SUCCESS STORIES

Γκαμπριέλα Χιρστ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Chloé

Πηγή φωτογραφίας Instagram @gabrielahearst

Πριν λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως η Νατάσα Ράμσεϊ Λεβί αποχώρησε από τον γαλλικό οίκο μόδας Chloé, στον οποίο κατείχε επί τέσσερα χρόνια τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας – μία θέση που πλέον αναλαμβάνει μία εξέχουσα προσωπικότητα στη βιομηχανία της μόδας, με ένα πολύ ενδιαφέρον και πλούσιο βιογραφικό.

Ο λόγος για την σχεδιάστρια Γκαμπριέλα Χιρστ, η οποία βραβεύτηκε φέτος από το CFDA ως η «κορυφαία σχεδιάστρια στις γυναικείες συλλογές».

Ποια είναι η Γκαμπριέλα Χιρστ

Η Χιρστ γεννήθηκε και μεγάλωσε μέσα σε ένα οικογενειακό ράντσο, σε μία επαρχία της κεντρικής Ουρουγουάης, μακριά από τις πόλεις. Η ίδια, μάλιστα, είχε αναφέρει πως το ράντσο «απέχει τουλάχιστον δυο ώρες από το κοντινότερο αστικό κέντρο».

Το πλήρες όνομα της είναι Γκαμπριέλα Περετζούτι, όμως, οι δικοί της άνθρωποι την φώναζαν πάντα «Γκάμπι». Μετά τον θάνατο του πατέρα της, το 2011, ανέλαβε τη διοίκηση του ράντσου, την οποία, μάλιστα, διατηρεί μέχρι σήμερα. Παρ’ όλα αυτά η ίδια κατοικεί πλέον μόνιμα στο Ουέστ Βίλατζ της Νέας Υόρκη με την οικογένειά της, η οποία απαρτίζεται από τον σύζυγο της  Τζον Αυγουστίν Χιρστ και τα τρία παιδιά τους: Τις δίδυμες Μία και Ολίβια και τον Τζέικ.

Το ότι μεγάλωσε στην επαρχία, δίπλα στη φύση και τα ζώα επηρέασε σημαντικά τόσο τη ζωή, όσο και τη δουλειά της.

«Εξαιτίας της ανατροφής μου στο ράντσο πραγματικά απέκτησα μία πολύ συγκεκριμένη αισθητική και άποψη. Το να μεγαλώνεις σ’ ένα απομακρυσμένο τοπίο στη φύση, με αντικείμενα και κατασκευές που φτιάχνονταν για να έχουν διάρκεια -η ποιότητα ήταν το ζητούμενο και όχι η χλιδή. Τα πράγματα έπρεπε να αντέχουν από μία καθαρά χρηστική σκοπιά και τίποτα δεν πετιόταν, καθώς τα πράγματα επαναχρησιμοποιούνταν. Τα αντικείμενα και ο περιβάλλων χώρος είχαν προσωπικότητα, έπαιρναν σχήμα και ζωή από τις ζωές των ανθρώπων και το πέρασμα του χρόνου».

Έτσι, όταν δημιούργησε το πρώτο της brand, το «Candela» (στα ισπανικά σημαίνει «κερί»), με κεφάλαιο μόλις 700 δολάρια, έννοιες όπως η βιωσιμότητα και οι φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές άρχισαν αμέσως να την απασχολούν. Το brand, που χαρακτήριζε η ίδια ως «haute bohemian», ξεκίνησε με μία συλλογή T-shirt με στάμπα μια γυναίκα που ίππευε. Πηγή έμπνευσης για αυτό το σχέδιο ήταν μία παλιά φωτογραφία της μητέρας της.

Καθώς περνούσαν οι σεζόν, όλο και περισσότερο εμφανής γινόταν η επίδραση της ανατροφής της στα σχέδια, με συνεχείς αναφορές τόσο στη κουλτούρα της Ουρουγουάης όσο και στους γκάουτσο. Παράλληλα, όμως, τα κομμάτια της έφερναν και τον κοσμοπολίτικο αέρα και την πολυτέλεια από τα ταξίδια της και την ζωή στη Νέα Υόρκη.

Το 2015 η Χιρστ ιδρύει τον ομώνυμο οίκο της με άξονα τη «βιώσιμη πολυτέλεια», όπως χαρακτηρίζει η ίδια το όραμα της. Έτσι, στην παραγωγή της συναντάμε βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως το 99% των υφασμάτων που χρησιμοποιεί είναι sustainable, ενώ παράλληλα έχει δεσμευτεί για μηδενικά απόβλητα (zero waste) και ανωκύκλωση στην παραγωγή της. Ακόμα, για τα ρούχα της χρησιμοποιεί αποκλειστικά φυσικές ίνες και βισκόζη, αξιοποιεί τα υλικά που απομένουν από τις παλαιότερες συλλογές και χρησιμοποιεί συσκευασίες βιο-πλαστικού που μπορούν κομποστοποιηθούν. Μάλιστα, ο στόχος της είναι μέχρι το 2023 να έχει κάνει χρήση του 80% του dead stock της και μέχρι το 2022 να έχει καταργήσει τη χρήση «παρθένων πρώτων υλών». «Δυο πράγματα αναρωτιέμαι πριν από κάθε απόφαση μου: Είναι βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον; Είναι αρκετά καλό για να κρατήσει;», έχει τονίσει η ίδια.

Η βιωσιμότητα παίζει για εκείνη πρωτεύοντα ρόλο. Και αυτό ήταν, ίσως, καθοριστικό για να αναλάβει τη νέα της θέση στον Chloé. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που ο CEO του οίκου, ανακοινώνοντας την είσοδό της στη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας, ανέφερε: «Το δυνατό όραμά της για μία πιο υπεύθυνη μόδα ενσωματώνει τις αξίες και την αίσθηση της δέσμευσης των σημερινών γυναικών που αντιπροσωπεύει η Chloé».

Η Χιρστ έχει, επίσης, ασχοληθεί και με την φιλανθρωπία, βοηθώντας αρκετούς οργανισμούς. Το 2016 συνεργάστηκε με την Tod’s για τη δημιουργία ενός ζευγαριού sneaker, από τις πωλήσεις του οποίου το 20% πήγε στον οργανισμό «Save the Children». Το 2017 δημιούργησε μία limited σειρά πουλόβερ που ονόμασε «Ram Ovaries», με κεντημένα σχέδια που παραπέμπουν στη γυναικεία μήτρα και τα έσοδα από τις πωλήσεις πήγαν στον οργανισμό «Planned Parenthood». Παράλληλα, την ίδια χρονιά δημιούργησε μία συλλογή από τσάντες, τα έσοδα της οποίας διατέθηκαν σε οικογένειες της περιοχής Turkana της Κένυα, για να μπορέσουν να επιβιώσουν από την πιο σοβαρή ξηρασία που είχαν βιώσει τα τελευταία 70 χρόνια.

Το 2019 διέθεσε ποσοστό από τα καθαρά κέρδη των πωλήσεων του οίκου της για τα παιδιά στην Υεμένη, ενώ στο show της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020 υποδέχτηκε τους καλεσμένους της κάνοντας τους δώρο μαντήλια, που είχαν τυπωμένα σχέδια ζώων υπό εξαφάνιση. Η ίδια συνέβαλε, ακόμα, στη μάχη κατά της πανδημίας της COVID-19 μέσω της πρόσφατης συνεργασίας της με το Net-a-Porter, ένα project που ονομάστηκε «Bags of Purpose».

Η Χιρστ φαίνεται να είναι μία changemaker στο χώρο της μόδας και η δημοτικότητά της ολοένα και ανεβαίνει. Η ίδια έχει ήδη ένα μεγάλο πελατολόγιο με επιφανείς προσωπικότητες, ανάμεσα στις οποίες συναντάμε και τα ονόματα μελών βασιλικών οικογενειών, που τη στηρίζουν επιλέγοντας τα κομψά και βιώσιμα κομμάτια της. Αναμένουμε, λοιπόν, να δούμε τη νέα εποχή του οίκου Chloé, με την Γκαμπριέλα Χιρστ στο πηδάλιο του.

 

Διαβάστε επίσης:

Miuccia Prada: H γυναίκα που έκανε την Prada το κορυφαίο brand name του κόσμου

Vivienne Westwood: Η ανατρεπτική σχεδιάστρια που «πάντρεψε» την υψηλή ραπτική με το punk

Οι γυναίκες που καθόρισαν τον κόσμο της μόδας

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση