ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αλεξία Μπρη (L’ oreal): Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι αντίληψης της ομορφιάς όσο και άνθρωποι στη γη

Μέχρι το 2025, όλες οι εγκαταστάσεις της L’Oréal θα έχουν επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα, μέσα από τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Μέχρι το 2030, το 100% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες των προϊόντων μας θα προέρχονται είτε από ανακυκλωμένες πηγές είτε από πηγές βιολογικής προέλευσης. Μέχρι το 2030, η L’Oréal θα μειώσει κατά 50% ανά τελικό προϊόν, σε σύγκριση με το 2016, το συνολικές εκπομπές της σε αέρια του θερμοκηπίου. Παράλληλα, στο ίδιο διάστημα θα διαθέσουμε 150 εκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση επειγόντων κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων.

Η Αλεξία Μπρη, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της  L’ORÉAL HELLAS παρουσιάζει στο #portraitsgr τους νέους στόχους και τις νέες δεσμεύσεις, της ηγετικής εταιρείας, που αφοσιώνεται  περισσότερο από ποτέ στο περιβάλλον και την κοινωνία με στόχο να αποτελέσει καταλύτη αλλαγής.

Για την κυρία Μπρη η ισότητα αποτελεί στρατηγικό μοχλό ανάπτυξης και επιδόσεων και τονίζει ότι οι ετερογενείς ομάδες είναι πιο επιτυχημένες. Όπως εξηγεί παρά τις διακρίσεις της  L’Oréal παγκοσμίως “όσο συνεχίζουν να υπάρχουν ανισότητες στον κόσμο, δε θα σταματήσουμε να προσπαθούμε να αλλάξουμε το status quo”.

Μια ισχυρή εταιρεία όπως η LOréal έχει μεγάλη δύναμη επιρροής και διαμορφώνει πρότυπα με τις καμπάνιες της. Ποιες είναι τα πρότυπα που φροντίζετε να περνάτε στο μεγάλο γυναικείο κοινό στο οποίο απευθύνεστε;

Η L’Oréal, για περισσότερο από έναν αιώνα, είναι αφιερωμένη στην ομορφιά. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε σε κάθε άνθρωπο, σε κάθε γωνιά του πλανήτη, ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η ομορφιά από πλευράς ποιότητας, αποτελεσματικότητας, ασφάλειας υπευθυνότητας.

Η επιθυμία για ομορφιά υπάρχει από την αρχή της ανθρωπότητας, είναι ένα παγκόσμιο ιδανικό που ξεπερνά το χρόνο, τις χώρες και τους πολιτισμούς. Είναι μια ισχυρή κινητήριος δύναμη και είναι πολλά παραπάνω από την εξωτερική εμφάνιση – και αυτό είναι κάτι που προσπαθούμε να περνάμε στους καταναλωτές μας μέσα από όλες τις ενέργειές μας. Η ομορφιά μας δίνει αυτοπεποίθηση στο ποιοι είμαστε, στο ποιοι θέλουμε να γίνουμε και στις σχέσεις μας με τους άλλους. Η ομορφιά μας κάνει να αισθανόμαστε ωραία, να είμαστε ανοικτοί προς τους άλλους – το σώμα μας είναι το πρώτο μας μέσο έκφρασης, πριν ακόμα από τα λόγια ή τις χειρονομίες- , να νιώθουμε δυνατοί – η ομορφιά μπορεί να είναι ισχυρό σύμβολο ελπίδας στις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής -, να είμαστε ο εαυτός μας, να είμαστε διαφορετικοί – η ομορφιά δεν είναι τέλεια. Δεν υπάρχει “πρότυπο ομορφιάς” ή “ιδανική ομορφιά”. Γι’ αυτό υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι αντίληψης της ομορφιάς όσο και άνθρωποι στη γη.

H L’Oréal, ηγέτιδα στον κλάδο της ομορφιάς, δίνει έμφαση στην εταιρική κοινωνική ευθύνη γιατί όπως έχετε πει πρέπει να δίνει το παράδειγμα, συμβάλλοντας στο να γίνει ο κόσμος πιο όμορφος. Ποιες είναι οι δράσεις που έχετε αναλάβει πρόσφατα;

Η εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί βασική προτεραιότητα της L’Oréal και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ενεργειών. Θα ήθελα να σταθώ συγκεκριμένα στο πρόγραμμα βιωσιμότητας «L’Oréal for the future», που ανακοινώσαμε πριν από λίγες ημέρες σε παγκόσμιο επίπεδο και το οποίο ενσαρκώνει τις νέες βιώσιμες δεσμεύσεις του Ομίλου μας προς το 2030 και την οπτική μας σχετικά με το ποιο πρέπει να είναι το όραμα, ο σκοπός και οι ευθύνες μιας εταιρείας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος μας.

Το πρόγραμμα «L’Oréal for the Future» βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μας μοντέλου με στόχο τον σεβασμό των ορίων του πλανήτη. Ενδυνάμωση του οικοσυστήματός μας, βοηθώντας στη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο κόσμο. Συμβολή στην  επίλυση των παγκόσμιων προκλήσεων, μέσα από τη στήριξη κοινωνικών και περιβαλλοντικών αναγκών.

Σήμερα, καθώς οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές ανησυχίες αυξάνονται, θέλουμε να δεσμευτούμε σε ένα ακόμη πιο ριζικό προσανατολισμό στην εταιρική υπευθυνότητα. Η κρίση της πανδημίας Covid-19 δεν άλλαξε καθόλου τις δεσμεύσεις μας. Αντίθετα, ενίσχυσε την αποφασιστικότητά μας.

Οι δράσεις Κοινωνικής Ευθύνης είναι δράσεις καλών προθέσεων, έχουν όμως και αποτέλεσμα; Έχετε μετρήσει τη συμβολή του στην κοινωνία;

Είμαστε πεπεισμένοι ότι μια εταιρεία του 21ου  αιώνα πρέπει να σκεφτεί την επιτυχία της πέρα ​​από την απλή οικονομική απόδοση – πρέπει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση όλων των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κόσμος. Γι’ αυτό, από το 2013, όταν ξεκινήσαμε το πρώτο μας πρόγραμμα βιωσιμότητας, Sharing Beauty with All, δεσμευτήκαμε να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της L’Oréal και να συμβάλλουμε θετικά στην κοινωνία. Τα αποτελέσματα ήταν σημαντικά και μετρήσιμα και αφορούσαν σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, από το σχεδιασμό προϊόντων έως τη διανομή, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας παραγωγής και την προέλευση των πρώτων υλών.

Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι το τέλος του 2019, είχαμε ήδη μειώσει τις εκπομπές CO2 των εργοστασίων και των κέντρων διανομής μας κατά 78% σε σύγκριση με το 2005, ενώ ο όγκος της παραγωγής μας αυξήθηκε κατά 37% κατά την ίδια περίοδο. Παράλληλα, μετατρέψαμε 35 εγκαταστάσεις σε κέντρα ουδέτερα σε άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων 14 εργοστασίων. Μέσω της κοινωνικής μας δέσμευσης, έχουμε βοηθήσει 90.635 συνανθρώπους μας από ευάλωτες κοινότητες να αποκτήσουν πρόσβαση στην απασχόληση, μέσα από προγράμματα Solidarity Sourcing και κοινωνικής ένταξης.

Και δε σταματάμε εδώ. Η L’Oréal έχει δεσμευτεί σε μια διαδικασία συνεχούς, σταδιακής βελτίωσης. Μέχρι το 2025, όλες οι εγκαταστάσεις της L’Oréal θα έχουν επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα, μέσα από τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Μέχρι το 2030, το 100% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες των προϊόντων μας θα προέρχονται είτε από ανακυκλωμένες πηγές είτε από πηγές βιολογικής προέλευσης. Τέλος, μέχρι το 2030, η L’Oréal θα μειώσει κατά 50% ανά τελικό προϊόν, σε σύγκριση με το 2016, το συνολικές εκπομπές της σε αέρια του θερμοκηπίου. Παράλληλα, στο ίδιο διάστημα θα διαθέσουμε 150 εκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση επειγόντων κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων. Με αυτούς τους νέους στόχους και τις νέες δεσμεύσεις, θέλουμε να είμαστε καταλύτες αλλαγής, αφοσιωμένοι περισσότερο από ποτέ στο περιβάλλον και την κοινωνία.

Η LOréal αναγνωρίστηκε επίσης για δέκατη φορά ως μία από τις πιο ηθικές εταιρείες στον κόσμο από το Ethisphere Institute. Τι σημαίνει ηθική εταιρεία;

Η δέκατη συνεχής αναγνώριση της L’Oréal ως μια από τις πιο Ηθικές Εταιρείες Παγκοσμίως από το Ινστιτούτο Ethisphere επιβεβαιώνει ότι μια εταιρεία μπορεί να είναι ταυτόχρονα ηθική και επιτυχής. Η ηθική είναι μια από τις κινητήριες δυνάμεις του μετασχηματισμού του Ομίλου μας, για την οποία όλοι οι εργαζόμενοι μας είναι ιδιαίτερα υπερήφανοι.

Σε έναν κόσμο γεμάτο καινοτομία, μια εταιρεία με ισχυρή ηθική κουλτούρα είναι καλύτερα εξοπλισμένη για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αύριο. Τα επόμενα  χρόνια, θα δούμε την ηθική να μην αποτελεί πλέον προαιρετικό χαρακτηριστικό αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει άδεια λειτουργίας. Για εταιρείες που είναι ηγέτες στο χώρο αυτό, θα αποτελεί μάλιστα και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η L’Oréal θεμελιώθηκε στη βάση ισχυρών δεοντολογικών αρχών που υποστηρίζουν την ανάπτυξή της και ενσαρκώνουν την αντίληψή της για την ηθική. Οι αρχές μας είναι σταθερές και μη διαπραγματεύσιμες: Ακεραιότητα, Σεβασμός, Θάρρος και Διαφάνεια. Αυτές καθοδηγούν τη συμπεριφορά και τις δράσεις όλων των εργαζομένων μας. Αποτελούν τη βάση της κουλτούρας, του μοντέλου ανάπτυξης, της τήρησης των κανόνων, της υπεύθυνης καινοτομίας, της Εταιρικής Κοινωνικής και Περιβαλλοντικής Ευθύνης και της φιλανθρωπικής δράσης  του Ομίλου.

Ποιος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει ο όμιλος στην ισότητα των φύλων και γιατί έχει αναγνωριστεί από την Equileap και το Bloomberg;

Η Διαφορετικότητα και η Συμπερίληψη αποτελούν στρατηγικές μας προτεραιότητες. Στόχος της  L’Oréal είναι οι εργαζόμενοί της να αντικατοπτρίζουν τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος, σε όλα τα επίπεδα και με όλους τους τρόπους. Έτσι, δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή  στη διαφοροποίηση των προσλήψεών μας,  στις ίσες ευκαιρίες για προαγωγή και στο να ευαισθητοποιούμε τους εργαζόμενους και τα στελέχη μας σχετικά με τη σημασία της διαφορετικότητας και της ισότητας.

Η L’Oréal απασχολεί σήμερα άτομα από 162 διαφορετικές εθνικότητες. Οι γυναίκες εκπροσωπούνται σε όλες τις βαθμίδες και η παρουσία τους αυξάνεται σταθερά έως τα ανώτατα διευθυντικά κλιμάκια. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ισότητα αποτελεί στρατηγικό μοχλό ανάπτυξης και επιδόσεων και ότι οι ετερογενείς ομάδες είναι πιο επιτυχημένες.

Σε αναγνώριση της προόδου που έχει πετύχει σε θέματα ισότητας στον χώρο εργασίας, η L’Oréal έχει λάβει σημαντικές αναγνωρίσεις παγκοσμίως, ανάμεσά τους αυτές που αναφέρετε. Παρόλο όμως το γεγονός ότι έχουμε κάνει τεράστια πρόοδο στον τομέα αυτό τα τελευταία 15 χρόνια, δεν είμαστε ακόμα ευχαριστημένοι. Όσο συνεχίζουν να υπάρχουν ανισότητες στον κόσμο, δε θα σταματήσουμε να προσπαθούμε να αλλάξουμε το status quo.

Οι γυναίκες συμμετέχουν λιγότερο σε ηγετικές-διοικητικές θέσεις από ότι οι άνδρες; Που νομίζετε ότι οφείλεται αυτό; Μπορεί να αλλάξει;

 Τα τελευταία είκοσι χρόνια, παρατηρούμε ότι η κοινωνία προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες στις γυναίκες, με όλο και πιο πολλές σπουδαίες γυναίκες να αναλαμβάνουν ηγετικές θέσεις σε διάφορους τομείς δραστηριοποίησης. Ωστόσο, παρ’ όλη την πρόοδο, είναι ακόμα τόσα πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν για να επιτευχθεί η ισότητα των δύο φύλων και να δοθούν λύσεις σε πολλές από τις σημερινές προκλήσεις.

Θα χρησιμοποιήσω ως παράδειγμα το χώρο της επιστήμης, που είναι ένας από τους τομείς στον οποίο το γυάλινο ταβάνι ακόμα υπάρχει σε μεγάλο βαθμό – κάτι που πιστεύουμε ότι μπορεί και πρέπει να αλλάξει. Αν και ο αριθμός των γυναικών στην επιστήμη έχει αυξηθεί, ακόμα μόλις το 11% των ηγετικών θέσεων στην επιστήμη καλύπτεται από γυναίκες. Μάλιστα, λιγότερο από το 30% των ερευνητών είναι γυναίκες και μόνο το 3% των βραβείων Νόμπελ για την Επιστήμη έχουν ποτέ απονεμηθεί σε γυναίκες επιστήμονες.

Στη L’Oréal πιστεύουμε ότι ένας κόσμος χωρίς τη συμβολή των γυναικών είναι αδιανόητος. Γι’ αυτό, τα τελευταία 20 χρόνια, το Ίδρυμα L’Oréal, σε συνεργασία με την UNESCO, στηρίζει ενεργά τις γυναίκες στην επιστήμη, συμβάλλοντας στην προώθηση της καλύτερης εκπροσώπησης των γυναικών στον τομέα της επιστημονικής έρευνας, μέσα από το πρόγραμμα L’Oréal – UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη. Οι βραβευμένες του προγράμματος έχουν κερδίσει την αναγνώριση της επιστημονικής κοινότητας και έχουν συμβάλλει στην αντιμετώπιση των μεγαλύτερων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα. Μάλιστα τρεις από αυτές τιμήθηκαν στη συνέχεια με βραβείο Νόμπελ, ενώ όλες με το παράδειγμά τους έχουν ανοίξει το δρόμο και έχουν εμπνεύσει τις νέες γυναίκες επιστήμονες να ακολουθήσουν τα όνειρά τους. Οπότε ναι, η αλλαγή είναι εφικτή αλλά χρειάζεται να αγωνιστούμε όλοι για αυτό.

Ποια είναι η πιο μεγάλη πρόκληση που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι γυναίκες σήμερα;

Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν μια σειρά προκλήσεων καθημερινά, που έχουν να κάνουν με μια σειρά παραγόντων όπως, την προσπάθεια εξισορρόπησης των αναγκών της επαγγελματικής και της προσωπικής τους ζωής, τις ίσες ευκαιρίες στην πρόσληψη και την εργασία, την ελευθερία να επιλέξουν οι ίδιες για τον εαυτό τους ποιους από τους πολλαπλούς ρόλους, που επιβάλλει η κοινωνία, επιθυμούν οι ίδιες πραγματικά να ενστερνιστούν και ποιους όχι. Η πιο μεγάλη πρόκληση ωστόσο πιστεύω ότι έχει να κάνει με την αλλαγή νοοτροπίας και το μετασχηματισμό των συστημάτων, προς τη δημιουργία ενός κόσμου χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμο για όλους.

 

Διαβάστε επίσης:

Ανδριάνα Παππά (Visa): Xρειάστηκε να δουλέψω δύο φορές σκληρότερα από άνδρες συναδέλφους

 Αλεξάνδρα Ζάκκα: Μέσω Aesthet απογειώνει την ελληνική μόδα

 Κατερίνα Τοπούζογλου: Η γοργόνα της #allforblue που έβγαλε από τη θάλασσα 204 τόνους απορριμμάτων

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση