοχειακές & τουριστικές υπηρεσίες παγκοσμίως. Ενδεικτικό του έντονου ενδιαφέροντος που επιδεικνύει η Hilton είναι πως εκδήλωσε την πρόθεση να επενδύσει στην Ελλάδα στη διάρκεια του lockdown!

Ενδιαφέρον για νέες επενδύσεις στην ελληνική αγορά εξέφρασε κατά το ίδιο διάστημα και ο κινέζικος όμιλος της Fosun. Ο επενδυτικός γίγαντας με έδρα την Σαγκάη που διαχειρίζεται πάνω από 64 δισ. ευρώ εμφανίζεται να επιθυμεί την απόκτηση νέων ξενοδοχείων σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας μας. Αντίστοιχου ύφους και αισθητικής με αυτά των boutique ξενοδοχείων Casa Cook και των beach hotels Cooks Club, που εξαγόρασε πέρυσι από την παραπαίουσα Thomas Cook. Η Fosun επιδιώκει να αναπτύξει την παρουσία της στην ελληνική αγορά και να ενδυναμώσει το πορτοφόλιό της.

Την ίδια ώρα, ανάλογη κινητικότητα σύμφωνα με πληροφορίες επιδεικνύουν και άλλα επενδυτικά σχήματα, πώς τα real estate development funds, τα οποία εξετάζουν διάφορα projects, μεταξύ των οποίων έτοιμα ξενοδοχεία που απλά χρήζουν ανακαίνισης ή και διάφορα ώριμα έργα ανέγερσης ξενοδοχείων (greenfield έργα) ενώ υπάρχουν και μια σειρά επενδυτών, οι οποίοι εμφανίζονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν στην υλοποίηση των projects καθώς έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Η μόνη αλλαγή που θα αναγκαστούν να κάνουν είναι σε λειτουργικό επίπεδο και να ενσωματώσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή της Horwath HTL στην Ελλάδα, Ξενοφών Πετρόπουλο, η Ελλάδα συνεχίζει να έχει επενδυτικό ενδιαφέρον ακόμη και μετά την πανδημία του κορονοϊού. «Η πανδημία», όπως λέει ο κ. Πετρόπουλος, «δεν ακύρωσε επενδύσεις, αλλά οδήγησε στην επαναξιολόγηση τω έργων που δεν είχαν εξασφαλίσει χρηματοδότηση».

Οι συγκεκριμένοι επενδυτές θέλουν να επανεξετάσουν τη μελέτη βιωσιμότητας και να προσθέσουν στους υπολογισμούς τους, τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την υγειονομική κρίση. Από την άλλη πλευρά, βέβαια υπάρχουν και διάφορα funds, κυρίως καιροσκοπικού χαρακτήρα, που τηρούν στάση αναμονής και περιμένουν τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν από τον Χειμώνα και ύστερα, οπότε και θα αρχίσουν να εμφανίζονται οι πρώτες δυσκολίες για όσους ξενοδόχους δεν διαθέτουν επαρκή κεφάλαια για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.

Μια κακή παρένθεση
Ο κ. Πετρόπουλος εμφανίζεται αισιόδοξος για την ταχύτητα ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος όπως λέει έχει ακόμη πολλά περιθώρια ανάπτυξης. «Ενδεχομένως, η φετινή χρονιά να είναι μια χρονιά που θα θέλουμε όλοι να ξεχάσουμε γρήγορα, όμως θα καταφέρουμε πολύ γρήγορα να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος. Μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα έχουμε ξεπεράσει τη φετινή προβληματική σεζόν», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Ενδεικτικής της δυναμικής αλλά και του ισχυρού brand name που διατηρεί ο ελληνικός τουρισμός είναι πρόσφατη μελέτη της Horwarth, η οποία υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά από τις 08 έως τις 22 Ιουνίου 2020 σε 1.000 ερωτηθέντες από 12 αγορές – στόχους του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας (Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ισπανία, Ην. Βασίλειο, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και Η.Π.Α.). Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, η Ελλάδα βρίσκεται στο Top 3 των προορισμών της Μεσογείου που οι τουρίστες επιθυμούν να επισκεφτούν μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί.

πηγή: mononews.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Hilton: Ανακοίνωσε την απόλυση του 22% του διοικητικού της προσωπικού

Η νέα πραγματικότητα στα ξενοδοχεία: Πώς θα γίνεται το check-in και η διαμονή

Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στο καλοκαίρι: 4 ελληνικές ανάμεσα στις καλύτερες παραλίες της Ευρώπης για το 2020

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση