NEED TO KNOW

Google: Δέχεται τη μεγαλύτερη μήνυση των τελευταίων δεκαετιών απο τις ΗΠΑ

Η Google, βρίσκεται στόχαστρο της δικαιοσύνης των ΗΠΑ, καθώς 9 συνολικά Πολιτείες (Arkansas, Florida, Georgia, Indiana, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, Montana, South Carolina και Texas), προσχώρησαν σε μήνυση εναντίον της. Στην καταγγελία του, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, προβάλει σαφείς ισχυρισμούς, ότι η Google έχει καταπνίξει τον ανταγωνισμό για να διατηρήσει ισχυρή τη θέση της στην αγορά.

Αυτή η υπόθεση αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων δεκαετιών, από τότε που οι ΗΠΑ μήνησαν τη Microsoft τη δεκαετία του 1990.

Η κατηγορητήρια γραμμή, θα χρησιμοποιήσει τις αποκλειστικές συμβάσεις της Google, που κρατά στα χέρια της, στις οποίες φαίνεται ως η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης σε προγράμματα περιήγησης και συσκευών άλλων εταιρειών.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, οι τεχνικές αυτές, βοήθησαν την εταιρεία να μετατραπεί σε ένα δυνατό μονοπώλιο, που δεν επιτρέπει καμία είδους εξέλιξη στους ανταγωνιστές της.

Μάλιστα, η κυβέρνηση αναφέρει ότι το σχέδιο της Google λειτουργεί με τρία βήματα:

Πρώτο βήμα: Κάνει συμφωνίες με εταιρείες που ελέγχουν την πρόσβαση σε μηχανές αναζήτησης και εφαρμογές: κατασκευαστές συσκευών, κατασκευαστές προγραμμάτων περιήγησης και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Στην περίπτωση συσκευών Apple , (οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% των παγκόσμιων smartphone, σύμφωνα με την IDC και την πλειοψηφία των τηλεφώνων των ΗΠΑ), η Google πληρώνει περίπου 8 έως 12 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Το ποσό αυτό, όπως σημειώνει η καταγγελία, είναι περίπου 15 έως 20 τοις εκατό του καθαρού εισοδήματος της Apple.

Για συσκευές που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα Android της Google , οι οποίες αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας αγοράς, η Google εφάρμοσε την τακτική καρότο και μαστίγιο.

Απαιτεί από τους κατασκευαστές των Android, να φορτώσουν εκ των προτέρων μια δέσμη εφαρμογών Google στην προεπιλεγμένη αρχική οθόνη και να ορίσουν το Google ως την προεπιλεγμένη αναζήτηση.

Το καρότο, είναι φυσικά μια καλή οικονομική συμφωνία, αφού η Google μειώνει το ποσοστό των εσόδων της. Σύμφωνα με το DOJ, αυτές οι συμφωνίες αποκλείουν αποτελεσματικά άλλες επιλογές αναζήτησης, επειδή οι άνθρωποι σπάνια αλλάζουν την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης.

Βήμα δεύτερο: κέρδη. Με τη διαβεβαίωση της δεσπόζουσας θέσης της Google έναντι των αντιπάλων της, η εταιρεία έχει σχεδόν το μονοπώλιο των δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων, που δαπανώνται ετησίως για γενικές διαφημίσεις αναζήτησης, επιτρέποντας της να κερδίζει περισσότερα έσοδα από αυτά που δαπανά στις αποκλειστικές προσφορές.

Βήμα τρίτο: πληρωμές. Με αυτά τα μεγάλα κέρδη, η Google μπορεί να ανανεώνει συνεχώς την προεπιλεγμένη της κατάσταση.

Η δικαιοσύνη των ΗΠΑ, έχει επικεντρωθεί στη συμπεριφορά που είναι η πιο απλή για να αποδειχθεί παράνομη βάσει του ισχύοντος αντιμονοπωλιακού νόμου. Για να κερδίσει την υπόθεσή της, εξήγησε, η κυβέρνηση το μόνο που έχει να κάνει, είναι να αποδείξει ότι η Google έχει μονοπωλιακή δύναμη και ότι καταστέλλει τον ανταγωνισμό μέσω συμφωνιών αποκλεισμού.

Η Google όμως διαφωνεί. «Το παράπονο του τμήματος βασίζεται σε αμφίβολα αντιμονοπωλιακά επιχειρήματα», έγραψε ο Kent Walker, επικεφαλής νομικός υπεύθυνος της Google, σε μια ανάρτηση ιστολογίου. Η εταιρεία επιμένει ότι οι αποκλειστικές προσφορές της δεν αποκλείουν πραγματικά.

Απορρίπτει την υπόθεση ότι οι άνθρωποι τείνουν να διατηρούν την προεπιλεγμένη επιλογή αναζήτησης, σημειώνοντας ότι οι προεπιλογές είναι εύκολο να αλλάξουν. Και σε μια επικοινωνία με δημοσιογράφους, εκπρόσωποι της εταιρείας, ανέφεραν σχόλια από στελέχη της Apple που υποδηλώνουν ότι ορίζουν το Google ως προεπιλογή στο Safari, επειδή είναι η καλύτερη μηχανή αναζήτησης.

Το πρόβλημα με αυτό το επιχείρημα είναι ότι η Google κάνει δισεκατομμύρια δαπάνες να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης για τις συσκευές της Apple, Safari web browser της, και αλλού. Εάν οι προεπιλογές δεν έχουν σημασία και η Google είναι απλώς η πρώτη επιλογή καταναλωτών και κατασκευαστών, τότε γιατί ξοδεύει όλα αυτά τα χρήματα;

Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία κάνει ένα δεύτερο επιχείρημα: Σίγουρα, πληρώνει για την προώθηση του προϊόντος της, αλλά δεν είναι μονοπώλιο, επειδή οι άνθρωποι δεν κάνουν αναζήτηση μόνο σε μηχανές αναζήτησης.

Σύμφωνα με την Google, ο ανταγωνισμός είναι έντονος με τους Amazon , Kayak, Yelp και οπουδήποτε αλλού. Εάν το επιχείρημα αυτό επικρατήσει στο δικαστήριο και ένας δικαστής συμφωνήσει ότι δεν έχει μονοπωλιακή εξουσία, τότε οι αποκλειστικές συμφωνίες της εταιρείας δεν σημαίνει ότι παραβιάζουν το νόμο.

 

Διαβάστε επίσης:

Karen Cahn: Από υψηλόβαθμο στέλεχος της Google σε δυναμική CEO που βοηθά τις γυναίκες να πετύχουν

Οι 12 κατηγορίες που «καίνε» Amazon, Apple, Facebook και Google

Η Google καλωσορίζει το φθινόπωρο με ένα καινούριο doodle

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση