POWER

Ντέπη Τζιμέα (ΟΤΕ): Θα μειώσουμε κατά 90% τις εκπομπές ρύπων ως το 2030 – Δέσμευση της διοίκησης στα ESG

Ντέπη Τζιμέα,Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου ΟΤΕ

«Μια τεράστια πρόκληση για όλους, τις επιχειρήσεις και την οικονομία είναι οι ρυθμίσεις που έρχονται που θα δημιουργήσουν ένα κίνητρο στις εταιρείες να λειτουργήσουν με ESG κριτήρια»,  είπε χθες μιλώντας στο διαδικτυακό συνέδριο «ESGWinning in the long run», του Χρηματιστηρίου Αθηνών η κυρία Ντέπη Τζιμέα Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου ΟΤΕ.

Όπως είπε το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι ξεκάθαρο πια προς αυτή την κατεύθυνση και το 21% των μετοχών της Deutsche Telekom ανήκουν σε funds που μερικώς ή ολικώς κοιτάνε τις επιδόσεις ESG και αυτό είναι κάτι που προχωράει εκθετικά όσο περνάει ο χρόνος.

Μιλώντας για την εμπειρία του ΟΤΕ να ανταποκρίνεται στα ESG κριτήρια η κ. Τζιμέα σημείωσε: «Ο ΟΤΕ συμμετέχει σε έξι διεθνείς δείκτες κοινωνικά υπεύθυνων επενδύσεων. Κάθε χρόνο έρχονται αρκετά ερωτηματολόγια συμπληρωμένα που εμείς πρέπει να επιβεβαιώσουμε και να συμπληρώσουμε στοιχεία.

Εστιάζουν κυρίως σε τρία πράγματα. Αν έχουμε πολιτικές, αν έχουμε θέσει στόχους και αν έχουμε δεσμεύσεις και το τρίτο είναι ποιες είναι οι πρακτικές για την επίτευξη αυτών των στόχων. είναι επίπονο να απαντήσεις 50  ερωτήσεις που έχουν κατά μέσο όρο αυτά τα ερωτηματολόγια, αλλά είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για όλους εμάς για να γίνουμε καλύτεροι, να καταλάβουμε τί κάνουμε σωστά, προς τα πού πάμε, αν πάμε αρκετά γρήγορα, τί μπορούμε να βελτιώσουμε και γενικότερα να κατανοήσουμε πώς πραγματικά το αποτύπωμα της εταιρείας μας πρέπει να είναι καλό και για την κοινωνία και για το περιβάλλον».

Μιλώντας για την στρατηγική του ΟΤΕ για τα επόμενα χρόνια, σημείωσε, ότι «στον ΟΤΕ στόχος μας είναι μέσω της τεχνολογίας να δημιουργήσουμε ένα κόσμο καλύτερο για όλους στον οποίο να συμμετέχουν όλοι ισότιμα στις ευκαιρίες που δημιουργεί η τεχνολογία. Οι βασικές μας κατευθύνσεις είναι σε πέντε τομείς»:

Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στις τεχνολογίες που αναβαθμίζουν τον ψηφιακό κόσμο της χώρας και έχουμε προγραμματίσει για τα επόμενα τέσσερα χρόνια επενδύσεις 2 δισ. σε δίκτυα νέας γενιάς όπως το 5G και το FTTH (Fiber to the home), με προδιαγραφές ώστε να μην επιβαρύνουν περιβαλλοντικά.

Δίνουμε έμφαση στα προϊόντα μας, που είναι ICT solutions, είναι τεχνολογίες όπως είναι το click management, τα smart cities, για τον καταναλωτή και για τη βιομηχανία, οι οποίες διευκολύνουν τις   ESG επιδόσεις τους και να συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε το πορτφόλιο αυτό.

Τρίτον, επικεντρωνόμαστε στην κλιματική αλλαγή και έχουμε βάλει υψηλούς στόχους. Έχουμε κατορθώσει η χρήση της ενέργειας να προέρχεται 100% να προέρχεται από ΑΠΕ μέσω πράσινων πιστοποιητικών και στοχεύουμε να μειώσουμε κατά 90% τις εκπομπές ρύπων από τη λειτουργία μας μέχρι το 2030.

Επίσης και η εξοικονόμηση φυσικών πόρων, είναι ακόμη μία κατεύθυνση, με προγράμματα, όπως ένα πρόγραμμα για τη μείωση πλαστικών μιας χρήσης. Μέσα σε δύο χρόνια εξοικονομήσαμε 4,5 εκατ. κομμάτια πλαστικού, κάτι που επξρέασε και τη νοοτροπία

Τέλος, σημείωσε ότι πλέον, τα κριτήρια ESG μπαίνουν σαν δέσμευση στους στόχους της διοίκησης.

Αναφερόμενη στον Οδηγό ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών, σημείωσε ότι «είναι ένα πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο, γιατί όχι μόνο επιβεβαιώνει κάποια πράγματα αλλά μας βάζει να προβληματιστούμε και να βελτιωθούμε σε ορισμένα θέματα. Για παράδειγμα στους προηγμένους δείκτες, αναφέρει έσοδα από βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό μας προβλημάτισε αρκετά για το πως θα οριοθετήσουμε ποια είναι αυτά τα προϊόντα μας, πώς πρέπει να μετράμε και τι πρέπει να μετράμε».

Η πρώτη προσπάθεια του ΟΤΕ να βγάλει ένα Απολογισμό Εταιρικής Υπευθυνότητας έγινε το 2004 και η εταιρεία είχε το χρόνο να προετοιμαστεί και οι Απολογισμοί της, οι τελευταίοι 12 είναι με εξωτερική διασφάλιση.

Όπως αναφέρει η κυρία Τζιμέα, «χαρτογραφώντας τι είναι η βιωσιμότητα καταλήξαμε σε ένα μοντέλο του οποίου η βασική του αρχή είναι να έχει ενσωματωθεί στη λειτουργία της εταιρείας, στη στρατηγική, στον τρόπο που λειτουργούμε και πλέον η εταιρεία δεν το αντιμετωπίζει σαν την υποχρέωση ενός τμήματος. Αυτό ήταν το σημαντικότερο που πετύχαμε. Νωρίς καταλάβαμε ότι αφορά όλες τις λειτουργίες μας και ότι έπρεπε να πείσουμε όλα τα τμήματα ότι τους αφορά το θέμα. Φτιάξαμε μια ομάδα 50 ατόμων από όλες τις διευθύνσεις και μαζί τους μεταφράσαμε τι σημαίνει για το δικό τους αντικείμενο το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Αυτό έδωσε κίνητρα, κατάλαβαν περισσότερο και συνεργάστηκαν καλύτερα».

Επίσης τόνισε, ότι «τα στοιχεία που βάζουμε πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένα και όχι θεωρητικά. Αυτό απαιτεί ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό από πλευράς διοίκησης τι αποφάσεις θα πάρουμε και τί θα κάνουμε και τί δεσμεύσεις αναλαμβάνουμε. Δεν είναι πάντα εύκολο σε μια μεγάλη εταιρεία να μαζέψουμε όλα τα στοιχεία έγκαιρα και σωστά και συμμετέχοντας σε διαφορετικά πρότυπα χρειάζεται αρκετή τεχνογνωσία για να ικανοποιούμε τις απαιτήσεις αυτές».

 

Διαβάστε επίσης:

Βενετία Κουσία (Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας): Δεν είναι απλώς σωστό ή δίκαιο οι περισσότερες γυναίκες στη διοίκηση. Είναι και πιο αποδοτικό

Ντόρα Κονόμη (Doralicious): Περισσότεροι άνδρες ονομάζονται Michael από τον αριθμό των γυναικών που βρίσκονται σε υψηλότερες θέσεις

Tζόση Βιτζηλαίου (ΑΜΒΥΞ): Το δίλημμα καριέρα ή οικογένεια τίθεται μόνο στις γυναίκες

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση