NEED TO KNOW

Πώς η «παράδοξη νοοτροπία» μπορεί να οδηγήσει στην κορυφή

Photo by Thought Catalog on Unsplash

Υπάρχει μια τακτική, που οι κοινωνικοί ψυχολόγοι αποκαλούν «παράδοξη νοοτροπία». Τα άτομα που σκέφτονται με αντιφάσεις και αντικρουόμενες προοπτικές, φαίνεται ότι είναι πολύ πιο δημιουργικά και επιτυχημένα.

Σε μια  μελέτη του 2017 που δημοσιεύθηκε στο Academy of Management Journal, οι  ερευνητές ζήτησαν από τους υπαλλήλους να αξιολογήσουν το πόσο πρόθυμοι είναι να συμμεριστούν την παράδοξη νοοτροπία στην εργασία τους

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι δεν έβαλαν κανέναν περιορισμό στους πόρους της εργασίας τους, όπως χρόνο, κεφάλαιο, προμήθειες κτλ, βγήκαν πρώτοι στην κλίμακα της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Επίσης ήταν αυτοί που δέχθηκαν να εργαστούν πάνω σε θέματα που ερχόντουσαν σε αντίθεση μεταξύ τους και που απέρριψαν τα στερεότυπα, αναγνωρίζοντας ότι τα δύο φύλα είναι ισότιμα.

Οι υπόλοιποι, που δίστασαν να «αγκαλιάσουν» το παραδοξο, είχαν χαμηλότερη απόδοση εξαιτίας των περιορισμών που έθεσαν στον εαυτό τους.

Οι υπάλληλοι που εφάρμοσαν μια παράδοξη νοοτροπία, δεν την αντιμετώπισαν ως μια πρόκληση, αλλά ως κάτι διασκεδαστικό, που τους επέτρεψε να ξεπεράσουν τους περιορισμούς και πετύχουν υψηλές αποδόσεις, ειδικά όσον αφορά τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι στο «Journal of Applied Behavioral Science»,  διαπίστωσε ότι «η παράδοξη νοοτροπία των ηγετών, ενισχύει τη σχέση μεταξύ της παράδοξης νοοτροπίας των εργαζομένων και της ευημερίας στην εργασία. Σχετίζεται επίσης θετικά με την καινοτομία στην εργασιακή συμπεριφορά των εργαζομένων».

Στην πράξη, αυτό αποδεικνύεται με πολλούς νέους επιχειρηματίες, οι οποίοι ξεκίνησαν από το μηδέν και κατάφεραν να φτάσουν στην κορυφή των προσδοκιών τους και να γίνουν ανταγωνιστικοί στον χώρο των επιχειρήσεων

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, αποτελούν διάσημα πρόσωπα όπως οι Όπρα Γουίνφρεϊ και Έλεν Ντε Τζένερες, οι οποίες ξεκίνησαν παράδοξα την καριέρα τους, έχοντας περάσει προηγουμένως πολλές κακουχίες.

Επίσης το MailChimp, μια εταιρεία που ξεκίνησε ως δευτερεύουσα κίνηση, κέρδισε έσοδα άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων και αναδείχθηκε ως «η Εταιρεία της Χρονιάς « στο Inc. για το 2017 – χωρίς να πάρει απολύτως καμία οικονομική στήριξη από εξωτερικά επενδυτικά κεφάλαια.

Το νόημα στην «παράδοξη νοοτροπία», είναι ότι θα μπορούσε να οδηγήσει στην εξέταση παλαιών προβλημάτων με εντελώς νέους τρόπους. Οι περισσότεροι έχουν έναν πάγιο τρόπο σκέψης, που δεν τους βοηθά να εξελιχθούν. Οι επιχειρήσεις θέλουν ρίσκο και τη λογική ότι τίποτα δεν απορρίπτεται, χωρίς πρώτα να εξεταστούν οι προοπτικές του.

Άλλωστε όσοι επιχειρηματίες βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην κορυφή, δεν έφτασαν εκεί ακολουθώντας την πεπατημένη, αλλά επειδή επέλεξαν να διαφοροποιηθούν από τους υπόλοιπους.

Διαβάστε επίσης:

Sheryl Sandberg: Η Γενική Διευθύντρια του Facebook που αξίζει 1.6 δις

Oprah Winfrey: Από τα όρια της φτώχειας στη λίστα του Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους

Ellen DeGeneres: Η άγνωστη κωμικός που έγινε βασίλισσα της τηλεόρασης

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση