SUSTAINABILITY

4 ευρωπαϊκές start-ups που θέλουν να δώσουν τέλος στη γρήγορη μόδα

Οι εταιρείες που μας οδηγούν στη βιωσιμότητα, ένα βήμα τη φορά

πηγή: Instagram @buena_onda
πηγή: Instagram @buena_onda

Αν αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να σκεφτούμε τις βιομηχανίες που επιβαρύνουν τον πλανήτη, οι πρώτες που θα μας έρθουν στο μυαλό είναι του πετρελαίου, των αεροπορικών ταξιδιών και του πλαστικού. Τη μεγαλύτερη ευθύνη για την καταστροφή του περιβάλλοντος, όμως, έχει εκείνη της μόδας.

Είναι η βιομηχανία που αξίζει 3 δισεκατομμύρια δολάρια και ευθύνεται για το 10% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αυτός ο αριθμός οφείλεται κυρίως στη «γρήγορη μόδα», έναν όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψει όλα εκείνα τα brands, τα ρούχα, τους βιοτέχνες και τους εμπόρους που βασίζονται σε τεράστιες ποσότητες παραγωγής, χαμηλές τιμές και ταχύτατη αντικατάσταση των trends με άλλα, καινούργια. Έκανε την εμφάνισή του στις αρχές των 90s όταν άνοιξε το πρώτο Zara στη Νέα Υόρκη κι από τότε, οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν. Στην Ευρώπη μόνο, ο αριθμός των ρούχων που παίρνει ένας καταναλωτής έχει αυξηθεί κατά 40% μέσα σε λίγες μόλις δεκαετίες.

Ο συνδυασμός της χαμηλής ποιότητας και του ακόμη χαμηλότερου κόστους, μας οδηγεί στο να αγοράζουμε ασταμάτητα επιβαρύνοντας τόσο το περιβάλλον όσο και τους εργαζομένους στις αλυσίδες παραγωγής.

Προκειμένου να αλλάξει η κατάσταση, γίνεται μία προσπάθεια με τίτλο European Clothing Action Plan. Ορισμένες εταιρείες είναι αποφασισμένες να δώσουν τέλος στην κυριαρχία της γρήγορης μόδας. Οι παρακάτω, μας οδηγούν στη βιωσιμότητα ένα βήμα τη φορά.

Project Cece

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Project Cece (@project_cece) στις


Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πλατφόρμα ηθικής μόδας στην Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 2017 και προσπαθεί να δώσει πρόσβαση σε όλους σε προϊόντα για τα οποία δεν υπέφερε κανείς – ούτε οι άνθρωποι, ούτε ο πλανήτης. Επιλέγει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ από μία τεράστια λίστα βιώσιμων brands, βοηθώντας μας να βρούμε ακριβώς αυτό που ψάχνουμε.

Easysize

Κάθε χρόνο, παγκοσμίως, επιστρέφουμε περίπου 17 δισεκατομμύρια προϊόντα ένδυσης επειδή το μέγεθος που επιλέξαμε δεν ήταν το κατάλληλο. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνουμε ακόμη περισσότερο την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Η Easysize έρχεται να το αλλάξει αυτό, περιορίζοντας ταυτόχρονα τον υπερκαταναλωτισμός μας.

Υπάρχουν ακριβείς οδηγίες ώστε να αγοράσουμε το ρούχο που μας αρέσει και να εφαρμόζει τέλεια στο σώμα μας. Μέχρι στιγμής, μόλις το 14% των αγορών έχουν επιστραφεί – κάτι πρωτόγνωρο για τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Else Corp

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ELSE Corp (@else_corp) στις


Η ιταλική Else Corp είναι μία ψηφιακή πλατφόρμα που, χρησιμοποιώντας εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, μετρά τις διαστάσεις των καταναλωτών και τους παρέχει ρούχα και παπούτσια στο ιδανικό μέγεθος. Οίκοι μόδας, έμποροι και βιομήχανοι της Ιταλίας έχουν συνεργαστεί μαζί της, από το 2014 που ιδρύθηκε, και η πορεία της είναι σταθερά ανοδική.

Buena Onda

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη buena onda (@buena_onda) στις


Η Buena Onda στηρίζεται στο μοντέλο της κυκλικής μόδας και παράγει μόλις τρία προϊόντα κάθε καλοκαίρι. Η ιδρύτρια Farah Ragheb, έχοντας περάσει 13 χρόνια στο χώρο της γρήγορης μόδας, είδε το πραγματικό της πρόσωπο κι αποφάσισε να το αλλάξει. Τώρα, συνεργάζεται με σχεδιαστές από το Χονγκ Κονγκ και την Κοπεγχάγη, οι οποίοι χρησιμοποιούν πρώτες ύλες από την Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα. Στην παραγωγή υπάρχει απόλυτη διαφάνεια, ενώ το 10% των εσόδων δωρίζεται σε οργανισμούς ενδυνάμωσης των νέων.

 

Διαβάστε επίσης:

Marina Testino: Το fashion icon που έκανε σκοπό ζωής την προστασία του πλανήτη

Danielle Elsener: Η 29χρονη σχεδιάστρια που κέρδισε 50.000 ευρώ σε διαγωνισμό για τη βιώσιμη μόδα

Η Jennifer Atilemile θέλει να φέρει τη διαφορετικότητα στην ηθική μόδα

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση