NEED TO KNOW

Τα βιβλία που έγιναν best-sellers αλλά δεν διάβασε κανείς

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

Ο Μαρκ Τουέιν είπε κάποτε πως το κλασικό βιβλίο είναι «κάτι που όλοι θα ήθελαν να είχα διαβάσει και κανείς δε θέλει να διαβάσει». Οι αριθμοί φαίνεται να συμφωνούν.

Ο μαθηματικός Τζόρνταν Έλλενμπεργκ, έγραψε στη Wall Street Journal το 2014 πως Δείκτης Χώκινγκ μπορεί να «μετρήσει» μέχρι πού φτάνουμε στην ανάγνωση ενός βιβλίου – όχι με απόλυτη ακρίβεια, φυσικά. Είδε το σημείο στο οποίο έφτασαν, κατά μέσο όρο, οι αναγνώστες των διασημότερων βιβλίων και βρήκε πως ένα τεράστιο ποσοστό τους δεν διάβασε το τέλος.

Σύμφωνα με τον Έλλενμπεργκ, ελάχιστοι γνωρίζουν πώς τελειώνουν τα παρακάτω best-sellers:

Δύσκολες Επιλογές – Χίλαρι Κλίντον

Οι περισσότεροι έφτασαν στο 1,9% των απομνημονευμάτων της Χίλαρι Κλίντεον. Ίσως επειδή είναι 600 λέξεις, ίσως πάλι επειδή περιγράφει πολλές αδιάφορες λεπτομέρειες. Κι όμως, το βιβλίο αυτό ήταν νούμερο ένα best-seller των New York Times και μέσα σε ένα χρόνο πουλήθηκαν 340 χιλιάδες αντίτυπα.

Το κεφάλαιο στον 21ο αιώνα – Τομά Πικετί

Με τέτοιον τίτλο, ποιος θα περίμενε πως οι αναγνώστες δε θα διάβαζαν περισσότερες από 200 σελίδες από τις συνολικά 696 του έργου αυτού; Ο Γάλλος οικονομολόγος που επικεντρώνει την έρευνά τους στην άνιση κατανομή του πλούτου, εξέδωσε το βιβλίο του το 2013 ενώ την επόμενη χρονιά μεταφράστηκε στα αγγλικά από το Πανεπιστήμιο Harvard. Μέχρι το 2015, είχαν πουληθεί 1.5 εκατομμύρια αντίτυπα σε πέντε γλώσσες ενώ έχει κυκλοφορήσει και σχετικό ντοκιμαντέρ.

Το χρονικό του χρόνου – Στίβεν Χώκινγκ

Το βιβλίο αυτού του εξαιρετικού ανθρώπου διαβάστηκε μέχρι το σεβαστό 6.6% του. Μέσα στα είκοσι πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του πουλήθηκαν 10 εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ το 2001 είχε ήδη μεταφραστεί σε 35 γλώσσες.

Σκέψη, αργή και γρήγορη – Ντέιβιντ Κέινμαν

Το βιβλίο του νομπελίστα Κέινμαν που εκδόθηκε το 2011, έχει αγοραστεί από εκατομμύρια αναγνώστες οι οποίοι, κατά μέσο όρο, διάβασαν έως το 6.8% του. Αυτό σημαίνει ότι από τις 500 σελίδες, δεν έφτασαν πέρα από την 34η.

Lean In – Σέριλ Σάντμπεργκ

Η COO του Facebook με το εντυπωσιακό βιογραφικό έγραψε ένα βιβλίο για την ενδυνάμωση της γυναίκας στο χώρο εργασίας. Εξηγεί πώς ξεκίνησε από την Google κι έφτασε στο κορυφαίο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Παρότι πουλήθηκαν σχεδόν 5 εκατομμύρια αντίτυπα, οι αναγνώστες το άφησαν στην άκρη.

Ο υπέροχος Γκάτσμπι – Σκοτ Φιτζέραλντ

Είναι ένα από τα κορυφαία έργα όλων των εποχών. Έγινε εξαιρετική ταινία και, παρότι πούλησε μόνο 20 χιλιάδες αντίτυπα στον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, έγινε έπειτα best – seller. Θεωρείται σημείο – σταθμός της αμερικανικής λογοτεχνίας, εκδόθηκε το 1925 και, δυστυχώς, ελάχιστοι το έχουν διαβάσει μέχρι τέλους.

 

Διαβάστε επίσης:

Όταν ο Goethe έγραψε «το πιο θανατηφόρο βιβλίο της ιστορίας»

Reclaim Her Name: Η δικαίωση για τις συγγραφείς που κρύφτηκαν πίσω από ανδρικά ψευδώνυμα

Οι «φόνισσες» της λογοτεχνίας: Πώς άλλαξαν τη Βικτωριανή εποχή

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση