NEED TO KNOW

#StopThePeriodTaboo: Μια διαδικτυακή καμπάνια σπάει το ταμπού της εμμήνου ρύσης

Photo by Christopher Sardegna on Unsplash

Η έμμηνος ρύση είναι ένα από τα θέματα που παραμένουν ταμπού μέχρι σήμερα. Γυναίκες και κορίτσια ντρέπονται να ξεστομίσουν τη λέξη «περίοδος», η οποία όταν χρησιμοποιείται από άνδρες έχει κατά κύριο λόγο αρνητική χροιά. «Γιατί έχεις νεύρα; Έχεις περίοδο;», είναι η συνηθέστερη παρατήρηση.

Έρευνα του 2018 έδειξε πως σχεδόν το 50% των Αμερικανίδων έχει δεχθεί αρνητικά σχόλια από άνδρες και αγόρια, για αυτήν την απόλυτα φυσιολογική σωματική λειτουργία. Στην Ουγκάντα, πολλά κορίτσια δεν πηγαίνουν σχολείο εκείνες της μέρες για να μην τις «πειράξουν» οι συμμαθητές τους. Ας μην ξεχνάμε κι εκείνους που αποφεύγουν τις συντρόφους τους εκείνη τη μία εβδομάδα του μήνα.

Γυναίκες κάθε ηλικίας αισθάνονται «βρώμικες» και επιλέγουν να απέχουν από καθημερινές δραστηριότητες όπως το γυμναστήριο, όχι επειδή δεν αισθάνονται καλά, αλλά από φόβο πως η σερβιέτα τους θα φαίνεται μέσα από το κολάν ή τη φόρμα.

Αυτό χρειάζεται να αλλάξει – και να αλλάξει άμεσα.

Ήδη, από το Σεπτέμβριο, η Pantone κυκλοφόρησε νέο χρώμα με τ’ όνομα «περίοδος» προκειμένου να δώσει δύναμη στις γυναίκες. Τώρα, δύο εταιρείες προϊόντων υγιεινής, η Marea και η Saalt, πραγματοποιούν καμπάνια στα social media και δίνουν μάχη για την κατάρριψη τόσο των στερεοτύπων, όσο και της «φτώχειας εμμήνου ρύσης», όπως λέγεται.

Όλα ξεκίνησαν την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου με το hashtag #StopThePeriodTaboo. Η Marea δεσμεύθηκε πως για κάθε ανάρτηση που θα το περιλαμβάνει στη λεζάντα μέχρι τις 11 του μήνα, θα δωρίζει ένα δολάριο στο μη κερδοσκοπικό οργανισμό I Support The Girls (ISTG), ενώ η Saalt θα προσφέρει ένα εμμηνορροϊκό κύπελλο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Saalt – Period Care Simplified (@saaltco) στις


Ο ISTG, από την πλευρά του, ασχολείται με τη διανομή εσωρούχων και προϊόντων υγιεινής σε άστεγες, άπορες και μέλη ευπαθών οικονομικών και κοινωνικών ομάδων.

«Το να μιλάμε για την έμμηνο ρύση δε θα έπρεπε να είναι τόσο δύσκολο», δήλωσε στο Global Citizen η ιδρύτρια του ISTG, Dana Marlowe. «Ο κόσμος δε θα έπρεπε να ντρέπεται. Ελπίζω πως μέσα από αυτήν την καμπάνια, θα σπάσουμε ένα από τα μεγαλύτερα ταμπόυ.»

Λόγω της πανδημίας, ο αριθμός των γυναικών που ζητά βοήθεια από τη Marlowe έχει αυξηθεί κατά 35%. Δεν τους περισσεύουν χρήματα για την αγορά σερβιετών και ταμπόν, ενώ οι μετανάστριες κι εκείνες που δεν έχουν τελειώσει το σχολείο υποφέρουν περισσότερο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Marea (@mareawellness) στις

Ήδη, στη Γαλλία μοιράζονται δωρεάν σε σχολεία προϊόντα γυναικείας υγιεινής. Πρόκειται για ένα μέτρο που θα κάνει τα κορίτσια να νιώσουν καλύτερα για το σώμα τους, θα τα μάθει να μην ντρέπονται. Στη χώρα μας, μέχρι στιγμής δεν έχει συζητηθεί κάτι ανάλογο. Όμως το παράδειγμα που μπορούμε να μιμηθούμε υπάρχει και είναι λαμπρό.

 

Διαβάστε επίσης:

Κακοποίηση στον καιρό των social media – Τα νεαρά κορίτσια εγκαταλείπουν τις online πλατφόρμες

#ChallengeAccepted: Μια νέα «πρόκληση» για την ενδυνάμωση της γυναίκας

Φινλανδία: Έφηβη έγινε Πρωθυπουργός για μία μέρα στο πλαίσιο καμπάνιας για την ενδυνάμωση των κοριτσιών

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση