NEED TO KNOW

The Devil Wears Prada: Ο πραγματικός «διάβολος» της ταινίας δεν είναι η Μιράντα Πρίστλι

The Devil Wears Prada: Ο πραγματικός «διάβολος» της ταινίας δεν είναι η Μιράντα Πρίστλι

«Ο Διάβολος Φοράει Prada». Μία ταινία βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα, πηγή έμπνευσης του οποίου λέγεται πως είναι η «σιδηρά κυρία» της μόδας, Άνα Γουίντορ και η βοηθός της. Στο ρόλο αυτό βλέπουμε τη Μιράντα Πρίστλι, διευθύντρια του περιοδικού Runway, να φέρεται με αλαζονεία, να φέρνει δάκρυα στα μάτια της Άντι Σακς που παλεύει να τα βγάλει πέρα σε έναν χώρο εντελώς άγνωστο. Αισθανόμαστε άβολα, παρακολουθώντας τη να κάνει υπομονή, μέχρι να αποκτήσει προϋπηρεσία και να κυνηγήσει τη δημοσιογραφική καριέρα των ονείρων της. Η σχέση της καταρρέει, αλλά η καριέρα της προχωρά. Καταλήγει να περνά στο γραφείο το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας της, ώσπου παίρνει απόφαση να παραιτηθεί και να αλλάξει.

Κι αν ο πραγματικός «διάβολος» της υπόθεσης δεν είναι η αυταρχική Μιράντα, αλλά ένας χαρακτήρας που σε πολλούς πέρασε απαρατήρητος;

Ο Νέιτ ήταν ο σύντροφος της Άντρεα. Συζούσαν, ήταν ευτυχισμένοι – εκείνος, μάλιστα, την ενθάρρυνε να προσπαθήσει να κερδίσει τη δουλειά στο Runway, μια θέση για την οποία «πολλές θα σκότωναν», όπως ακούμε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ταινίας.

Ήταν η πρώτη φορά που θα εργαζόταν κανονικά, μετά το πανεπιστήμιο. Δεν είχε ιδέα από μόδα, αλλά την προσέλαβαν. «Περίμενε, έπιασες δουλειά σε περιοδικό μόδας; Ήταν τηλεφωνική η συνέντευξη;», της είπε, αντί να τη συγχαρεί όταν του ανακοίνωσε τα νέα.Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, τον βλέπουμε να υποτιμά τους ανθρώπους που ασχολούνται με το συγκεκριμένο τομέα. Σχολιάζει αρνητικά τη νέα εμφάνιση της συντρόφου του και αλλάζει τη στάση του, σαν να έχει απέναντί του έναν εντελώς διαφορετικό άνθρωπο, απλώς επειδή φόρεσε διαφορετικά ρούχα κι άλλαξε χτένισμα.

Όσο η επιτυχία της Άντι μεγάλωνε, τόσο ο Νέιτ απομακρυνόταν. Γύρισε μετανιωμένη σπίτι, έχοντας χάσει την ημέρα των γενεθλίων του καθώς έπρεπε να παρευρεθεί σε μία επαγγελματική εκδήλωση. Κι εκείνος, τη γέμισε ακόμη περισσότερες ενοχές. Δεν μπορούσε να διαχειριστεί ότι δεν ήταν πλέον το κέντρο του κόσμου της, τον ενοχλούσε που την έβλεπε να γίνεται καλή σε κάτι, να αποκτά πάθος για την καριέρα της.


Πήραν χωριστούς δρόμους. Την κατηγόρησε, μάλιστα, για αυτό.

«Έλεγες πως ήταν μόνο μία δουλειά, κορόιδευες τις συναδέλφους σου», της είπε, αντί να χαρεί που της πρότειναν να πάει σε επαγγελματικό ταξίδι στο Παρίσι. «Τώρα έγινες μία από αυτές. Απλώς δέξου το, τότε θα μπορέσουμε να πάψουμε να προσποιούμαστε ότι έχουμε κοινά. Με την προϊσταμένη σου, με αυτήν έχεις σχέση. Ελπίζω να είστε χαρούμενες μαζί».

Η Άντρεα, μία κοπέλα που είχε μόλις αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο και ήθελε να πατήσει γερά στα πόδια της, τόλμησε να βάλει την καριέρα πάνω από τη σχέση της – μία σχέση στην οποία η αγάπη κι ο σεβασμός δεν ήταν αμοιβαίοι. Άλλωστε, εκείνη έπρεπε να κάνει θυσίες για να είναι ευτυχισμένος ο αγαπημένος της.

Στην τελευταία σκηνή του έργου, τους βλέπουμε να συναντιούνται ξανά. Της ανακοινώνει πως θα γίνει σου σεφ στη Βοστόνη, κι αυτή χαμογελά για την επιτυχία του. Του εκμυστηρεύτηκε πως θα της λείψουν «τα τοστ με το τηγανιτό τυρί, αργά το βράδυ». Η απάντησή του; Πως θα υπήρχαν τα υλικά κι εκεί που θα μετακόμιζε.


Ο Νέιτ περίμενε να αφήσει τα πάντα πίσω της και να τον ακολουθήσει. Να ακολουθήσει τον άνθρωπο που δεν τη στήριξε, τη στιγμή που τον χρειαζόταν περισσότερο. Αυτός είναι ο πραγματικός «διάβολος», κι ας μην φόρεσε ποτέ Prada.

 

Διαβάστε επίσης:

Toughest Athletes: Με μία ταινία μικρού μήκους, η Nike εξυμνεί τη δύναμη της μητρότητας

«Γράμμα στους αγαπημένους μου»: Μια ταινία μικρού μήκους της Stella McCartney για τον καρκίνο του μαστού

Η νέα ταινία της Μουλάν όχι απλώς δεν καταρρίπτει, αλλά προωθεί τα στερεότυπα

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση